Toon posts:

HDD problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds zeer kort heb ik erg veel problemen met mijn (inmiddels 3 jaar oude) Maxtor DiamondMax Plus 9 (80Gb ATA 133) hdd.

De problemen begonnen toen ik probeerde een gedownload filmpje te kijken. Deze vereisde dat windows media player een licence op haalde. Omdat Norton dit geen goed idee vond besloot ik dit te weigeren waarna de pc compleet vast liep.

Na een reboot viel me op dat de pc niet meer wou booten en bleef hangen op de windows schijfcontrole (zelfs als ik deze cancel). :'( Hij gaf een fout melding over een map op een hardeschijf.

In eerste instantie dacht ik zelf aan een virus of iets dergelijke, maar door de vermelde hardeschrijf (die niet als bootdisk functioneerd en waar ook het filmpje niet op stond (of de player)) af te koppelen kon ik gewoon weer booten. En ook de virus scanner kwam voor de rest geen problemen meer tegen.

Omdat er veel voor mij belangrijke data op de HDD staat heb ik gekeken naar alle problemen die ik kon bedenken die niets met de HHD te maken hebben, maar de IDE controlers zijn nog prima en ook met de kabels is niks mis. In de Bios kan ik de HDD ook nog gewoon zien staan vermeld.

De HDD is in twee stukken ge partitioneerd. Er opvallend is dat ik echer maar 1 van de twee partieties kan zien in DOS. (waar alle files nog op staan), als ik probeer een DIR uit te voeren op de andere partitie loopt de pc vast :|

Ik heb de hele HDD FAQ al door geploegd, en vroeg me af of er een verklaring is waarom me HDD er zomaar mee kapt. En hoe kan ik de files er weer af krijgen als ik geen Windows kan booten en Dos een partitie niet kan vinden?

Bij voorbaat dank

Verwijderd

probeer eens een chkdsk uit te voeren vanaf de XP cd. dan lopt het allemaal niet zo snel vast misschien?

Verwijderd

Topicstarter
hmm heb ik ook al geprobeerd, wederom geen succes (heb het 3 uur de tijd gegeven maar hij bleef op 0% hangen (gaf wel een paar meldingen dat hij extra controles uit voerde maar na 3 uur bleek er niks meer te gebeuren)).

De HDD heeft overigens ook geen last gehad van oververhitting, is niet hard gevallen of iets in die trend. Daarnaast maakt hij ook geen vreemde geluiden.