[.NET] Welke versie VS Studio 2005 voor windows service?

Pagina: 1
Acties:

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik moet een windows service ontwikkelen met Visual Studio 2005. Nu heb ik voor alle andere werkzaamheden momenteel genoeg een de Visual C# Express Edition maar (volgens mij kun je) hiermee geen windows service mee maken.

Nu heb ik al rond gekeken maar nergens staat er exact uitgelegd welke versie van Visual Studio je mininaal moet hebben om wel een windows service te kunnen maken. In het productoverzicht op de website staan wel alle versie beschreven met de verschillende mogelijkheden maar nergens juiste deze specifieke mogelijkheid.

Ik denk dat de mogelijkheid wel in Visual Studio 2005 Standard zal zitten maar ik wel het niet eerder aanschaffen dan dat ik meer zekerheid dan wel de bevestiging hierop heb gekregen. Wie kan mij het antwoord gegeven?

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Verwijderd

Waarom zou je er geen windows service mee kunnen maken? Een service is niets anders dan een gewone .exe die reageert op start/stop/pause commando's van het OS. Dat er bij de express editie geen wizard zit om een service te maken, sja... zelf programmeren is toch niet zo'n probleem?
(Hint: kijk eens in de namespace System.ServiceProcess)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:18
Waarom zou je daar geen Windows Service kunnen mee maken ?
Een Windows Service is gewoon een class die je laat overerven van System.ServiceProcess.ServiceBase

Misschien biedt Express daar wel geen gepaste template oid voor, maar het is zeker mogelijk.

https://fgheysels.github.io/

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:10:
Waarom zou je er geen windows service mee kunnen maken? Een service is niets anders dan een gewone .exe die reageert op start/stop/pause commando's van het OS. Dat er bij de express editie geen wizard zit om een service te maken, sja... zelf programmeren is toch niet zo'n probleem?
(Hint: kijk eens in de namespace System.ServiceProcess)
Snap ik en zeker bedankt voor de tips.

Ik heb al wel een windows service met bijbehorend project-bestand die vanuit Visual Studio 2005 Professional is gemaakt alleen kun je deze dus niet openen vanuit de express editie. Ik heb geen zin om elke keer allerlei omwegen te bewandelen als ik een windows service krijg opgestuurd met het bijbehorende project-bestand. Ik wil gewoonweg de windows service kunnen wijzigen/maken door gebruik te maken van het project bestand.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:18
Hoezo, je kan ze niet openen ? Welke melding krijg je dan ?

https://fgheysels.github.io/