Ruis uit de tweeters

Pagina: 1
Acties:
  • 977 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RuBBerenRoBBie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-02 20:05

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Topicstarter
Na veel info zoeken ( google, avforums, tweakers, bellen met diverse hifizaken een post in een ander topic) toch dit topic gestart...

Mijn probleem!
Ik heb een Denon avr 1705 i.c.m. met twee mission m34i, twee mission m31i en een m3c1i. Ik heb net de twee m34i aangeschaft om weer een stapje verder te kunnen genieten binnen mijn budget, maar het valt me tegen.

Ik heb uit de tweeters van mijn boxen een behoorlijke ruis. Dat is al zo bij -70db (laagste stand met geluid) en zonder muziek spelend. Dit is dan te horen op een afstand tot 1,0/ 1,5 meter.
Ook met muziek spelend hoor ik de ruis. Ik lees (en hoor van mijn hifizaak) dat een ruis uit een tweeter i.c.m met een verterker uit deze klasse normaal is (tot op een bepaalde afstand). Nu draai ik iedere avond lekker muziek als de kleine slaapt, dus vrij zacht. Ik had zo gehoopt en verwacht om lekker te kunnen genieten. Ik hoor de ruis er met muziek spelend er echt doorheen. Ik ga er natuurlijk ook onbewust opletten, maar dat ik logisch.
Ik gebruik redelijke kabels van magnat. Deze zijn 2mm per draad. De rca kabel die ik gebruik is van zeer goede kwaliteit. Ik heb deze van een audiofiele collega gekregen.

Wat ik na lezen en tips krijgen heb geprobeerd:
Aardlus i.c.m computer verhelpen door te aarden
Alle ingangen (heb alleen rca) uit de receiver halen en proberen
Computer uit de buurt halen
Draadloze koptelefoon uitzetten of wegahelen
Dect telefoons uit de buurt (min 3 meter)
Aaansluiten via rca op dvd speler i.p.v. computer

UIt een ander topic kreeg ik de tip om mijn versterker om te ruilen met een vergelijkbare van een kennis/ vriend etc. Dit lukt me niet, ik ken niemand met een vergelijkbaar iets. (boxen/ versterker)
Ik kan wel proberen om die van mijn ouders te gebruiken, maar dit is een jvc 400 euro surroundsetje...

Tot nog toe heeft niks geholpen.

Heeft iemand een idee wat te doen, of waar verder te zoeken?

Kan het zo zijn dat mijn coax kabel naar de TV (splitsing met TV kaart in comp) storing geeft?
Ik heb een draadloze muis...

Mij is verteld dat dit het niet kan zijn, dus heb ik het niet geprobeerd.
Ben ik toe aan een sterkere, zwaardere receiver (zit er niet in i.v.m. de directrice thuis) of weten jullie wat te doen?

Thanx!

Verwijderd

Ik weet dat de AVR-1705 relatief veel ruis geeft vergeleken met andere receivers in zijn prijsklasse (maar ja, goede DSP enzo moeten ergens weer op bezuinigd worden helaas ;) ). Bij de AVR-1905 is er ook nog wel enige ruis, maar deze is op 1,5m echt niet meer waar te nemen.
Ik ben toch bang dat het gewoon aan de receiver ligt en je het dus alleen kan verhelpen door hem om te ruilen voor een klasse hoger (AVR-1906 voor 350 euro tegenwoordig, dus misschien maar even overleggen met de directrice ;) ).

Wat de ruis overigens wel redelijk vermindert is de receiver op 'Direct' te zetten. Een deel van de ruis komt denk ik bij de DSP vandaan en deze wordt zo omzeild.
Het is de moeite van het proberen waard. Dan maar even gewoon weer stereo 's avonds ;)

Succes ermee verder in ieder geval !
Set ziet er goed uit , hebt mooie uitgezocht in zijn prijsklasse ! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 16:32 ]

Verwijderd

Andere versterker ja :), heeft niets met de "zwaarte" te maken.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 16:44 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als het de amp is die ruist kan je er bijna niets aan doen (ja, andere amp zoeken).

In speakers willen de condensators die voor de tweeters staan ook nog wel eens ruisen.
Je zou die kunnen vervangen voor duurdere/betere.

Overigens, mijn yamaha amp ruist dus echt niet.

Wise enough to play the fool

• RuBBerenRoBBie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-02 20:05

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Topicstarter
Balen! Vertelde het net aan mijn buurman. Hij kon mij direct vertellen dat dit geheel normaal was, dat het zelfs nog meeviel voor de combi met de Missions. Daar die i.d.d wat "fel" in het hoog kunnen zijn.

Wordt dus sparen voor wat nieuws! Had net het idee dat ik idd voor mijn budget een zeer goede set had gekozen...

Het moet i.i.g. toch nog een meerkanaals receiver worden, omdat we best vaak nog een filmpje kijken... Ik kan echt niet tuis komen met twee receivers, 5 speakers, een computer en 5 afstandbedieningen... ;-)

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Ik heb het antwoord waarom, niet de oplossing.
Natuurlijk hoort het niet, maar mijn drumleraar heeft hetzelfde probleem met zijn boxen:
Het is de versterker die ruis doorgeeft. Tijdens de les hoor ik altijd een keiharde ruis op de achtergrond.
Pagina: 1