Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een windows server 2003 sp1 file server. Deze heeft altijd goed gefunctioneerd totdat we de data verplaatste naar een SAN. Het SAN is een IBM DS4300 die met Fiber HBA's (qlogic) gekoppeld is. Nu heb ik het probleem dat somige gebruikers in excel de volgende foutmelding krijgen bij het open van Excel bestanden die ze eerder die dag al gebruikt hebben:
[Filename] is locked for editing by [same username]
als je via computer management kijkt naar "open files" dan zie je het gelockte bestand erniet bij staan. Ook als de client pc word herstart dan blijft het bestand gelocked. Alleen als de server word herstart dan komen de gelockte bestanden vrij.
Ik heb de Firmware en drivers van de HBA's als geupgrade helaas zonder succes. Ik heb rechten en share permissions nagekeken maar ook zonder resultaat.
Heeft iemand hier dit misschien al eerder meegemaakt en of een oplossing hiervoor.
Alvast bedankt voor jullie hulp..
[Filename] is locked for editing by [same username]
als je via computer management kijkt naar "open files" dan zie je het gelockte bestand erniet bij staan. Ook als de client pc word herstart dan blijft het bestand gelocked. Alleen als de server word herstart dan komen de gelockte bestanden vrij.
Ik heb de Firmware en drivers van de HBA's als geupgrade helaas zonder succes. Ik heb rechten en share permissions nagekeken maar ook zonder resultaat.
Heeft iemand hier dit misschien al eerder meegemaakt en of een oplossing hiervoor.
Alvast bedankt voor jullie hulp..
i am the lizardking, I can do anything