Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl
je kan het heel ranzig op lossen
in kolom D komt je resultaat
in kolom E een 1 IF A=iets
in kolom F een 1 IF C=iets
in kolom G een som van E en F
als ze beide goed waren is dat 2, dus bij D check je of G=2
Niet echt een mooie oplossing, wel eentje die het doet denk ik
in kolom D komt je resultaat
in kolom E een 1 IF A=iets
in kolom F een 1 IF C=iets
in kolom G een som van E en F
als ze beide goed waren is dat 2, dus bij D check je of G=2
Niet echt een mooie oplossing, wel eentje die het doet denk ik
Misschien begrijp ik het verkeerd, of is dit te kort door de bocht:rmfloris schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:37:
Met excel kan je door middel van Sumif bepaalden cellen optellen als deze voldoen aan een bepaalde conditie. Maar ik ben nu op zoek naar een SUM waar je twee condities hebt.
Normaal is het SUMIF(A1:A10, "iets", B1:B10)
dus hij telt alles in kolom B op als het in kolom A gelijk is aan "iets". Maar nu wil ik kolom C erook bij betrekken. Dus het moet gelijk zijn aan een waarde in kolom A, maar ook aan een bepaalde waarde in kolom C. Dit is volgens mij niet mogelijk met SUMIF.
Is hier een andere oplossing voor?
Je gebruikt twee tijdelijk cells, eentje voor SUMIF(A1:A10, "iets", B1:B10) en de andere voor SUMIF(C1:C10, "iets", B1:B10). Kun je dan niet gewoon het resultaat in deze twee cells bij elkaar optellen?
- Rietberg - sieben Mal sympatisch -
There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.
Je maakt mij niet wijs dat je in de search gekeken hebt. Zoek eens op som als voorwaarde kolommen, of als je wilt op 'matrixforumule', of kijk eens in de excel help.
google klikt naar tweakers
google klikt naar tweakers
[ Voor 24% gewijzigd door Lustucru op 30-06-2006 14:58 ]
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Dit topic is gesloten.
![]()