Toon posts:

Op zoek naar goed allround 24" scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een mooi widescreen scherm aan te schaffen en via forums en reviews probeer ik rustig onderzoek te doen naar een goed allround 24" scherm.

Op dit moment ben ik echter het overzicht een beetje kwijtgeraakt, omdat je natuurlijk vrij veel "gekleurde" reacties leest, een ieder ook zijn eigen verwachtingen heeft van een scherm en daardoor ook verschillende plus- en of minpunten naar voren worden gebracht.

De zoektocht was begonnen en had zich in eerste instantie snel toegespitst op de:
  • Dell 2407WFP
  • Samsung 244T
Na een aantal reviews te hebben gelezen bleek de Samsung te veel last van input lag te hebben waardoor deze nu eigenlijk op de laatste plaats terecht is gekomen. Verder ben ik ook, na vele positieve reacties te hebben gelezen, gaan kijken naar de Acer en ziet de lijst er nu als volgt uit.
  1. Dell 2407WFP
  2. Acer AL2423W
  3. Samsung 244T
Van de Acer kan ik alleen aangeven het jammer te vinden dat er geen extra ingangen op zitten, zoals bv een component-ingang om ook evt mijn xbox360 op aan te kunnen sluiten.

Nu lees ik ook een aantal verhalen dat Dell bij de 2407 de "banding" problemen niet heeft opgelost. Ook schijnt dat dmv DVI geen 1080 HD wordt weergegeven. Zou dit ook een reden kunnen zijn om toch ook de 2405 weer op het lijstje te zetten ?

Het scherm moet voor mij vrij allround zijn, omdat ik vaak met verschillende zaken bezig ben en ook op zijn tijd leuke shooters wil spelen (vnl tactisch shooters).

Allround functionaliteiten waar het scherm voor gebruikt gaat worden:
  • Gamen (strategisch, tactische shooters etc)
  • Programmeren (.net, websites etc)
  • Films (ook HD)
  • Fotobewerking (Photoshop)
Er zullen vast wel mensen zijn die ook op zoek zijn of waren naar een nieuw scherm en ik zou graag wat reacties ontvangen met eigen reviews en/of beweegredenen om een scherm aan te schaffen of in welke gevallen juist niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na wat onderzoek wil ik ook een Eizo scherm toevoegen aan mijn lijst.
Modbreak:Doe dat dan voortaan met de edit-knop ipv een nieuwe post :o

Het gaat dan om de Eizo CE240W–WS. Je betaalt wel meer voor het scherm, maar volgens mij krijg je wel waar voor je geld.

Voor de non-gaming functionaliteiten zit ik volgens mij bij dit scherm erg goed.
Ik zou wel graag willen weten of mensen kunnen aangeven hoe dit scherm om gaat met spellen. Als dit namelijk goed is, zou ik er best wel wat geld voor over hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 01-07-2006 18:34 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[rml][ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 8[/rml] al eens gezien? Daar komen een paar van die schermen ook regelmatig voorbij. Misschien kun je daar nog wat informatie/reviews vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb het topic gezien, maar ik begin het overzicht te verliezen daar er zoveel schermen belicht worden. Uiteraard blijf ik het topic wel in de gaten houden om de info over mijn beoogde schermen te volgen.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zelf zou schermen uit de weg gaan die overdadig last van input lag hebben (al beweren een aantal mensen hier niets van te merken).

Met photoshop is het vreselijk om input lag te hebben en met snelle games ook, maar dat laatste speel je niet.

Vervelend is dat er geen objectieve tests zijn en dat er een aantal mensen in het 20" topic geen input lag tests willen uitvoeren... daarom vind ik de kracht van dat topic ook sterk achteruitgaan. Als niemand objectief kan zijn dan zeggen al die positieve berichten erg weinig ;)

Als HD films ook erg belangrijk zijn, alhoewel ik niet snap waarom (zie ook mijn lange lap tekst in het vorige deel in het 20" topic), dan zou ik in ieder geval voor een PVA paneel gaan of MVA. Bij IPS heb je toch vaker storingen in het beeld die voor echte filmfreaks zeer storend kunnen zijn. Maar als jij van een afstand kijkt valt dit weer niet echt op. Die overweging kan ik dus niet voor jou maken.

Ik zelf zou niet voor Samsung gaan, naar mijn idee flopt Samsung de laatste paar jaar met het ene scherm naar het andere. De specs zien er altijd geweldig uit en het design ook meestal, maar daarnaast ook grote gebreken die ELKE keer door objectieve review sites niet ontdekt worden |:(

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-07 00:09
n00bs schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:18:
Ik zelf zou schermen uit de weg gaan die overdadig last van input lag hebben (al beweren een aantal mensen hier niets van te merken).

Met photoshop is het vreselijk om input lag te hebben en met snelle games ook, maar dat laatste speel je niet.

Vervelend is dat er geen objectieve tests zijn en dat er een aantal mensen in het 20" topic geen input lag tests willen uitvoeren... daarom vind ik de kracht van dat topic ook sterk achteruitgaan. Als niemand objectief kan zijn dan zeggen al die positieve berichten erg weinig ;)

Als HD films ook erg belangrijk zijn, alhoewel ik niet snap waarom (zie ook mijn lange lap tekst in het vorige deel in het 20" topic), dan zou ik in ieder geval voor een PVA paneel gaan of MVA. Bij IPS heb je toch vaker storingen in het beeld die voor echte filmfreaks zeer storend kunnen zijn. Maar als jij van een afstand kijkt valt dit weer niet echt op. Die overweging kan ik dus niet voor jou maken.

Ik zelf zou niet voor Samsung gaan, naar mijn idee flopt Samsung de laatste paar jaar met het ene scherm naar het andere. De specs zien er altijd geweldig uit en het design ook meestal, maar daarnaast ook grote gebreken die ELKE keer door objectieve review sites niet ontdekt worden |:(
en ik heb in jaren niet zoon goed scherm gehad als samsung
dus breek jouw stelling aan alle kanten.

de ts kan het beste gewoon eens een wat luxere computer zaak inlopen en daar gewoon eens zijn ogen de kost geven.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Bent
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2025
Mocht je voor de dell gaan, dan kun je die hier erg goedkoop kopen. De 2407WFP voor 911 euro.
http://www.inkoopacties.net/ia/2f8y9q0p

[ Voor 19% gewijzigd door Bent op 01-07-2006 18:16 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57

n00bs

Het is weer Zomer!

Dutchzilla schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 18:10:
[...]

en ik heb in jaren niet zoon goed scherm gehad als samsung
dus breek jouw stelling aan alle kanten.

de ts kan het beste gewoon eens een wat luxere computer zaak inlopen en daar gewoon eens zijn ogen de kost geven.
Samsung 193P+ zogenaamd super snel scherm... de overdrive was 1 grote flop en de 193P was een beter scherm
Samsung 970P/770P zogenaamd verbeterde versie van de 193P+, indrukwekkende specs... hij was idd sneller maar Samsung "vergat" even eerlijk te zijn en vermelde dit scherm overal als een 8bits paneel terwijl het 6bits was... en daardoor was hij dus ook sneller
Samsung 215TW enorme input lag (ook andere grote schermen van Samsung met overdrive) contrast dat snel afneemt wanneer de kijkhoek al 5-10 graden bedraagt. Niet normaal voor een PVA

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 11:11:
Ja, ik heb het topic gezien, maar ik begin het overzicht te verliezen daar er zoveel schermen belicht worden. Uiteraard blijf ik het topic wel in de gaten houden om de info over mijn beoogde schermen te volgen.
Dan is deze topic niet nodig. Verlies je daar het overzicht? Lees je gewoon wat meer in :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.