Ik heb onlangs dit moederbord aangeschaft en als eerste 2 80G SATA I schijven aangesloten (non-Raid) op de beide schijfen WXP Pro en WXP Pro x64 geinstalleerd zonder probleem. Naderhand heb ik een 300G ATA schijf aangesloten en toen bleef het scherm zwart tijdens het opstarten. Met geen mogelijkheid kreeg ik het booten van SATA werkend(zelfs RAID niet), alle BIOS instellingen geprobeerd (zelfs nog een PCI-ATA kaart geprobeerd) het maakt niet uit. Op de website van asrock een support request ingedient met als antwoord dat ik mijn geheugen door andere moest vervangen als test en of de SATA schijfen 300MB/s zijn en dus op 150MB/s ingesteld moeten worden.
Aangezien ik geen ander geheugen heb kan ik dit niet testen maar dat lijkt mij ook niet het probleem aangezien het wel werkt als ik geen ATA schijf gebruik.
Inmiddels heb ik de laatste BIOS versie (1.60) erop gezet maar nog niet getest, ik ga dit vanavond of van het weekend proberen.
Zijn er nog meer mensen met deze problemen?
Mijn specs zijn:
Asrock 770Dual-880Pro
Intel Pentium D 940
Corsair Twinx2048-3200c2 DDR400
2x80GB Maxtor SATA I
1x300GB Maxtor ATA
DVD-ROM+DVD+RW
XFX 7800GS AGP
560W PowerSupply (A merk)
USB2 PCI
USB2+Firewire PCI
Edit:
Na het flashen van BIOS versie 1.60 werkt het wel goed. Ik ga echter nog wel testen of RAID werkt.
Aangezien ik geen ander geheugen heb kan ik dit niet testen maar dat lijkt mij ook niet het probleem aangezien het wel werkt als ik geen ATA schijf gebruik.
Inmiddels heb ik de laatste BIOS versie (1.60) erop gezet maar nog niet getest, ik ga dit vanavond of van het weekend proberen.
Zijn er nog meer mensen met deze problemen?
Mijn specs zijn:
Asrock 770Dual-880Pro
Intel Pentium D 940
Corsair Twinx2048-3200c2 DDR400
2x80GB Maxtor SATA I
1x300GB Maxtor ATA
DVD-ROM+DVD+RW
XFX 7800GS AGP
560W PowerSupply (A merk)
USB2 PCI
USB2+Firewire PCI
Edit:
Na het flashen van BIOS versie 1.60 werkt het wel goed. Ik ga echter nog wel testen of RAID werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door DWattel op 01-07-2006 18:33 ]