Toon posts:

help again

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sorry jongens
wat ik eigenlijk bedoel is: ik ben de driver van mn router kwijtgeraakt.
En mijn vraag is waar ik het kan vinden de merk is ergenic en op de site van ergenic zelf kan ik de software ook niet vinden.
Hij is nu dus niet beveiligd en ik weet dat ik een http:// adres moet intypen in de internet browser en daarachter een paar cijfers, waardoor ik in het beveiligingssysteem van de router kan komen om het in te stellen.

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Heb je iets meer informatie? Wat is het type van de router bijvoorbeeld?

Hier kunnen we vrij weinig mee.. Je topicname is ook erg onduidelijk zo..

"It's about time you showed up Fox!"

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

192.168.1.1
192.168.0.1
Bedoel je die?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Bestaan er wel drivers voor een router?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-04 21:19
Heb je die link wel bekeken waarmee je vorige topic op slot werd gegooit? Hier kunnen we namelijk niets mee.

Algemene gedragsregels (Netiquette)

[ Voor 12% gewijzigd door Arnout op 30-06-2006 12:49 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nee, hij bedoeld waarschijnlijk de config util die je bij sommige routers krijgt.

Verwijderd

fsfikke schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:48:
192.168.1.1
192.168.0.1
Bedoel je die?
10.0.0.138 niet te vergeten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 12:50 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26
Driver voor een router? :?

Probeer eens 192.168.0.1, 192.168.1.1, 10.0.0.138, 192.168.1.154, ...

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
start, uitvoeren, cmd (enter), ipconfig (enter)
Kijk wat het ip-adres van je gateway is en typ dat in je IE in.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:49:
[...]

10.0.0.138 niet te vergeten.

Wat voor merk router ?
Die is meesteal van de modem :P
Maar dat kan ie natuurlijk ook bedoelen :)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Heb je (meestal) geen software voor nodig.

Start, Uitvoeren <cmd> en enter.
intikken ipconfig en een enter.
kijken welk adres er bij default gateway staat.
Dat adres invoeren in de adresbalk van je browser. (evt met http:// ervoor)

Inloggen met juiste gegevens, en aanpassingen doen.

Klaar :P

Spuit 11

[ Voor 6% gewijzigd door aZuL2001 op 30-06-2006 12:51 . Reden: Wat is iedereen snel hier :P ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Het model is ERG WL-001 van Ergenic

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 13:05 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:04:
Het model is ERG WL-001 van Ergenic
ja, dus? Wat gebeurd er als je de stappen die FlipFluitketel en aZuL2001 omschreven hebben uitvoert?

[ Voor 5% gewijzigd door Bart© op 30-06-2006 13:08 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
User panic, dat gebeurt er dan.

TS, misschien verstandig om toch die Algemene gedragsregels (Netiquette) eens te bekijken. Dit is nu niet echt uitnodigend om te proberen jou te helpen.

Abort, Retry, Quake ???

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-04 17:55
Om misschien toch nog even te helpen:

Verwijderd in "Problemen met ergenic router"

Open je browser en surf naar 192.168.1.1

login: admin
passw: admin

tnx 2 Kliko

Volgende keer: toch de search gebruiken, dat helpt een hoop. Ook een duidelijke topicstart + leestekens e.d. helpen een hoop.

Verwijderd

Topicstarter
born2tweak schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:41:
Om misschien toch nog even te helpen:

Verwijderd in "Problemen met ergenic router"

Open je browser en surf naar 192.168.1.1

login: admin
passw: admin

tnx 2 Kliko

Volgende keer: toch de search gebruiken, dat helpt een hoop. Ook een duidelijke topicstart + leestekens e.d. helpen een hoop.
ja dit werkt dus ook al niet 8)7
Het is een draadloze router en ik wil het beveiligen zodat je niet zomaar een verbinding kunt maken
met de router. Vraag is dus hoe kan ik het zo beveiligen? En al die adressen werken niet en sommigen die wel werken bieden geen oplossing op mijn probleem.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Jongen geef allereerst even het merk en typenummer en de gegevens van je internet verbinding. Dan kunnen we je heel makkelijk verder helpen.

BOINC stats

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:31
BachW schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:07:
Jongen geef allereerst even het merk en typenummer en de gegevens van je internet verbinding. Dan kunnen we je heel makkelijk verder helpen.
Merk en typenummer heeft hij gegeven, wat doet de internetverbinding er nog toe... ?
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:06:
[...]

Het is een draadloze router en ik wil het beveiligen zodat je niet zomaar een verbinding kunt maken
met de router. Vraag is dus hoe kan ik het zo beveiligen? En al die adressen werken niet en sommigen die wel werken bieden geen oplossing op mijn probleem.
Welk ip nummer krijg je dan als je bij ipconfig /all naar je default gateway krijgt? En wat krijg je dan te zien als je dat in je browser intikt, en waarom werkt het niet. :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-04 12:16

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

[...]

<KNIP>En al die adressen werken niet en sommigen die wel werken bieden geen oplossing op mijn probleem.
Ja, wat is het nou.
Als ze wel werken, waar kom je dan?
Indien je niet rechtlijnig en duidelijk bent wordt het voor anderen erg moeilijk om je te helpen.

Mijn opmerking is: Je hebt dat ding gekocht, je hebt er een handleiding bij gekregen.
Snap je iets niet, kijk op google of op tweakers.net. Indien je er dan nog niet uitkomt kun
je gerichte en duidelijk vragen stellen...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Nielson
  • Laatst online: 01:03
Hoe heb je je pc aangesloten ? Neem aan via een utp-kabel op één van de vier aansluitingen ? Dan moet je 'm gewoon even resetten met een paperclip, in de command promt van je pc 'ipconfig /all' uitvoeren en dan kijken welk ip-adres er bij je standaard gateway staat. Dit voer je vervolgens in in de adresbalk van je browser en je zou in de config moeten komen.

/edit: Wat XanderH dus zegt. En dit werkt dus uit veiligheidsoverwegingen níet via 't draadloze gedeelte bij deze routers.

[ Voor 18% gewijzigd door Nielson op 30-06-2006 15:20 ]

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

TS, verbindt je pc met een kabel aan de router. Dan ga je naar je router en configureer je dat ding voor wireless.
Daarna kan je die kabel weggooien en wireless met je router verbinden....

Verwijderd

[...]

Zowiezo is het meest praktische even een extra kabeltje aansluiten en instellen ipv via je wireless configureren. Beveiliging doe je mbv WPA-SK en macadres toegang, vergeet ook niet je SSID te verbergen.

• Nielson
  • Laatst online: 01:03
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:26:
[...]

Zowiezo is het meest praktische even een extra kabeltje aansluiten en instellen ipv via je wireless configureren. Beveiliging doe je mbv WPA-SK en macadres toegang, vergeet ook niet je SSID te verbergen.
't Ding doet dacht ik maximaal WEP 256 :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-04 13:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op zeg, ik dacht toch echt dat ik duidelijk was : Koffie in "help"
Als je die had gelezen, had je de op dat moment meest belangrijke punten ook gelezen :
Voordat je toevlucht zoekt op GoT:
Lees eerst de handleiding / tutorial / De helpfunctie (veelal F1).
Bezoek eens de website / het forum van de leverancier.
Neem eens een kijkje bij search-sites als Google, de GoT-search.
Logisch nadenken en gewoon proberen.
...
Het is dus niet de bedoeling dat als je ergens eventjes niet uitkomt of je snel advies wilt, je een berichtje op het forum kwakt en een uurtje later de oplossing komt afhalen. Je wordt geacht zelf initiatief te nemen en als je er echt niet uitkomt pas de hulp van het forum in te roepen!
Voordat je een topic opent:
Probeer de search eens.
Neem de forum-FAQ's eens door.
Stel je vraag in het juiste sub-forum.
Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.
Het forum is, in de meerdere jaren dat het online is, een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten worden.
De topictitel:

Goed. Jij hebt een boeiend onderwerp of een interessante vraag en je wilt daar een topic voor openen. Neem dan even de tijd om een duidelijke topictitel te bedenken. Zo kunnen andere mensen sneller zien of het onderwerp voor hen ook interessant is. Al is een topictitel met allemaal hoofdletters lekker duidelijk, het wordt niet echt gewaardeerd, simpelweg omdat dat irritant is: "HELP [iets] DOET HET NIET !!!" is dus niet de bedoeling.
Met een halve topictitel weet niemand meteen wat je bedoelt en het kan heel wat irritatie opwekken als dat dag in dag uit gebeurt. Begin je topictitel met bijvoorbeeld [Win98] of [CD-ROM]. Zet er dan ook meteen de kern van je vraag bij, want met "[XP] Doet het niet....." schieten we ook niet veel op. Een goede topictitel is dus het halve werk.
De openingspost:

De andere helft is een duidelijke omschrijving van wat je bedoelt. Alhoewel een quiz op de tv heel leuk kan zijn, hebben we hier liever een discussie of een goed gesprek. Als we moeten gaan raden wat je bedoelt zorgt dat er alleen maar voor dat je geen antwoord krijgt. Wees niet alleen duidelijk, maar ook nog eens enthousiast!
Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat merken dat je al flink bezig bent geweest en bereid bent om zelf nog wat te klussen om er iets van te leren. Toon ook aan dat je zelf snapt waar je mee bezig bent.

Dingen waar je rekening mee dient te houden:

Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
Noem eventueel ter zake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!
Zoals hierboven wel blijkt zijn een goede en duidelijke openingsreactie en de titel daarvan belangrijke onderdelen van een topic. Wees duidelijk in wat niet werkt, wat je zelf al gedaan hebt en wat je tegenhoudt in hetgeen je wilt.
Verder had je ook nog de Netwerken Policy kunnen lezen : Policy - Netwerken & Policy - Netwerken

We verwachten hier enige bassiskennis als je zelf met je netwerk aan het prutsen gaat, en hier om hulp vraagt.
Dat je geen idee hebt hoe netwerken in elkaar zitten en hoe dat allemaal werkt is absoluut geen schande, maar wellicht is Tweakers.net dan niet de juiste plek voor jou - daar we wel een bepaald niveau verwachten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.