Toon posts:

E-mail versturen met asp en mdaemon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beschik over windows 2000 server met mdaemon 6.8.5. Nu zou ik willen gebruik maken van de smtp server van mdaemon om via asp mail te versturen.

Dus webformulier die inhoud dan naar mij mailt. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik in asp de smtp server van mdaemon moet aanroepen?

Any help?

Greetz,
Pyschokoen

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
Daar valt gelukkig niet zo heel veel over te vinden: klik

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Over versturen van e-mail via de standaard smtp in iis vind je inderdaad veel. Maar dat is dan ook niet mijn vraag. Heb al de nodige research gedaan maar nog nergens een vruchtbaar antwoord gevonden.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vertel eens over je onderzoek dan? Wat heb je precies gezocht en gevonden? Je zegt dat je geen vruchtbaar antwoord hebt gevonden; wat werkte er dan niet aan? Lees Programming Beleid - De "quickstart" even door, want op deze manier kunnen we je niet helpen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een standaard asp mail script gebruik dan gebeurt er eigenlijk niets. Geen foutmelding maar ook geen mail die toekomt.

Daarom ga ik er vanuit dat hij de smtp server niet vindt ofzo? En dat ik dus op één of andere manier in het asp script moet instellen dat hij die van mdaeom moet gebruiken (deze draait op port 25).

Heb ook nog de standaard smtp gebruikt onder iis, en ingesteld mbv tutorials en ff gevraagd aan mensen die dit reeds al gedaan hebben. Maar op die manier kan ik dan ook geen mails versturen, krijg ook geen foutmelding. Via testpagina van microsoft met telnet kan ik wel communiceren met smtp van iis.

Maar aangezien Mdaemon toch geïnstalleerd staat en er meer mogelijkheden zijn qua configuratie wil ik dan ook deze combinatie gebruiken en ben ik ook gestopt met het zoeken naar oplossing voor de smtp van iis.

Greetz,
Pyschokoen

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
Onder de eerste hit van de Google link die ik neerzette:

Sending a text e-mail using a remote server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<%
Set myMail=CreateObject("CDO.Message")
myMail.Subject="Sending email with CDO"
myMail.From="mymail@mydomain.com"
myMail.To="someone@somedomain.com"
myMail.TextBody="This is a message."

myMail.Configuration.Fields.Item _
("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusing")=2
'Name or IP of remote SMTP server
("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserver") _
="smtp.server.com"
'Server port
("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserverport") _
=25 
myMail.Configuration.Fields.Update

myMail.Send
set myMail=nothing
%>

Lijkt me dat je de smtp server gewoon kan specifieren dus.

[ Voor 12% gewijzigd door sig69 op 30-06-2006 12:51 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit script ook al geprobeerd, bij het aanroepen krijg ik "pagina kan niet worden weergegeven". Ook al staat er output in het script ik verwacht dat er dan toch een 'blank' page wordt getoond?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

TeeDee

CQB 241

Of het is een Server 500 error. Zet eens 'Friendly HTTP errors' uit in je IE (tenminste, als je IE hebt :))
Verder zal je denk ook moeten kijken naar je Mdaemon configuratie, misschien mag je niet eens via je Mdaemon mailen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:39
Om ASP e-mail te laten werken via CDO heb je de SMTP server van IIS echt nodig. Nu is het natuurlijk niet handig om 2 mailservers op één machine te hebben, maar als je de IIS SMTP op poort 26 ofzoiets zet dan moet het werken.
Pagina: 1