Toon posts:

Speelt filmpjes slecht af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers!
ik heb wat problemen met het afspelen van filmpjes, elke keer als ik een filmpje wil afspelen krijg ik allerlei rare kleuren in het filmpje gemengt, nou heb ik al paar keer nieuwe codecs geinstalleerd maar dit mocht niet baten heeft 1 van julie mischien een idee?

alvast bedankt!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Rare kleuren in filmpjes duidt vaak op een conflict tussen codecs.
Extra codecs gaat je probleem niet oplossen.

Gooi alle codecs die je er zelf heb opgezet maar af, en download de laatst ffdshow.
http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm

Verwijderd

Je kan ook kijken met GSpot welke codec je precies nodig hebt en of je deze mist of niet.

http://www.headbands.com/gspot/

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

-alle codecs eraf. teveel 'gelijkwaardige' codecs durven dikwijls conflicten met elkaar te hebben. 1 codec/formaat is best en onderlinge ondersteuning (bijvoorbeeld divx/xvid ondersteunen elkaar ook) uitzetten.

-hardware decoding uitzetten of geschiktere driver voor de vid kaart vinden

-video hardware acceleratie verminderen

dat zijn enkele dingen die je kan proberen.

O, en weet je zeker dat die kleuren niet in het filmpje zitten (slechte kwaliteit)

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt ik ga t even proberen!!

Verwijderd

of media player 10 proberen :)

Verwijderd

Windows Media Player > Tools > Options > Performance > Advanced > Vinkje weghalen voor 'use high quality mode'

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 21:06
Of je downloadt en installeert VLC Media Player. Geen codecs nodig, werkt vrijwel altijd.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-07 12:51

bakvis

Tweakers.Nerd

zwahillius schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:31:
Of je downloadt en installeert VLC Media Player. Geen codecs nodig, werkt vrijwel altijd.
Ik zit met het zelfde probleem, sinds ik van een ATI 9600SE naar een ATI X800 XT ben gegaan heb ik last van deze beelden. Ik heb het probleem als als ik windows vers geinstalleerd heb, en de VGA drivers installeer. De drivers zijn up to date, maar dit heeft geen zin. Inderdaad VLC media player werkt perfect, maar dit is niet altijd even pratisch.

Ik ben al best lang (een half jaar) op zoek naar een oplossing, maar ik heb niets kunne vinden.

Mijn Specs

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-07 13:37
Beste codec pack die ik gezien heb is ACE MEGA PACK het is alle codecs die je nodig bent en geeft geen conflict
Pagina: 1