Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
[ Voor 64% gewijzigd door MF op 30-06-2006 11:39 ]
Wauw, een sig!
Maar er is ook een KIOSK-mode met Firefox mogelijk... volgens mij ook met een extensie dus even zoeken.
Want anders drukt iemand op de infozuil op F11 en ziet hij/zij alle menu's en mogelijkheden weer... dat wil je natuurlijk niet..
[ Voor 20% gewijzigd door Jazco2nd op 30-06-2006 11:51 ]
1
2
3
| :10 "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" -k http://JeMooieWebsite/index.php goto 10 |
IE start dan in kiosk modus met die pagina waardoor je geen menuknoppen/balken hebt.
Die bat file heb ik door middel van Firedeamon als een service laten draaien. Daarna de gebruiker alleen met beperkte rechten in laten loggen zodat het onmogelijk is om die service uit te schakelen. En op de website een eenvoudig javascriptje laten draaien die de rechtermuisknop afvangt.
Op deze manier heb je een aardige oplossing voor een presentatie zuil. Zeker als je geen toetsenbord beschikbaar zet kan er weinig misgaan.
Het is geen onwil van me hoor dat ik niet wil zoeken.DEVoTi0N schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:43:
Bij bijna elke browser kan dat met de sneltoets F11, of je kijkt gewoon even bij beeld>voledig scherm (of iets in die richting). (Gewoon zoekwerk dit hoor)
Soms kom je gewoon even niet op de juiste zoekterm.
Kiosk was in deze het woord wat ik even nodig had.
iexplore -k \\server\infozuil\display.php?zuil=portier
Bedankt.
(Blorgg was me voor
[ Voor 11% gewijzigd door GdeKeijzer op 30-06-2006 12:00 ]
Lekker voor je geheugengebruik... (en CPU ook, als er Flash of Java ofzo op die site staat).
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Dat ligt er maar net aan hoe je IE is ingesteld, je kan met policies nieuwe windows gerstricten, url in nieuw window uitzetten etc etc etcl0c4lh0st schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:58:
Alleen de oplossing van Blorgg opent Internet Explorer oneindig vaak, of zie ik dat nou verkeerd?
Lekker voor je geheugengebruik... (en CPU ook, als er Flash of Java ofzo op die site staat).
DutchBoy2000 het is wle de bedoeling dat je zelf aan de slag gaat om een oplossing te vinden. GoT is geen club van helderzienden die er een helpdesk op nahouden. er is zat te vinden, want dit is al vaak genoeg besproken.
Dat gebeurd natuurlijk niet. Er wordt 1 browser venster geopent. Sluit je deze af, dan wordt deze opnieuw geopent vanwege die bat file. Sluit je de bat file af dan wordt die op zijn beurd weer opnieuw gestart omdat hij als service draait die de gebruiker met beperkte rechten niet af kan sluiten.l0c4lh0st schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:58:
Alleen de oplossing van Blorgg opent Internet Explorer oneindig vaak, of zie ik dat nou verkeerd?
Je zou in het ergste geval telkens de batfile kunnen sluiten en je browser open laten staan waardoor je meerder vensters tegelijk hebt draaien. Maar ik denk niet dat je je daar al teveel zorgen over hoeft te maken.
Trouwens, waarom maak je je druk over geheugen en CPU gebruik? Een kiosk zuil doet normaal gesproken echt niet veel meer dan informatie weergeven. Tis niet alsof een paar browser vensters een beetje fatsoenlijke PC plat trekken. En als er geen toetsenbord beschikbaar is kunnen gebruikers ook niet weg navigeren van de website die wordt weergegeven. Tenzij iemand het nodig vindt om dergelijke PCs een internet verbinding te geven, wat natuurlijk niet bijzonder slim zou zijn
Verwijderd
http://www.opera.com/support/mastering/kiosk/index.dmlOpera ondersteunt de Kioskmodus - een vergrendelingsmodus waarin de browser kan worden gebruikt voor onbeheerde computers in openbare gelegenheden.