Toon posts:

[OE] Verzenden niet vanaf bepaalde accounts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is zo: op de pc van mijn ouders gebruiken zij Outlook Express voor hun mail. Mijn vader en moeder hebben ieders 2 (totaal vier)email accounts binnen Outlook Express, dit omdat 2 accounts weggaan als wij overstappen na een nieuwe provider.

Nu wil ik dat het onmogelijk is om berichten te versturen met de twee oude accounts, aangezien die over enkele maanden opgeheven worden. Wat ik al geprobeerd heb:
- De smtp gegevens voor versturen bij de betreffende accounts weggehaald, dit accepteerd OE niet
- andere gegevens weggehaald die nodig zijn voor versturing, ook dit accepteerd OE niet
- ok heb 1 'goed' adres als standaard ingestelt maar dit lost het probleem niet op
- het opnemen in berichtverzending en synchronisatie uitzetten ook niet helpt (ze moeten nog wel emails kunnen ontvangen op die oude accounts)

Voor de duidelijkheid: ze moeten nog wel email berichten kunnen ontvangen op de betreffende accounts de komende maanden. Aan ieder bericht word een handtekening toegevoegd met hun nieuwe email adres. Soms versturen ze berichten nog via het 'verkeerde' adres.

Waarschijnlijk denk ik te moeilijk, ik kan de functie om geen berichten te versturen via die accounts niet vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 11:34 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gewoon de andere als standaard-emailadres instellen. Dan doen ze handmatig een handeling om het fout te laten gaan. Default wordt altijd gebruikt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie sanfranjake! Ik heb de situatie echter eens besproken met een kameraad, en we kwamen tot de conclusie dat dat het niet oplost. Het geval is namelijk zo: als ze replyen op een email die (per ongeluk) in hun oude 'emailbox' is terecht gekomen, verstuurt outlook express het ook via dat oude account, terwijl dat juist in deze gevallen niet moet, zo weten mensen nooit dat dat adres niet meer bestaat.

Als ze gewoon een email versturen kiezen ze uit het rijtje van 4 account hun naam + gmail (dat 'moet' ook) alleen als ze replyen doen ze dat niet/vind ik ook dat dat niet hoeft. (dat is teveel gevraagd ;) )

Een oplossing in mijn ogen: de 'foute' accounts uit de lijst halen die ze kunnen kiezen bij het versturen van berichten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 15:19 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:51

FlipFluitketel

Frontpage Admin
In plaats van het compleet weghalen van de gegevens van de smtp kun je gewoon een foutieve smtp-server instellen.
Als je dan probeert om daar iets mee te versturen zul je een melding krijgen dat de server niet beschikbaar/bereikbaar is.

(Bijv. de smtp-server van een andere provider instellen, aangezien de meeste providers alleen mail over hun server via hun eigen verbinding laten versturen.)

[ Voor 26% gewijzigd door FlipFluitketel op 30-06-2006 15:20 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Lastige situatie.
Het wordt heel lastig als ze met Outlook Express willen blijven werken, maar indien je ze kan interesseren om met een andere e-mail client te werken, kan ik je wel vertellen hoe je dat in Thunderbird in moet stellen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Waarom zo moeilijk doen? Vul gewoon bij het 'oude' account de nieuwe gebruikersgegevens (naam/emaildres/retouradres) in op tabblad algemeen, en ook gewoon de nieuwe smtp server. Kunnen ze gewoon op beantwoorden klikken en de ontvanger ziet het nieuwe mailadres.

Het mooie is bovendien dat je dan aan dat specifieke account een extra duidelijke handtekening kunt toevoegen als:

'Als je post aan het adres foo@foo.bar blijft sturen zal ik het over twee weken niet meer kunnen lezen'

[ Voor 67% gewijzigd door Lustucru op 30-06-2006 15:35 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing van FlipFluitketel is wat ik zocht, en die van is Niesje een nog betere oplossing!

Bedankt allemaal :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Geen dank.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1