lokale en domein accounts synchroniseren

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:48
Hoi allemaal,

Ik loop stage op een school waar de docenten voornamelijk met laptops werken. Deze laptops loggen in op een domein (voor het voorbeeld hier DOMEINNAAM genoemd), en gebruiken veel bronnen uit dit domein. Echter, docenten werken ook thuis op de laptops, maar hier kunnen ze niet op DOMEINNAAM inloggen, maar op hun eigen computer (dus als COMPUTERNAAM\gebuiker). Hierdoor krijg je dus 2 aparte mappen in documents & settings.

Is er een mogelijkheid om lokale en domein accounts te synchroniseren, zodat iedereen zowel thuis als op het werk 1 werkomgeving heeft? We zijn wel aan het stoeien geweest met roaming profielen, maar volgens mij werkt dit niet als de gebruiker lokaal inlogt.

Suggesties?

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Hier bij mij op het werk kan ik gewoon op hetzelfde domein inloggen thuis als ik hier doe.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• f1r3b4ll
MetalfanBlackness schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:24:
Hier bij mij op het werk kan ik gewoon op hetzelfde domein inloggen thuis als ik hier doe.
Waarschijnlijk doel jij op een VPN verbinding. Wat ik bedoel is geen VPN, maar alleen zowel bij lokaal als op domein inloggen exact dezelfde desktop, settings (favorieten etc) en documenten. Hoe doen we dit?

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Verwijderd

nope hij gebruikt xp met cached profile. kan je op hetzelfde account gewoon verder werken als je geen verbinding hebt naar een dc.

Verwijderd

cached credentials heet dat... maar dat lukt standaard 10 x zonder daadwerkelijk een verbinding te hebben, is verder aan te passen via gpo's.

op die manier kan je het gebruiken in combinatie met offline files. Anders moet je is gaan kijken naar multinetwork manager.. waarbij je 1 profile kan delen over meerdere connecties.

groet

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:57
Offline files is dan inderdaad wel een must anders kan je alsnog niet bij je bestanden...

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 23:25

gerhald

:P

Met cached credentials kan je gewoon inloggen op de pc als je niet aan het netwerk zit.

zorg er dan wel voor dat de laptop geen netwerk verbinding heeft dus de netwerk stekker er uit als je opstart. dit heeft als voordeel dat windows ziet dat hij geen netwerk heeft en meteen terug valt op cached credentials.

als je wel netwerk verbinding hebt met iest zal windwos altijd eerst proberen het domain te vinden en als hij het niet kan vinden dan pas terug vallen op cached credentials.

• f1r3b4ll
ok, ik geloof dat het ongeveer gelukt is :Y)

ik heb dus op de server een nieuwe OU gemaakt met daarin de users en computers. Op die OU heb ik vervolgens een nieuwe GPO toegepast, met daarin onder andere redirects van mijn documenten, desktop, start menu etc.

ik heb nu dus zowel on- als offline dezelfde bestanden, ook als ik op andere werkstations inlog heb ik nog steeds al mijn documenten. het irritante vind ik wel dat synchroniseren, af en toe vragen welke versie van een bestand je wilt behouden etc. is dit nog verder te stroomlijnen?

• f1r3b4ll
nog even een vraagje:

veel gebruikers / laptops binnen de school zijn inmiddels overgezet naar het domein. helaas zijn er veel leerkrachten die problemen met hun software hebben. Veel programma's werken niet na het overzetten van het lokale naar roaming profiel op de server, en geven aan dat bijvoorbeeld bestanden missen, of een database DSN niet meer bestaat. Ik denk zelf dat dit komt door de map "local settings", die niet gesynchroniseerd wordt met het roaming profile.

heeft iemand van jullie ideëen?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:57
Begin sowieso natuurlijk met een net geinstalleerd workstation om te testen, niet met allemaal oude software en instellingen!
Pagina: 1