Hoi,
Ik gebruik op mijn linuxserver thuis postfix & procmail en dat werkt allemaal prima. Nu ben ik op zoek naar een soort van Thunderbird (voor Windows) extensie waarmee ik aan mijn procmail thuis locale filters kan 'doorgeven'. Een kleine verduidelijking: :
ik wil alle mail van een vriend in een subfolder stoppen. Normaal gesproken maak je daarvoor een regel in je /home/user/.procmailrc aan, zoals deze:
MAILDIR=$HOME/mail #location of your mailboxes
FROM="^(From[ ]|(Old-|X-)?(Resent-)?(From|Reply-To|Sender):)(.*\<)?"
:0
* $ ${FROM}kees@domain\.com
Friends/Kees
Aangezien ik meerdere vrienden heb (jawel!
), moet ik dus voor elk van hen een aparte filter aanmaken. Makkelijker zou zijn op een adres te klikken en deze automagisch in mijn .procmailrc te stoppen. Dat deze .procmailrc eerst lokaal aangemaakt wordt en daarna op een of andere manier met de bestaande .procmailrc op mijn server gemerged wordt, is geen probleem.
Bestaat zo'n extensie al of is er een andere manier?
Ik gebruik op mijn linuxserver thuis postfix & procmail en dat werkt allemaal prima. Nu ben ik op zoek naar een soort van Thunderbird (voor Windows) extensie waarmee ik aan mijn procmail thuis locale filters kan 'doorgeven'. Een kleine verduidelijking: :
ik wil alle mail van een vriend in een subfolder stoppen. Normaal gesproken maak je daarvoor een regel in je /home/user/.procmailrc aan, zoals deze:
MAILDIR=$HOME/mail #location of your mailboxes
FROM="^(From[ ]|(Old-|X-)?(Resent-)?(From|Reply-To|Sender):)(.*\<)?"
:0
* $ ${FROM}kees@domain\.com
Friends/Kees
Aangezien ik meerdere vrienden heb (jawel!
Bestaat zo'n extensie al of is er een andere manier?
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !