Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-11 18:24

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Tomtom (bij mijn weten alle versies, maar in mijn geval Mobile) heeft een functie die netjes bluetooth aan en weer uitzet na gebruik. Dit vind ik bijzonder storend, omdat ie namelijk ook bluetooth uitzet als ie op Discoverable staat. Dus zodra ik stop met navigeren worden gesprekken die ik voer via bluetooth headset of carkit afgebroken.

De regel lijkt te zijn: Staat bluetooth niet ON bij starten Tomtom, zet hem dan op ON en bij afsluiten OFF. Helaas ziet ie discoverable dus als 'niet ON'.

Nu zou je zeggen, zet dan je bluetooth gewoon op ON, niet Discoverable. Dan werkt de verbinding met de headset niet goed, die blijft dan continu openstaan. Dat is een bekende bug in de firmware van de SPV-C550, zie ook hier.

Weet er iemand een manier om Tomtom gewoon te laten afblijven van mijn bluetooth? Kan ik iets doen met registrysettings bijvoorbeeld?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
Ik meen dat je in de lijst Bluetooth apparaten de muis BT GPS moet noemen, dan laat TomTom de Bluetooth verbinding met rust.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-11 18:24

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
pwhooftman schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:48:
Ik meen dat je in de lijst Bluetooth apparaten de muis BT GPS moet noemen, dan laat TomTom de Bluetooth verbinding met rust.
Zo heet ie al :(. Ik heb een Adapt AD-500 en die vindt standaard dat ie zo moet heten...

Waar ik ook echt niet bij kan, is dat dit verschijnsel al letterlijk jarenlang in TomTom zit, en TomTom hier nog niet eens een userpref voor heeft gemaakt |:(

Edit: Nu werkt het!! Het was andersom. Als hij NIET BT GPS heet, dan laat ie 'm met rust. Hij heet nu My GPS en hij laat hem vrolijk op discoverable staan 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door SeatRider op 30-06-2006 23:50 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt