Toon posts:

[XP] extreem traag opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister iets gedownload en geinstalleerd en vervolgens start windows i.p.v. 35 sec in 2 a 3 min op, er is dus iets aan de hand maar ik heb de download gedeinstalleerd, hitmanpro er over heen, AVG er overheen, en McAfee.. maar het helpt allemaal dus niet. Zodra de computer aan gaat krijg ik het logo van de processor wel een minuut (als het niet langer is ) te zien. Maar ik heb geen zin om windows weer opnieuw te moeten installeren.

Pentium 4
1024 MB Ram
Radeon 9800 Pro
500Watt voeding
hij is wel 4 jaar oud btw

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Misschien is het handig om te weten wát je precies hebt geinstalleerd. Het logo van de processor lijkt me een BIOS splash screen ofzo, dat zou erop duiden dat er daar in de instellingen iets niet helemaal lekker zit. Kijk daar eens naar.

public void ik()

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Heb je iets meer info?

Wat heb je bijvoorbeeld allemaal aangepast waarna de opstart zo lang ging duren?
Is er in je BIOS geen optie voor QuickBoot/QuickStart of iets dergelijks?

[EDIT: spuit 11 :P ]

[ Voor 7% gewijzigd door speek1984 op 30-06-2006 10:06 ]

"It's about time you showed up Fox!"

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 19:19

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Of dat de hardware detectie niet lekker is. BIOS staat bv een tijd te zoeken naar parameters van een IDE device (HD, CD, DVD).

Druk alle kabels/kaarten in de PC nog een keertje goed aan. Misschien is het toeval en heeft het helemaal niks met die software te maken.

This footer is intentionally left blank

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:08
als je windows alleen heel langzaam start kun je mischien het volgende proberen (ik weet echt niet of het helpt voor jou):

ga naar Start > Uitvoeren

typ msconfig

ga naar Opstarten

vink hier alle programma's uit en klik op Ok

reboot je pc

en dan maar hopen dat het iets helpt, en anders kan ik je ook niet helpen ^_^
ik zou windows opnieuw installeren over je oude install heen (dus op dezelfde partitie zetten), dan is het 'virus' (als die er is?) ook gelijk weg denk ik.

GL

Verwijderd

Topicstarter
De splashscreen blijft idd heel lang hangen, alsof ie iets niet kan vinden. Ik heb verder Hitman Blood Money geinstalleerd O-) Ik zal zo even alle stekkertjes aandrukken..

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:18:
De splashscreen blijft idd heel lang hangen, alsof ie iets niet kan vinden. Ik heb verder Hitman Blood Money geinstalleerd O-) Ik zal zo even alle stekkertjes aandrukken..
Je zou ook nog naar de opstartvolgorde kunnen kijken. Misschien gelijk van harde schijf laten booten, dat hij niet eerst CD-Rom of Diskette gaat nakijken. Scheelt ookweer.

Denk echter niet dat dit zorgt voor die 2-3 minuten langer opstarten.. Dat kan bijna niet..

"It's about time you showed up Fox!"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de map Prefetch ff leegemaakt, en de stekkers gechecked.. Alles doet het nu weer..Thnx
Pagina: 1