AM2 Socket

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 21:07
Hey iedereen,

ik heb even een vraagje en ben verder een beetje een noob op dit gebied.
Ik ben van plan om nieuwe hardware aan te schaffen en dan een mobo, cpu en nog wat geheugen.
Ik heb gezien dat de socket 939 van AMD geen DDR2 geheugen ondersteund maar de AM2 sockets wel.
Maar hoe zit dat nou met AM2 sockets blijven die nog een tijdje of kank toch beter een 939 mobo nemen met gewoon ddr geheugen. En dan nog een vraag merk je het verschil heel erg qua het geheugen?

Greetz

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04
Socket 939 is eigenlijk al weer oud. AM2 is de nieuwe socket van AMD.

Socket AM2 moedeborden ondersteunen DDR2 geheugen. Maaarrr..... dat geeft alleen een echte prestatiewinst als je DDR2-800 geheugen gebruikt.

Ik zou als ik jouw was gewoon een Socket AM2 bordje nemen. Dat heeft toch wel wat meer toekomst dan een Socket 929 bordje :)

Verwijderd

Of je gaat voor een bordje dat je in staat stelt later ook een AM2 processor erin te pluggen.

Kijk dan eens naar de Asrock Dual moederbord!
http://www.asrock.com/PRODUCT/939Dual-SATA2.htm

- goedkoop, goed
- 939
- support AM2 , voor in de toekomst

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 17:45
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:57:
Of je gaat voor een bordje dat je in staat stelt later ook een AM2 processor erin te pluggen.

Kijk dan eens naar de Asrock Dual moederbord!
http://www.asrock.com/PRODUCT/939Dual-SATA2.htm

- goedkoop, goed
- 939
- support AM2 , voor in de toekomst
En mogelijk over een jaar toch aan vervanging toe is omdat er, vanwege de lage prijs, goedkopere onderdelen als Elco's gebruikt zijn die dan sneller versleten zijn. ASrock hoeft dan niet zo slecht te zijn in de zin van dat het niet stabiel werkt, maar veel mensen hebben op het moment dat ze het moederbord net ingebouwd hebben een goedwerkend systeem die na een tijdje gewoon gaar wordt.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
Flappie schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:53:
Socket AM2 moedeborden ondersteunen DDR2 geheugen. Maaarrr..... dat geeft alleen een echte prestatiewinst als je DDR2-800 geheugen gebruikt.
Tot zover ik weet geeft ddr2 geheugen geen prestatiewinst (paar procenten) tov ddr geheugen. De reden dat er overgegaan is naar ddr is dat ddr2 goedkoper is om te fabriceren. DDR2 werkt met een hogeren snelheid maar met veel hogere latencies. Snelheidswinst is dus nihil.

Met AM2 kun je wel de nieuwe high efficiency processoren gebruiken. Deze zijn volgens mij alleen nog niet verkrijgbaar en ik heb ook nog geen benches gezien hiervan.

Ik heb zelf bewust AM2 overgeslagen en heb een S939 gekocht. De volgende generatie AMD processoren zullen moeten concurreren met de conroe of de opvolger daarvan. Deze zal dus met significante prestatiewinst moeten komen. Ook lijkt me dat de volgende generatie gebruik gaat maken van ddr3 geheugen wat retesnel is tov ddr en ddr2.

Verwijderd

Thierry88 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:01:
[...]

En mogelijk over een jaar toch aan vervanging toe is omdat er, vanwege de lage prijs, goedkopere onderdelen als Elco's gebruikt zijn die dan sneller versleten zijn. ASrock hoeft dan niet zo slecht te zijn in de zin van dat het niet stabiel werkt, maar veel mensen hebben op het moment dat ze het moederbord net ingebouwd hebben een goedwerkend systeem die na een tijdje gewoon gaar wordt.
Vergeet niet dat dit een zeer populair bordje is, en hoe meer gebruikers een moederbord hebben er ook meer over problemen gesproken wordt. Ik denk zelf altijd: de problemen hoor je, maar waar het perfect loopt dat hoor je niet op het forum.. Asrock komt van Asus, zal wel loslopen...
Dat een goedkope prijs direct resulteerd in mindere kwaliteit elcos vind ik een naief vooroordeel

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 10:15 ]

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 21:07
Maar wanneer komen dan de mobo's met ddr3 geheugen en dergelijke. Hoelang zou ik dan nog moeten wachten en wat zou de prijs daarvan moeten zijn?
't hoeft van mij niet meteen heel duur ofcourse voor die paar onderdelen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ben verder een beetje een noob op dit gebied
Dan doe je toch wat research? Kijk rond op nieuwssites als tweakers.net mbt informatie omtrent AM2 en de eventuele DDR3 opvolgers en check wat reviews over AM2 moederborden + CPU's :)

Dit topic gaat in ieder geval dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.