Al ruim twee weken surf ik mee op de draadloze verbinding van de buren omdat mijn eigen bedrade netwerk, dat verbonden is middels een eminent router, dienst weigert. Zowel mijn broertjes pc als mijn notebook krijgt van deze router geen netwerk adres meer. Grootste onderdeel van de ellende is is dat het op geen enkele manier te maken is. Ik kan de router niet benaderen middels de browser, uitzetten helpt niet meer en ipconfig acties zijn reeds gedaan. Kortom ik weet het even niet meer wat te doen, hebben jullie misschien nog tips of ideeën?
De router vervangen ? Of denk je dat 'ie over een poosje weer een opleving krijgt en 't weer gaat doen.
Laptop handmatig van ip voorzien in het zelfde segment en dan router benaderen/config nakijken?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Misschien ook een link naar een pagina hoe ik dat moet doen ofzo. Ik begrijp wat je bedoeld, maar geen idee hoe ik het moet doen. Als je dit soort algemene termen op google invoert krijg je veel te veel resultaten die er maar niet overgaan.
Bij netwerkinstellingen tcp/ip, vind dat eigenlijk wel bij de basiskennis horen, maar zal vast wel in de FAQ - Netwerken staan.Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 08:52:
Misschien ook een link naar een pagina hoe ik dat moet doen ofzo. Ik begrijp wat je bedoeld, maar geen idee hoe ik het moet doen. Als je dit soort algemene termen op google invoert krijg je veel te veel resultaten die er maar niet overgaan.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Geef de router een harde reset. begin daarna van voren af aan met het opbouwen van je netwerk. pak de handleiding erbij.
Let erop dat in de router DHPC service aanstaat.
Beveiliging:
Als alles goed werkt, beveilig je netwerk met WPA encryptie.
Als je de router een harde reset geeft kan je meteen in het boekje nakijken welk IP adres deze dan standaard krijgt. dit kan je dan intypen in je internet explorer zodra je een verbinding heb.
Eventueel is het ook mogelijk om je laptop tijdelijk met een vaste kabel te verbinden met de router!
Let erop dat in de router DHPC service aanstaat.
Beveiliging:
Als alles goed werkt, beveilig je netwerk met WPA encryptie.
Als je de router een harde reset geeft kan je meteen in het boekje nakijken welk IP adres deze dan standaard krijgt. dit kan je dan intypen in je internet explorer zodra je een verbinding heb.
Eventueel is het ook mogelijk om je laptop tijdelijk met een vaste kabel te verbinden met de router!
Verwijderd
-laptop statisch ip zetten en toch het adres van je router benaderen.
-router gewoon resetten dmv de reset knop. vervolgens geeft ie dhcp en is ie op het standaard adres te bereiken.
-router gewoon resetten dmv de reset knop. vervolgens geeft ie dhcp en is ie op het standaard adres te bereiken.
Pagina: 1