[Classic] User ?rechten? probleem bij printen

Pagina: 1
Acties:

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb een omgeving met een reeks Mac OS X users binnen een grotere Active Directory. Ik heb echter een probleem in Classic. De users loggen dus in zonder Admin rechten en het probleem daarbij is dat ik dan oa. problemen heb met printen en een ander programma. Een admin inloggen geeft blijkbaar minder problemen (ik kan printen).

Weet iemand welke rechten in te stellen dat de users nog steeds geen admin zijn in OS X maar toch oa. kunnen printen uit Classic. Nu krijg ik een foutmelding (-47) als ik probeer te printen uit QuarkXPress 4.7 en een ander programma van Comosoft (Lago) werkt ook onder OS 9 maar geeft een Database Not Found bij het inloggen. Het programmaatje van Comosoft probeert volgens de developer te schrijven naar een van de OS 9 folders maar zij weten niet direct hoe het op te lossen.

Weet iemand hoe ik in Classic ten minste mijn printerproblemen kan oplossen (het zijn netwerkprinters van HP via AppleTalk) als gewone user of welke rechten ik waar moet instellen om Classic te laten lopen met een soort van admin-rechten?

Als iemand een utility kent die vanuit InDesign kan omzetten naar Quark bestanden, dan zou ik dat ook graag weten. De drukker accepteert nog steeds niets anders :(

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Aan zulke opmerkingen heeft de ts natuurlijk niks.

[ Voor 72% gewijzigd door leon1e op 30-06-2006 13:32 ]

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op het rechtenprobleem ken ik het antwoord niet, maar op je laatste InDesign ==> Quark vraag, geeft Google een antwoord:
http://www.google.com/sea...o+quark&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Eerste hit "Markzware" heeft een trial download, het proberen waard?

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard