Toon posts:

Melding bij opstarten computer met KT7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik m'n computer opstart krijg ik (na het laten zien van de mhzen) de melding "primary IDE channel no 80 conductor cable installed"
Hoort dit ? Wat is een 80 conductor kabel ?
Ik vraag dit omdat m'n systeem verre van stabiel is.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Heb ik ook, maar mijn systeem is gewoon stabiel. Ik geloof dat het ermee te maken heeft dat je een 40-aderige IDE-kabel gebruikt ipv een 80-aderige. Dit heeft geen invloed op je HDD, je systeem of je installatie.

Bloed, zweet & koffie

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Een ATA-66 en ATA-100 drive hebben een 80 aderige kabel nodig om op die snelheid te kunnen werken. Blijkbaar heb je zo'n kabel niet en zegt hij daarom er wat van :)

Verwijderd

Het kan ook nog zijn dat je de IDE-kabel (80-aderig) verkeerd om hebt aangesloten.
De blauwe connector moet op het moederbord zitten van zo'n kabel.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Ik geloof dat het ermee te maken heeft dat je een 40-aderige IDE-kabel gebruikt ipv een 80-aderige
Bij mij zaten er twee ATA66 kabels bij, dus waarom zou je die niet gebruiken, als dat het probleem zou zijn?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy