Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Camera-observatiesysteem opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijd aan het piekeren hoe ik een 4-camera-observatie systeem kan maken met IR voor nachtzicht en microfoons.

Ik heb draadloze camera’s met een ontvanger in huis gehad maar dat viel erg tegen vanwege de beperkte ontvangst en interferenties van de camera’s.

Ook waren dit CMOS camera’s die toch erg slecht beeld geven.
Daarom wil ik nu kiezen voor bekabelde kleuren CCD-camera’s.

Probleem is dat er geen kleuren CCD camera’s met IR te krijgen zijn met ingebouwde microfoon.
Daarbij zou ik om de beelden per camera of in een sequence te tonen een quadprocessor moeten gebruiken (althans dat is wat mij wordt aangeraden). Maar deze dingen hebben weer geen audio-ingangen.

Wie weet raad?

enkele reeds gemaakte overwegingen:

- aparte microfoon? [maar dan moet ik ook dubbel zoveel kabel trekken, of wat ik ergens tegenkwam met baluns werken zodat ik bv UTP-kabel kan gebruiken met meerdere aders zodat audio over 2 vrije aders kan lopen???????]
- dan blijft het probleem dat de quadprocessor niets met audio kan

m.v.g.
Rens

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Over het IR, wat bedoel je daarmee? Volgens mij kan elke camera IR licht zien, kun je gewoon door een IR schijnwerper er bij te zetten toch iets zien met je cam. Elke cam die ik hier heb gehad kon het toch en dat ging van gsm cams tot goedkope webcams en iets duurdere digitale cam's Het ging wel niet in kleur, maar ik betwijfel of je ergens kleuren night-vision gaat kunnen krijgen. (correct me if I'm wrong)

Voor de rest weet ik er eigenlijk weinig van, maar als je al niet naar een speciale IR cam moet zoeken is eentje met microfoon ook makkelijker gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door kluyze op 30-06-2006 13:46 ]

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:19
vellaman heeft mini cameras in kleur met IR aan boord en geluid

http://www.velleman.be/be/en/product/view/?id=365134 <== met IR leds CMOS
http://www.velleman.be/be/en/product/view/?id=343711 <== zonder IR leds CCD

[ Voor 29% gewijzigd door Llouizzz op 30-06-2006 14:02 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is imo niet echt EL-related; het feit dat er elektronica in voorkomt betekent niet meteen dat het hier goedstaat :) Ik had de thread naar SG verplaatst, maar de topicstarter kan daar nog niet in. Jammer maar helaas dus; slotje.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sprite_tm schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:20:
Dit is imo niet echt EL-related; het feit dat er elektronica in voorkomt betekent niet meteen dat het hier goedstaat :) Ik had de thread naar SG verplaatst, maar de topicstarter kan daar nog niet in. Jammer maar helaas dus; slotje.
Vergeet het slotje niet :+

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Stond er al op, je had gewoon even tijdelijk de postrechten van een mod O-)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.