Toon posts:

USB Headset problemen met onboard geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn moederbord zit een C-media onboard geluidskaart (AC'97). Al enige tijd heb ik in plaats hiervan een SB live! 5.1, zeer tot mijn genoegen. De onboard C-media geluidskaart heb ik destijds in de BIOS disabled; alle drivers van deze kaart gedeïnstalleerd. Geen conflicten of dergelijke. Sinds vorige week echter een USB Headset gekocht (Trust). Als ik deze in mijn USB 2.0 steek, geeft 'ie gelijk aan dat er een C-media headset is aangesloten. Op zich niet erg maar de mic werkt totaal niet.Volgens mij grijpt de headset toch op de een of andere manier terug op de onboard geluidskaart, ondanks het disablen. Ook in het config scherm>geluiden>tabblad spraak staat alles op C-media headset. De hardwaretest op hetzelfde tabblad biedt geen soelaas: geen opnamemogelijkheid. Geluid krijg ik er wel uit.

Wie helpt mij please?

m. vr. gr. Harjan

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ook in het config scherm>geluiden>tabblad spraak staat alles op C-media headset. De hardwaretest op hetzelfde tabblad biedt geen soelaas: geen opnamemogelijkheid.
Dit is ook niet om te zetten naar je SB Live! 5.1?
Als jij de onboard chip uitschakelt in de bios, dan zou hij hem ook niet opnieuw hoeven te gebruiken in Windows. Zou dat echt zo zijn, dan zit er een bugje in waarvan ik het bestaan niet vanaf weet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54
Zit er niet gewoon een C-Media chipje in die USB Headset ? Een USB headset heeft niks met je normale geluidskaart te maken, aangezien de headset zelf een geluidskaart is. De mic instellen bij je volumeregeling(zowel afspelen als opnemen) en evt. een boost instellen moet voldoende zijn(uiteraard wel even deze als main-mic gebruiken)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie

@ outerspace:
Dit is ook niet om te zetten naar je SB Live! 5.1?
Als ik dat doe, gaat het geluid via m'n speakers.

@ mad-dog
De mic instellen bij je volumeregeling(zowel afspelen als opnemen) en evt. een boost instellen moet voldoende zijn(uiteraard wel even deze als main-mic gebruiken)
Yep, heb ik geprobeerd, geen resultaat, helaas. Van een C-media-chip in de headset weet ik niets

Verwijderd

Topicstarter
Heb de headset op een andere PC geprobeerd, zelfde resultaat. Denk dus gewoon dat de mic defect is. Morgen maar ff naar de winkel (heb de bon gelukkig nog...)