Welke krachtpatser CPU op Asus P5VD1-X???

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo Tweakers!

Ik heb een systeempje aangeschaft met hetvolgende doel:
- eMagic Logic Platinum draaien met een enorme hoop aan plugins en VST-instruments.

De specs zijn alsvolgt: Asus P5VD1-X mobo / Intel Celeron D 2.8Ghz / 1 Gb ram en een hoop harde schijven etc.

Nu valt mij op dat dit systeem totaal niet sneller is dan mijn vorige werkpaard in de studio, namelijk een Athlon XP 2400+.
Je zou toch zeggen dat van 2.0Ghz naar 2.8Ghz wel wat zou moeten schelen, maar nee dus. Exact dezelfde prestaties.

Dus nu de vraag. Ik wil wel investeren in een nieuwe CPU, maar ik zie daar door de Sockets de Cache niet meer :+

Ik weet dat het een Socket 775 mobo is, maar er zijn nu veel verschillende P4 cpu's, bijvoorbeeld Dual Core / Pentium D / Pentium 4.

Wat is nu zo'n beetje een goede koop als het puur gaat om processorkracht in combinatie met mijn mobo?

Ik dank u voor uw antwoorden!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Verwijderd

Heel even Offtopic:
Dus nu de vraag. Ik wil wel investeren in een nieuwe CPU, maar ik zie daar door de Sockets de Cache niet meer :+
:D LOL :D

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:31
een pentium 4 630 link moet zeker genoeg zijn.
het zou makelijker zoeken zijn als je er een budget bij noemt.

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Budget is bij mij altijd zo, dat ik altijd de eenna snelste koop, want dat scheelt de helft van de prijs :P

Ik zie trouwens echt suuuperveel verschillende P4's op pricewatch.
P4 630
P4 631
P4 6xx
P4 xxx

P4 D

Wat houdt dit precies allemaal in?

[ Voor 41% gewijzigd door MNECMotU op 29-06-2006 23:47 ]

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Dat kun je hier allemaal op je gemak nalezen.

[ Voor 1% gewijzigd door Kluk-Kluk op 29-06-2006 23:59 . Reden: spelfoutje, wat is "genak" nu weer ? ]