[C++][Win32]
Sinds een tijdje ben ik mij weer wat meer aan het verdiepen in C++ en wil daar nu graag ook applicaties mee maken die een form gebruiken (win32), dus niet .NET library's. nu ben ik al een poosje aan het stoeien om een simpel form te krijgen, maar tevergeefs...
De volgende code zou volgens mij wat moeten doen, maar CreateWindow() geeft geen hwnd terug, schijnbaar is er toch iets niet helemaal goed.
de code komt goed (zonder warnings) door de compiler en linker, maar als je de applicatie uitvoerd gebeurd er helemaal niets. wie helpt mij verder...
Sinds een tijdje ben ik mij weer wat meer aan het verdiepen in C++ en wil daar nu graag ook applicaties mee maken die een form gebruiken (win32), dus niet .NET library's. nu ben ik al een poosje aan het stoeien om een simpel form te krijgen, maar tevergeefs...
De volgende code zou volgens mij wat moeten doen, maar CreateWindow() geeft geen hwnd terug, schijnbaar is er toch iets niet helemaal goed.
de code komt goed (zonder warnings) door de compiler en linker, maar als je de applicatie uitvoerd gebeurd er helemaal niets. wie helpt mij verder...
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| #include <windows.h> #pragma comment(lib,"user32.lib") HINSTANCE hinst; BOOL WINAPI WinMain(HINSTANCE hinstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow) { HWND handle; hinst = hinstance; LPVOID pointvoid32 = NULL; handle = CreateWindow( L"Test", L"Test", WS_OVERLAPPEDWINDOW, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, (HWND) NULL, (HMENU) NULL, hinst, pointvoid32 ); if (!handle) return FALSE; ShowWindow(handle, nCmdShow); UpdateWindow(handle); return TRUE; } |
[ Voor 4% gewijzigd door TygeR op 29-06-2006 23:21 ]