Deel van scherm gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 12:06

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey jongens, ik ben laatst door een signaalkabel van een TFT scherm gegaan waardoor ik een aantal strepen met dode pixels heb. Het beeld gaat tot 1024x768 maar daar kan ik maar 768x768 van gebruiken.

Even een plaatje van hoe het er uitziet.
Het vak dat ik wil gebruiken is dus het linker vak en is 768x768 groot.

Afbeeldingslocatie: http://img310.imageshack.us/img310/3516/screen36sy.th.jpg

Ik wil dus weten of het kan dat ik alleen het linkervak kan gebruiken en dat de rest dus zwart wordt, ik wil namelijk een DIYBeamer maken, maar dan is het wat vervelend als er nog een gedeelte naast de film zit dat gewoon werkt (naast de dode pixels).

En dat ik de films in fullscreen kan bekijken.

Ik wil dus alleen het linkervak gebruiken en de rest niet, dus dat moet zwart oid worden. Weet iemand hoe dat moet?

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 29-06-2006 23:04 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Kwestie van niet fullscreen bekijken, maar windowed op die afmetingen :?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Een mogelijkheid maar niet de beste, want rechts naast de dode pixels is nog wel (een paar pixels breed) gewoon beeld, opzich kan ik zwarte achtergrond nemen maar ik denk dat dat wel opvalt als je het heel groot maakt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-07 09:55
of ja draait je beeld 'n kwartslag en zorgt dat je films 'n dikke zwarte onder/bovenrand hebben die in die dode pixels vallen ??? misschien 'n idee

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Misschien een gekke vraag, maar kan je die signaalkabel niet herstellen, danwel een nieuwe ertussen zetten? Of zit dat echt in het scherm zelf en is het te klein enz?

If I can't fix it, it ain't broken.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 11:55

DizzyWeb

Ondertiteld

Is die kabel niet gewoon te fixen?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Dat is idd een goed idee! Alleen moet ik dan me beamer kast daarop bouwen en dat gaat niet want ik ben van plan na de vakantie het scherm te vervangen voor een goed werkende 15" :)

//edit, dit "kabel" is niet te fixxen, zitten 100e connectoren op 1 4kante mm oid, helaas. Het gaat dan ook om een gat in de kabel die van het printplaat naar het tft loopt.

[ Voor 34% gewijzigd door MrVegeta op 29-06-2006 23:15 ]

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-07 09:55
MrVegeta schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:13:

//edit, dit "kabel" is niet te fixxen, zitten 100e connectoren op 1 4kante mm oid, helaas. Het gaat dan ook om een gat in de kabel die van het printplaat naar het tft loopt.
ik vroeg me al af hoe je het voor elkaar kreeg om zo'n hele reep dode pixels te krijgen, maar hier is het antwoord .. :P maar goed succes ermee denk ik

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Uitschiete met een schroevendraaier als je het scherm aan het strippen bent :p. Beetje jammer maar ja..

Maar niemand die weet hoe je maar 768x768 pixels van het beeld kan gebruike?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mja een custom resolutie aanmaken. Maar dan moet je wel je TFT zover krijgen dat ie niet het beeld gaat rekken en strekken.
Ik heb zelf geen TFT dus dit kan misschien dom klinken maar hebben TFTs geen opties om het beeldhandmatig te centreren en uit te rekken, etc ? Net zoals CRTs dat hebben.
Of zit je met een laptop TFT zonder ook maar enige vorm van OSD of buttons?

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 29-06-2006 23:25 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
hey ja, das een goed idee, ik kan het beeld natuurlijk kleiner maken.. en dan meer naar links slepe! Ik ga het meteen proberen :).

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
oke :) veel beter dan dit wordt het niet, ik mis wel aan beide kanten een klein stukje beeld maar ik geloof niet dat het echt stoord.

Nu heb ik nog wel last van een rij met dode pixels. Ik denk dat ik maar gewoon een stuk zwart papier daarvoor doe, ik kan nu iig dingen gewoon full screen bekijken wat wel zo makkelijk is:). Bedankt.

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Met het programma Powerstrip kan je het beeld manipuleren, custom resoluties, waar het komt te staan en hoe groot. Ik gebruik momenteel deze methode met succes om op een dualscreen setup (2560x1024) andere breedbeeldresoluties die 16:9 (1920x1080) en 16:10 (1680x1050) zijn onvervormd weer te geven:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/Tweakers/Widescreendual_2.PNG
Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1105833/

[ Voor 19% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 30-06-2006 09:42 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Plaats es een foto? Dit soort fouten is volgens mij prima te repareren hoor.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://84.41.133.88/beamer/gaatje.jpg

Dat is niet echt te repareren ben ik bang..

Pagina: 1