<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
Maar wat ik ook zie in die screenshots is dat de Radeon niet veel mist maakt als die er zou 'moeten' zijn. Is dat hardwarematig of iets aan de software kant?
* Excru aait HAL
Van de week toevalig zelf ook aan het testen geweest
Wat er uit komt:
Radeon : Betere kwaliteit
GTS : Sneller
3D Mark2000 v1.1
Radeon : 6500
GTS : 6900
Je moet er vanuit gaan dat het verschil dus miniem is. De 1 heeft ietsje beter beeld, de ander is ietsje sneller.
Maar de GTS kun je echter nog een stukje overklokken...
Getest met:
Dell Dimension 8100
P4 1,5@1,6GHz
256Mb Rambus PC-600 ECC
20GB ATA-100 HD
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
* Excru aait HAL
* Excru aait HAL
Verwijderd
Errug strakjes
Beeldkwaliteit van Radeon is gwoon beter. 2D helemaal perfect.
Owjah, radeon valt ook zekers te oc'en hoor
Dat kun je doen ja.Op zaterdag 27 januari 2001 12:20 schreef G3R10 het volgende:
6500 punten??
Errug strakjes
Beeldkwaliteit van Radeon is gwoon beter. 2D helemaal perfect.
Owjah, radeon valt ook zekers te oc'en hoor
Maar hij wordt er juist LANGZAMER door. Ik heb de benchmarks gezien en ik kon het niet geloven de eerste keer dat ik het zag...
* Excru aait HAL
Verwijderd
Op wat voor een pc heb jij hem dan getest?Op zaterdag 27 januari 2001 14:53 schreef dominator het volgende:
Tzal nodig wezen om een radeon te overklokken! Ik heb er van de week voor het eerst een aan de tand gevoeld en ik was toch wel een beetje teleurgesteld. Colin Mcrea 2 zag er misschien 'iets' beter uit. (ookal was het verschil wel erg minimaal) Maar op m'n Geforce2 GTS draait dat spelleke toch wel veel beter. Ik heb nog speciaal de laatste drivers van de site gehaald en directx 8 geinstalleerd maar ik kon nou niet zeggen dat ik onder de indruk was. Helaas ATI, too little too late. Ik hoop dat de Radeon2 tegelijk met de NV20 beschikbaar komt, dan hebben ze een betere kans.....
* Excru aait HAL
Super snel, en ik vind het beeld snaarstrak!
Lekkere kaart, voor een redelijk prijs (rond de 600 piek)
Ga dus voor de GF2 GTS!!!
reserveringshouder Tesla Model 3
Dat is dus dikke onzin he ... een Radeon wordt ongeveer procentueel net zo veel sneller als je de speed omhoog gooit. Kun je ff een linkje leggen naar die benchmarks? (Als je een beetje logisch kan redeneren weet je ook wel dat van een hogere snelheid een kaart nooit langzamer wordtDat kun je doen ja.
Maar hij wordt er juist LANGZAMER door. Ik heb de benchmarks gezien en ik kon het niet geloven de eerste keer dat ik het zag...
Verwijderd
Kom op eh, dat geloof je toch zelf nietIk mag het geloof ik hier niet zeggen, maar ik vind het beeld van de Radeon helemaal niet mooier! Ik blijf erbij dat mensen die hier Radeon fan zijn, gewoon anti Nvidia zijn. En uit principe voor de Radeon gaan...
Ik heb gezocht naar de link maar kan hem niet meer vinden...Op zaterdag 27 januari 2001 22:04 schreef Bomberman het volgende:
[..]
Dat is dus dikke onzin he ... een Radeon wordt ongeveer procentueel net zo veel sneller als je de speed omhoog gooit. Kun je ff een linkje leggen naar die benchmarks? (Als je een beetje logisch kan redeneren weet je ook wel dat van een hogere snelheid een kaart nooit langzamer wordt) ...
De testers hadden maar een paar frames winst in 640*480 en hoe hoger ze gingen qua resolutie er meer problemen kwamen. Kan zijn dat ze gewoon een brakke kaart hadden...
* Excru aait HAL
tjonge jonge wat een onzin zeg wat jij daar loopt te lullen, ik heb hiervoor altijd een Nvidia ding gehad en dan heb ik dus nu een radie en ben ik opeens anti nvidia, dus omdat ik philips cd's heb ben ik dus anti sony cd's (athans wel volgens jouw theorie).Op zaterdag 27 januari 2001 23:15 schreef SuperFlap het volgende:
Ik mag het geloof ik hier niet zeggen, maar ik vind het beeld van de Radeon helemaal niet mooier! Ik blijf erbij dat mensen die hier Radeon fan zijn, gewoon anti Nvidia zijn. En uit principe voor de Radeon gaan...
kortom pure BLAAT
en ga maar lekker verder slapen
39
Ik heb nog een vraagje: Ik zie dat de Radeon minder mist rendert in spellen dan andere 3D kaarten. Is dat iets hardware matigs of iets met de software?
* Excru aait HAL
Ehmmmz, was TB 800 systeempje geloof ik. Hoezo? lijkt mij toch wel genoeg om dit kaartje op z'n minst lekker te laten lopen?Op zaterdag 27 januari 2001 20:17 schreef Excrusiator het volgende:
[..]
Op wat voor een pc heb jij hem dan getest?
Omdat ik een 1,2GHz Athlon krijg, ik moet er altijd een paar frames bijtellen.Op zondag 28 januari 2001 15:01 schreef dominator het volgende:
[..]
Ehmmmz, was TB 800 systeempje geloof ik. Hoezo? lijkt mij toch wel genoeg om dit kaartje op z'n minst lekker te laten lopen?
* Excru aait HAL
Verwijderd
door de warmte kan hij wel minder stabiel draaien en dus ook wat lanzamer ligt aan de cooling dnek ikOp zaterdag 27 januari 2001 22:04 schreef Bomberman het volgende:
[..]
Dat is dus dikke onzin he ... een Radeon wordt ongeveer procentueel net zo veel sneller als je de speed omhoog gooit. Kun je ff een linkje leggen naar die benchmarks? (Als je een beetje logisch kan redeneren weet je ook wel dat van een hogere snelheid een kaart nooit langzamer wordt) ...
Verwijderd
Jah....als je de core en mem niet SYNCHROON overclocked schijnt ie idd niet sneller te worden. Maar als je gwoon synchroon overclocked gaat ie dus zekers wel harder.Dat kun je doen ja.