[XP] Windows install onmogelijk, linux geen probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik zit met een lastig probleem, laatste tijd werd mijn windows installatie altijd maar trager trager het bijna 10 minuten duurde voor volledig geboot was en op een dag boote hij helemaal niet meer. Geen probleem dacht ik even windows cd erin, ik herinstall. Maar niks, windows installatie stopt bij "starting windows", ik heb verschillende versie's geprobeerd. Ik heb een legale key (zat bij mijn laptop).
Maar het vreemste nu is dat mijn linux installatie totaal geen probleem heeft, boot direct, werkt soepel. In windows kon ik bv geen dvd afspelen schokte voor dood, linux geen probleem. Dvd writen duurde in windows echt 2 uur, linux half uur misschien. Zelfde met CD.
Versta volledig niet waarom ik geen windows meer geinstalleerd krijgt en linux geen problemen ondervindt. Iemand die dit al mee gemaakt heeft? Windows opstarten in veiligheid modus enzo werkt ook allemaal niet.

Verwijderd

Wel eens je hele schijf geformarteerd, incluis boot sector ? Denk dat je Windows gewoon zwaar bevuild is, mogelijk wat trojans/virussen erop of fouten binnen windows. Een totale format zal het wel oplossen.

• Tyf
Ja dat was ik van plan, maar de windows installer start niet eens volledig op.

update:
Ik heb een windows dvd gedownload waarop vanalles stond onder andere windows erp manager, geen idee wat het doet maar start ook niet op :)

[ Voor 50% gewijzigd door Tyf op 29-06-2006 22:42 ]

• VirtualGuineaPig
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Doe je een herinstallatie of een volledig nieuwe installatie?

Bij een her-installatie kan ik mij voorstellen dat het systeem gehinderd wordt door verkeerd ingestelde drivers en hardware en allerlei software die een nette herstart in de weg zit (inclusief virussen en malware)

Als het een totaal nieuwe installatie is (dus met een volledige formatering van je systeemschijf, dan lijkt het wel dat er iets is met je schijf zelf...

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Begin maar eens met memtest86 draaien. Je geheugen zou zomaar eens brak kunnen zijn :)

• Tyf
maar linux werkt perfect ! nu ik zal het eens doen. Ga nu ook alle partities keer volledig weg doen

update: nog geen mem check gedaan, maar wel de hd volledig gewist inclusief linux en nog steeds geen verbetering :(
update: memtest geeft ook geen errors :(
update: nog eens echt alles weg gedaan, geformateerd, nieuwe doslabel gezet windows werkt nog steeds niet, linux opnieuw installeren totaal geen probleem

[ Voor 70% gewijzigd door Tyf op 30-06-2006 11:14 ]

Verwijderd

Mogelijk je Windows cd corrupted ? Misschien dat even uitsluiten op een ander systeem, of mogelijk dat je cd-drive niet lekker werkt. Het 1 lezen en niet de ander is ook niet veel zeggend.

• Tyf
ik heb 5 versie's geprobeerd, gedownloade nederlandse versie, legale versie die bij laptop zat, legale backup dvd van laptop (werkt op basis van windows, loopt op zelfde moment vast), legale download versie voor studenten (belgie), en een gedownloade ultimate versie (dvd met vanalles erbij). Geen die werkt.

Plus linux installeerd zonder problemen van cd (3de keer geprobeerd vandaag met de hoop dat die op een of andere manier de hd weer inorde brengt voor windows)

[ Voor 22% gewijzigd door Tyf op 30-06-2006 18:34 ]

Verwijderd

Tyf schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:43:
maar linux werkt perfect ! nu ik zal het eens doen. Ga nu ook alle partities keer volledig weg doen

update: nog geen mem check gedaan, maar wel de hd volledig gewist inclusief linux en nog steeds geen verbetering :(
update: memtest geeft ook geen errors :(
update: nog eens echt alles weg gedaan, geformateerd, nieuwe doslabel gezet windows werkt nog steeds niet, linux opnieuw installeren totaal geen probleem
Je hebt de HD gewist zeg je, heb je hem nu al eens helemaal geformateerd ? Welk merk HD is het ? Download dan even bij hun op de website een HD tool om hem ECHT even helemaal te wissen. Tevens zit hier vaak al test software in om te kijken of je corrupted sectors heb.

• Tyf
Ja volledig, in linux met gparted alle parties weg gedaan, geformateerd, in fdisk alles weg zelfde gedaan in partition magic (stand allone versie), ... u name it i've done it :)
HD merk totaal geen idee, zit in laptop nooit op gelet denk maxtor.
Pagina: 1