Toon posts:

DTS en HD tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb consumenten service van philips gebeld omtrent het aansluiten van een hd sateliettuner.
Zij vertelde mij dat er uitsluiten HD tv gekeken kon worden, met een hdmi of dvi in en uitgang
De component ingangen zouden hier niet geschikt voor zijn.
In de winkel beweren ze dat het wel mogelijk is.
De upc tuner die ook HD uit zou kunnen zenden hebben geen hdmi of dvi aansluiting.

Mijn vraag, wie weet hoe het nu werkelijk zit, kun je HD tv wel weer geven via de Component aansluiting?

Alvast bedankt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Hangt van de TV af, maar ik heb hier twee Philips LCD's (32PF9976 en 20PF5320) die allebei HD via component ondersteunen. Lijkt me dus onzin wat ze zeggen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Als component gelijk is als HDMi, waarom zou je dan de hdmi aansluiting gebruiken.
Kabels zijn schreeuwend duur

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 20:16

Xenan

Tree-of-life

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:22:
De upc tuner die ook HD uit zou kunnen zenden hebben geen hdmi of dvi aansluiting.
De UPC tuner heeft juist alleen een HDMI uitgang, geen component.
Mijn vraag, wie weet hoe het nu werkelijk zit, kun je HD tv wel weer geven via de Component aansluiting?
Ja, je kunt wel HD TV kijken via de component uitgang, mits je een HD-capable TV hebt. Je hebt niet vermeld in je startpost wat voor TV je hebt. Als het een standaard TV is, kan het natuurlijk niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Xenan op 29-06-2006 22:43 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Verwijderd

Zover ik weet kun je via component ingangen prima HD tv kijken. Het signaal is echter analoog en bij HDMI is dat digitaal. Ik denk dat je beeldverschillen zult kunnen waarnemen vergelijkbaar bij VGA versus DVI

Eerlijk gezegd heb ik bij een monitor met DVI moeite om het verschil te zien. Je zit het wel als je ze naast elkaar vergelijkt op een afstand van 30 centimeter. Als je tv kijkt echter, zit je toch echt wel iets verder van de tv af (6 keer de schermhoogte is optimaal) en lijkt het me sterk dat je het verschil ziet. Maar mogelijk dat mensen met een HDTV dat kunnen bekrachtigen danwel ontkennen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:48:
Maar mogelijk dat mensen met een HDTV dat kunnen bekrachtigen danwel ontkennen.
In mijn geval is het beeld via DVI/DHMI beduidend beter dan via component maar dat heeft vooral met de helderheid en de kleuren te maken. De scherpte is via component al prima en in principe heeft component als interface de potentie om praktisch even goed beeld te geven als DVI/HDMI, maar zoals bij alle analoge systemen heb je eerder te maken met afregeling die niet optimaal is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1