Toon posts:

te hoge temperatuur? nieuwe case?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of deze topic in het juiste gedeelte staat. Indien niet: sorry en verplaats maar. :)

Ik heb juist een nieuwe videokaart gekocht en ik vond altijd al dat m'n pc heel warm is. Dat lijkt me niet echt gezond voor alles daarbinnen dus heb ik speedfan eens gedownload om m'n temperaturen te checken.

Ik kreeg deze resultaten ivm temperatuur:
Temp1: 53C
Temp2: 62C
Temp3: 128C
HD0: 52C
Temp1: 63C

Dat lijkt me nogal hoog, en een kwartier geleden lagen de temperaturen nog zo'n 5 graden hoger.
Ik heb een aantal jaar geleden zo'n medion pc in den aldi gekocht. Waarschijnlijk kijken jullie hier nogal op neer, en ik weet nu ook wel beter. Niet dat ik veel problemen gehad heb ofzo. Alleen dat die case altijd al zo warm was en dat ze nogal klein is.

Ik was toch al van plan om een andere case te kopen. Mijn vraag is: kan ik vlot alle onderdelen uit die medion case halen en in de nieuwe case steken? Lijkt me wel, maar ik wil zeker zijn zodat ik er later niet mee zit. En is het in andere cases makkelijker om een lagere temperatuur te hebben?

Is het het beste om voorlopig m'n case open te laten en er eventueel een ventilator bij te zetten? Het kan nog wel een maand of langer duren voor ik die kast dan bestel (gebrek aan geld momenteel).

Alvast bedankt.

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 19:46

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Kan je achterhalen wat voor moederbord je hebt? Sowieso graag zoveel mogelijk gegevens over je pc. Wat voor processor? (Want de ene processor is dolgelukkig met 70C, de ander is dan al half opgebrand). Hoeveel casefans in je huidige kast? Zoek naar serie/typenummers, merknamen enzovoorts.

Als dat bord ATX is (dat valt wel op te zoeken) kan je het -naar ik verwacht- gewoon overzetten naar een andere kast.

(edit to teh win)
Wat ureal hieronder zegt is trouwens heel waar (komt waarheid in gradaties?): een casefan+betere airflow helpt waarschijnlijk al een heleboel.

[ Voor 60% gewijzigd door _fool op 29-06-2006 22:17 ]

specs

Verwijderd

Ja de temps zijn tehoog.

Die 128 graden lijkt mij een sensor fout.
Je kunt het beste een case fan erbij plaatsen.
Je hd is 52 graden, dat is niet bevorderlijk voor de levensduur.
Dit word veroorzaakt door de hoge case temperatuur van 53 graden

Ik weet niet exact wat voor kast je hebt, maar als er geen mogelijkheden zijn om er een casefan bij te plaatsen.
Dan zou ik in de zijpaneel een gat boren van 120mm en daar een 12x12cm casefan monteren.
Resultaat: temp in de behuizing zakt gigantisch en neemt zo de temp van de hd, cpu en de videokaart mee naar beneden. Ben je voor minder dan 10 euro klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een MSI MS7091 moederbord en dat is een ATX moederbord denk ik.
Ik vraag het omdat ik al veel gehoord heb dat bijna alles op maat is gemaakt voor medion, of toch aangepast.

ok, ik al zo'n casefan proberen en een proberen van een iets of wat fatsoenlijke airflow te creëren. Van airflow ken ik nu niet zoveel, maar ik zie er hier genoeg topics over staan.

Bedankt

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 22:24 ]

• _fool
  • Laatst online: 13-02 19:46

_fool

Helemaal zo gek nog niet

hm, daar is inderdaad niet veel over te vinden :S

Maar wacht! GoT to the rescue! handleiding van MSI MS7091

M-ATX form-factor

[ Voor 65% gewijzigd door _fool op 29-06-2006 22:28 ]

specs

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je binnenkort toch een andere kast gaat kopen kun je deze net zo goed open laten staan, met eventueel een tafelventilator die er in blaast.

edit:
Het is dus een P4 Prescott, die worden nogal warm ja.

[ Voor 19% gewijzigd door MadMarky op 29-06-2006 22:28 ]

🖥️ | 🚗

• Pendaco
  • Laatst online: 10:49

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

En is je kast voor de rest van binnen wel schoon? Dus zijn o.a. de ventilatoren stof vrij.

T is wel belangrijk waar je die fan in je kast plaatst en welke kant hij opblaast.
Airflow loopt meestal van voor naar achter - voor koude lucht erin, achter warme lucht eruit.

Mocht je m dan achterin plaatsen, zorg dan dat die fan de lucht eruitblaast, ook is t handig
om m zo hoog mogelijk in de kast te zetten aangezien warme lucht stijgt.

Nieuwe kast kopen kan natuurlijk ook, maar is wel een stuk duurder en kost je wat tijd (weet niet hoe handig je bent met ombouwen).
Ik heb laatst een nieuwe Antec P150 kast gekocht en mn crappie 50 euro standaard kast weggedaan, en ik heb er spijt van dat ik dat niet veel eerder heb gedaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een pc in elkaar steken, als je dat met ombouwen bedoelt. Dat is dus niet zo'n probleem.

En ja, vanbinnen heb ik hem een tijd geleden eens schoongemaakt. Veel stof zit er niet in denk ik.
Pagina: 1