USB2.0 driver wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• renmoo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
Hallo,

Ik heb een MSI KT4M mobo. Daarop zitten 2 usb2.0 poorten en een aansluiting voor front usb. Nu werken de poorten alleen op USB1.0 mode. Als ik de driver wil bijwerken naar 2.0 "zegt" Windows XP dat dat niet gaat omdat de vermelding in het inf-bestand niet klopt.

...Snap er niks van

Iemand enig idee hoe ik deze usb-poorten kannaletn werken op USB2.0

Thnx,

René

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 01:03
Heb je Service Pack 2 wel geïnstalleerd? Zo niet, dat als eerst doen.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
win xp sp2 (en sp1 ook al geloof ik) hebben standaard al ondersteuning voor usb 2.0
als je controller daar ondersteuning voor heeft, dan moet hij de hogere snelheid automatisch pakken als je er een usb2.0 apparaat aanhangt.

je hoeft dus geen drivers te installeren ervoor als je win xp sp1/2 gebruikt.

edit: sorry te laat :o

[ Voor 5% gewijzigd door jozy op 29-06-2006 22:05 ]

• renmoo
Hoi,

Inderdaad...dat had ik er even bij moeten zetten, maar alle XP-updates t/m biosflashes zijn geinstalleerd/gedaan. SP2 is dus ook geinstalleerd. Een SP2 reinstall hielp ook niet.

Toch vreemd eigenlijk dan dat ie niet op USB2.0 speed wil draaien. Wel op USB1 speed. Zou het een hardware probleem kunnen zijn?? Ik bedoel kapot ofzo??

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 01:03
Ga eens naar apparaatbeheer en gooi alle usb-controllers uit het lijstje. PC opnieuw opstarten.

• renmoo
USB verwijderd en pc opnieuw gestart heb ik ook al meer dan eens geprobeerd.

Dan installeert XP de poorten wel opnieuw, maar opeens gaat het mis en komt er een uitroepteken bij 1 poort. De rest werkt vervolgens op USB1.0

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Installeer je chipsetdrivers dan eens als totaal, meestal heb je dan ook gelijk de USB2 drivers te pakken :)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 19:00

DataGhost

iPL dev

je hebt er natuurlijk ook usb2.0-hardware aan hangen, of hoe controleer je anders de transfermode?
Volgens mij was het namelijk USB1.1 tegenwoordig, niet USB1.0 dus het lijkt me stug dat je dat ergens in een of ander venster hebt gezien

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 30-06-2006 08:51 ]

• renmoo
Ik controleer dat door mijn usb-sleutel in te pluggen. Da's 'n usb2.0-ding. Je krijgt dan vervolgens de melding: "Dit apparaat kan sneller werken...bla, bla, bla.

Maar het is al opgelost... O-)

Ik heb in "Apparaatbeheer" de stuurprogramma's bijgewerkt. Niet automatisch maar via het stuurprogramma zelf kiezen. Vervolgens het vinkje bij "Alleen compatible stuurprogramma's" uitgevinkt en in het bladervenster op zoek gegaan naar VIA USB2.0 drivers. Die stonden gewoon op de pc, maar om een of andere manier werden die niet automatisch geselecteerd. Alles werkt nu op USB2.0 speed en niet op USB1.1 (zoals je wilt)

Bedankt allemaal voor de reacties... _/-\o_ _/-\o_

René
Pagina: 1