Problemen met PC met booten

Pagina: 1
Acties:

• StJoris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-07-2021
Ik word zo onderhand helemaal gek van mijn nieuwe pc. Ik heb al twee threads gehad over de dualcore en de spikkels. Ok, nu wil hij niet meer opstarten, hij zegt unmountable_boot_volume bij de BSOD. Ook zei de bios S.M.A.R.T dat de master 3 BAD was en backup'ed en replaced moest. Ik fix dus die boot in de herstelconsole. Ok dan doet het even, best wel een tijd, maar, dan krijg ik nog meer problemen, het beeld is op 6 kleuren en 800x600. Hij kan de videokaart niet meer vinden. Ook na een driver update niet, wat hij dan doet is heel vreemd, nadat hij zegt na de driver update van wil je opnieuw opstarten, doe ik dat. Als hij vervolgens windows wil opstarten gaat dat ok, maar hij blijft daar eeuwig in hangen, er komen maar eindeloos weer blauwe blokjes voorbij, en hij blijft maar bezig. Dan maar uitzetten en dan krijgen we het boot verhaal weer. MAAR, nu geeft hij dezelfde BSOD, zelfs direct na het fixen van de boot. Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen? Ik word tureluurs van dit systeem, er mankeert ZO veel aan. Ik heb hem nu al 3 weken ofzo en hij is nog nooit stabiel geweest, terwijl alle components topnotch high-end zijn, hoe kan dit? Ik heb een zalman reserator 1 plus, die ook op me vga kaart zit, nadat hij hem niet meer vond dacht ik van, ojee misschien is het stuk en door lekken ofzo, maar geen lek, WEL een beweegbaar block. Het koelblok die op de vga zit kan dus wiebelen, ehhh klinkt niet goed, of kan dat? Iemand verder oplossingen?

• StJoris
Geen enkele reactie....?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Post je specs anders even.

't Klinkt alsof je hardeschijf niet helemaal lekker is. Heb je misschien een andere hardeschijf die je in dat systeem kan testen? Zo niet, dan zou je even een Linux LiveCD kunnen proberen om te kijken of je daarmee deze problemen ook hebt. Dan moet je wel even de hardeschijf eruit halen voordat je dat doet.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• StJoris
Paddixx schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:37:
Post je specs anders even.

't Klinkt alsof je hardeschijf niet helemaal lekker is. Heb je misschien een andere hardeschijf die je in dat systeem kan testen? Zo niet, dan zou je even een Linux LiveCD kunnen proberen om te kijken of je daarmee deze problemen ook hebt. Dan moet je wel even de hardeschijf eruit halen voordat je dat doet.
Heb geen andere harde schijf jammer genoeg. De harde schijf er even uit halen? ik snap dat niet helemaal geloof ik. Mijn specs:

Cooler Master Stacker 830, Zilver
Tagan TG580-U15, 580 Watt, Retail
AMD Athlon 64 X2 Toledo, 4400+, Socket 939, B..
2x Zalman ZM-2HC2
Corsair TWINX2048-3200C2PT, 2048 MB, DDR,
Apacer 15-in-1 card reader, Zwart
2x Western Digital Raptor, 74 GB, 10000 rpm, 16 .. (staan in RAID 0 config met nforce hardware raid van de mobo)
Asus A8N32-SLI Deluxe
Asus EN7900GTX /2DHT, 512 MB, DDR3, PCI Expre..
BenQ DVP-1650V, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
BenQ DW1655, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty FPS, Reta..
Zalman Reserator 1 Plus
Azerty Montage volledig systeem, 1 jaar, Nee
Logitech Media Keyboard Elite, Zwart, Retail

[ Voor 4% gewijzigd door StJoris op 29-06-2006 23:23 ]

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Heb je bij de install van windows wel op F6 gedrukt voor "press F6 for install thrid-party SCSI or RAID controllers"?

Ik gok namelijk dat ie die raid niet lekker ziet.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• StJoris
Ja het probleem zeg maar is, hij reageert niet daarop...Je kan F6'en wat je wil maar hij gaat gewoon door naar het volgende ding. Verschillende toetsenborden geprobeerd, usb met verloop in de ps2, usb kaal in de usb, 'echte' ps2 toetsenbord geprobeerd, geen verschil, reageert nog niet. Nou bij de eerste installatie vroeg hij zeg nadat je op enter drukt en goedkeurt, of ik nog raid of scsi drivers wilde geven. Nou dat heb ik toen gedaan, MAAR, deze keer vroeg hij dat dus niet. Hij wist wel de schijf te vinden en ook erop te installeren. Dus hmmmm ik vond het al vreemd dat hij dat kon zo van de boot cd, maar goed , ik dacht als het werkt. Iemand een idee wat te doen?

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-03 17:04
als ik je eerdere post zie met betrekking tot de spikkels zou ik eerst eens naar de videokaart kijken of is dat inmiddels opgelost, komt met het wiebelen van je koelblok het koelblok nog ergens tegenaan?
ik heb het gehad met w.k op de northbridge dat ie kortsluiting maakt ( kon mijn pc aan en uitzetten door het koelblok te bewegen)
daarna zou ik ook nog even kijken naar de raid drivers, heb je toevallig ook de Nvidia firewall geinstalleerd dit leverde bij mij ook een hoop problemen op.
Pagina: 1