Toon posts:

physical memory is getting low

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vrijkrachtige pc laten samenstellen:
Pentium 4, 3,4 ghz. Intern geheugen 3 gig.

Nu laad ik verschillende programma's in, en krijg steeds de volgende melding:

physical memory is getting low.
Loading more samples can cause problems.

Wat is hier tegen te doen?

Als ik de samples geladen heb, zijn er helemaal geen problemen trouwens, alles
werkt prima...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Vertel eerst eens waar gaat het om?, muziek bestanden, plaatjes???
Wat voor programma's??
Zijn de bestanden gecompressed??
Zie je ook in je taskmanager dat je geheugen vol zit??

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Nooit met je 'virtueel geheugen' gespeeld?

Hoe staat die ingesteld? (R.muisklik op deze comp > eigenschappen > geavanceerd > prestaties(instellingen) > geavanceerd > Virtueel geheugen)

Staat je 'systeem-partitie' misschien erg vol / voldoende mb's over? (lijkt me geen probleem als hij net nieuw is maar goed)

Misschien kun je in taakbeheer eventjes kijken naar het piek-verbruik van je fysieke- en virtuele geheugen, en welke programma's dit voornamelijk veroorzaken. Op basis hiervan kun je je virtueel geheugen eventueel aanpassen...

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een software sampler. Deze is vrij groot, maar als ik de samples inlaad, dan komt de cpu niet hoger dan 4%... Mijn wisselbestand geeft 718 mb aan ... (heb ik ook geen verstand van trouwens)

Verwijderd

718 mb wisselbestand is enigszins veel, maar normaal gesproken zet windows 3 à 4 Gb apart voor de wisselbestanden... kijk eens hoe dat bij jou staat dan (virtueel geheugen stukje van hierboven)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel mijn virtuele geheugen aangepast ... staat op 4000 mb ..(beide)

Verwijderd

Topicstarter
ben ik weer ... mijn harde schijf heeft nog maar 1,3 gig over ....

Verwijderd

Hmm 4Gb is zeker meer dan genoeg zou je zo zeggen hé :)

Vreemd dat ie hier dan 'maar' 700mb van gebruikt als het fysieke geheugen vol aan het geraken is :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:39:
ben ik weer ... mijn harde schijf heeft nog maar 1,3 gig over ....
Ah, probeer eerst eens wat meer ruimte vrij te krijgen op de systeempartitie (Grote 'Mijn Documenten' map?)

edit... sry voor double-post :>

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 22:46 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Hoeveel fysiek geheugen is er nog vrij? Tabblad 'Performance', dan 'Physical Memory (K)' en bij 'Available' kijken. :)

[ Voor 18% gewijzigd door _the_crow_ op 29-06-2006 22:47 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
veel programma;s geinstalleerd en ook de documenten staat aardig vol...
Als ik hier weer zo een 10 gig aan vrij ga maken .... dan is mijn probleem weer voorbij??

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:50:
veel programma;s geinstalleerd en ook de documenten staat aardig vol...
Als ik hier weer zo een 10 gig aan vrij ga maken .... dan is mijn probleem weer voorbij??
Heb je geen andere partitie waar je je swapfile op kan zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dit vinden ??
_the_crow_ schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:47:
Hoeveel fysiek geheugen is er nog vrij? Tabblad 'Performance', dan 'Physical Memory (K)' en bij 'Available' kijken. :)

Verwijderd

Jimster schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:51:
[...]

Is een mogelijkheid, er wordt echter aangeraden om de swapfile op de systeempartitie te laten staan. Ik geloof dat de HD er dan iets sneller bij kan o.i.d. Je zou i.i.g. tijdelijk kunnen proberen...
Zelfde plek om de grootte in te stellen...

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
vergeet niet dat je met een leek te maken hebt ...

Heb zat ruimte, maar weet ook niet hoe ik een swap file moet aanmaken...
Jimster schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:51:
[...]

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Sorry, ik was een stap te ver met denken. In de taskmanager. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

_the_crow_ schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:55:
[...]
Sorry, ik was een stap te ver met denken. In de taskmanager. :)
Kun je daar de partitie voor je swapfile aanwijzen?? ik denk eerder hier:
R.muisklik op deze comp > eigenschappen > geavanceerd > prestaties(instellingen) > geavanceerd > Virtueel geheugen

edit...
Offtopic: Sorry, het was Jim met het idee de swapfile te verplaatsen. En Robert vroeg waar hij dat kon doen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 23:05 ]

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:57:
Kun je daar de partitie voor je swapfile aanwijzen?? ik denk eerder hier:
R.muisklik op deze comp > eigenschappen > geavanceerd > prestaties(instellingen) > geavanceerd > Virtueel geheugen
Volgens mij heb ik het woord swapfile niet in m'n mond genomen. De TS heeft die (als ik het goed begrijp) op 4GB gezet. Ik had het over vrij fysiek geheugen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu pitten, we zetten morgen de discussie even verder. Ik vind het erg leerzaam.
Bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:40:
physical memory is getting low.
Loading more samples can cause problems.
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:34:
het gaat om een software sampler. Deze is vrij groot, maar als ik de samples inlaad, dan komt de cpu niet hoger dan 4%... Mijn wisselbestand geeft 718 mb aan ... (heb ik ook geen verstand van trouwens)
Wat is het advies van de maker van het programma (anders dan minder samples laden)?
Mischien dat je die melding ergens met een instelling in het programma kunt onderdrukken?

"Geheugen" is een erg breed begrip.
Hier wordt kennelijk gerefereerd naar "physical memory" en dat is je daadwerkelijk geheugenreepjes in je PC. Zie ook Taskmanager -> tabblad performce -> Physical memory.
Is ook niet onlogisch, je wilt niet werken met een traag medium als je harde schijf (wisselbestand) waar elke keer de samples geladen moeten worden als je ermee wilt werken

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41
Heb je 64 of 32 bit windows?

Als je 32 bit hebt, kan die maximaal iets minder dan 4 gig geheugen aan.
Dat is dus de optelsom van fysiek en virtueel geheugen.

Dus met 3 gig intern, kun je maximaal ongeveer 750 mb virtueel geheugen gebruiken.
Dus als je dan 718 gebruikt zit het inderdaad bijna vol.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

FireAge schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:06:
Heb je 64 of 32 bit windows?

Als je 32 bit hebt, kan die maximaal iets minder dan 4 gig geheugen aan.
Dat is dus de optelsom van fysiek en virtueel geheugen.

Dus met 3 gig intern, kun je maximaal ongeveer 750 mb virtueel geheugen gebruiken.
Dus als je dan 718 gebruikt zit het inderdaad bijna vol.
Dat zal 32 bit zijn. De TS heeft tenslotte een Pentium 4, 3,4 ghz. En dat is dus een 32 bitter, kan dus geen 64 bit windows op draaien. Wat betreft het aantal geheugen heb je gelijk. Eigenlijk vind ik 3GB ram een beetje overkill, maargoed. Wil de TS van deze hoeveelheid ram gebruik blijven maken, dan rest alleen nog een ander OS, van MS wordt het dan een serverOS die kunnen vele malen meer ram aan.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
met 3gb intern geheugen kun je wat mij betreft virtual geheugen uitzetten hoor.
Heb zelf 2gb en heb het uitstaan zonder problemen. Gebruik regelmatig photoshop etc.. maar nooit probs met geheugen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
IRCfreAk schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 00:23:
met 3gb intern geheugen kun je wat mij betreft virtual geheugen uitzetten hoor.
Heb zelf 2gb en heb het uitstaan zonder problemen. Gebruik regelmatig photoshop etc.. maar nooit probs met geheugen.
'Virtual geheugen' kun je helemaal niet uitzetten. Een pagefile kun je op inactief zetten/verwijderen, maar dit is nooit een goed advies; wat voor jou werkt hoeft voor een ander niet te werken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1