Audio pc'tje ineensteken.

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Owkay, een vriend van mij is momenteel al een uitstekende DJ en zou eens willen gaan producen. Aangezien zijn huidige PC een 486 is heeft ie mij gevraag of ik een audio pc'tje wil ineensteken.

Momenteel dacht ik aan het volgende:

Guillemot ISIS
Celleron 566
BX bordje
128 MB ram
17"
ati 8 MB agp
DVD asus 8x (hoge DAE)
Maxtor 7.200 Rpm (zo groot als het budget toelaat)

Ik heb gelezen dat die isis geen procesor tijd gebruikt dus dacht ik bij mezelf, laat ik maar besparen op CPU kracht.

Dus, is dit goed of bega ik blunders?, vergeet niet dat het ding enkel en alleen gebruikt gaat worden voor audio en af en toe een beetje bureauwerk

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
lijkt me uitstekende keuze..
zou alleen niet bezuinigen op de cpukracht.. tenzij je kaart genoeg dsp's heeft voor realtie effecten..

voor de rest helemaal ok..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ja, meer CPU-power. Geluid vraagt VEEL! 256 MB kan ook geen kwaad.
En idd, zoveel mogelijk hardeschijf-ruimte...

• franklin
  • Laatst online: 28-08 10:29

franklin

denkt teveel...

Ik zou zeker gaan voor een echte P3 of Athlon en niet voor een cellie! 128mb is aardig, 256mb is errug lekker (vindt cubase althans ;) ) HDD kan niet groot genoeg zijn als je met acid ed aan de gang gaat! succes!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:37

Jag

Hopen dat dicaprio een keer langskomt, die lijkt er veel van te weten, zie http://gathering.tweakers.net/Forum12/HTML/000868.html
Misschien is een Duron wel een idee, alhoewel ik niet meet wanneer die beschikbar is in Nederland.

Jag

• Orbit
Tja, het moet wel een budget pc'tje worden van ongeveer 50.000 Bef

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
'n Budget-PeeCee'tje??? En er dan tóch maar ff 'n ISIS in proppen? ;)

Maar idd, 'k zou toch serieus 'n èchte CPU kiezen: P-III of Athlon (en omdat je zelf al aangaf dat 't 'n budget-PeeCee moet gaan worden, wordt 't bijna automatisch een Athlon :))

ATI video-kaart? Ach waarom niet. D'r zal ws. tóch geen MS-office op gedraaid gaan worden. ;)

...With a touch of magic¿

• Orbit
Ja kijk hij moet voor producen dienen, dus een isis is voor echt te gaan producen toch nog een budget oplossing hoor.

enne, het zou wel eens een Athlon kunnen worden, want het prijsverschil tussen een celly en een Athlon is zo groot niet meer hé
Pagina: 1