Mijn computer is stabiel, behalve als ik cpuburn draai

Pagina: 1
Acties:

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Ik draai mijn huidige configuratie al maanden stabiel, het systeem is niet overgeclocked en ik heb er nog nooit een probleem mee gehad, terwijl ik continu 100% CPU gebruik heb door Seti@Home-achtige applicaties. Tot ik laatst cpuburn tegenkwam en dacht: eens kijken hoe hoog de temperatuur daarmee wordt. En het antwoord is: geen idee, want zodra ik cpuburn start reset het systeem zich binnen een paar seconden (niet altijd even lang). Als ik Google op 'cpuburn' en 'crash' of 'reset', dan vind ik eigenlijk niets relevants; meestal mensen die slechte overclocks hebben. Iemand een idee of er iets mis is met mijn systeem of dat cpuburn dit gedrag wel vaker vertoont?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat doet CPUburn als je CPU op standaard snelheden draait? En wat doet SP2004 bijvoorbeeld na 3 uurtjes op deze snelheid? Als alles goed gaat, op CPUburn na zou ik me geen zorgen maken. Ik krijg ook artifacts in 3dmark03 op standaard snelheden, maar overclocked op wat hij nu staat niet in 2006. Iemand anders met zo'n zelfde Asus heeft hier ook last van. Het kan dus aan de app. liggen...

edit:
@ hieronder: Jullie 2 zijn lekker spuit 11 :9

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 29-06-2006 19:53 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En als je nou eens SuperPi 32M draait, geeft ie dan errors?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Heb je dit met andere stressprogramma's als Prime95 ook? Of gebeurt dit alleen bij CPUburn? Want als het alleen bij CPUburn gebeurt, zal het eerder aan het programma liggen dan aan je PC.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
TheZeroorez schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:50:
Wat doet CPUburn als je CPU op standaard snelheden draait?
Hij draait op de standaard snelheid :).
En wat doet SP2004 bijvoorbeeld na 3 uurtjes op deze snelheid?
Ik heb een linuxbak, dus die kan ik niet testen.
FiXeR.nl schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:51:
En als je nou eens SuperPi 32M draait, geeft ie dan errors?
Hetzelfde probleem als SP2004.
Paddixx schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:52:
Heb je dit met andere stressprogramma's als Prime95 ook?
Die heeft in ieder geval de afgelopen nacht geen problemen opgeleverd.
Want als het alleen bij CPUburn gebeurt, zal het eerder aan het programma liggen dan aan je PC.
Dat lijkt mij ook, maar dan zou ik verwachten dat meer mensen dat tegen moeten komen. Zoals de documentatie van prime95, IMHO terecht, meldt: als dit programma je computer laat crashen, dan heb je zeer waarschijnlijk een hardwareprobleem.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als voor de rest alle programma's die 100% CPU usage verbruiken stabiel zijn en niet crashen, zou ik me er maar geen zorgen over maken. CPUburn zal dan wel gewoon niet lekker werken op jouw systeem.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Confusion schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 11:21:
Ik heb een linuxbak, dus die kan ik niet testen.
Dat maakt niet uit, want SP2004 en Prime95 zijn feitelijk hetzelfde, alleen iets makkelijker :)

Maar als de rest het allemaal goed doet zal het weinig schelen.. Misschien dat dit ook komt doordat je Linux draait?

• Pouwper
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik ken cpu burn als een programma dat de procesor niet strest om te kijken of ie misrekent, maar om te kijken hoe heet je procesor max wordt.

Dit lijd mij tot de standaard GOT vraag: Wat voor voeding heb je?
(want meer hitte is meer stroom gebruik)
anders check de condensatoren op je mobo eens ivbm. stroom voorziening

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 14:53
welke burn bij je zorgt voor de crash?
burnP5 P6 K7??

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

• TheZeroorez
  • Niet online
K7 is voor geheugen, en hij draait natuurlijk de Burn die bij z'n processor hoort, zo gek is hij hopelijk ook niet ;)

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 11:17
TheZeroorez schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:14:
K7 is voor geheugen, en hij draait natuurlijk de Burn die bij z'n processor hoort, zo gek is hij hopelijk ook niet ;)
K7 is voor de AMD Athlon series.

In principe maakt het trouwens niet uit welke je start, de pc mag in geen van de gevallen vastlopen, resetten etc. Doet ie dat wel dan is de overclock niet 100% stabiel.

[ Voor 8% gewijzigd door KBDE op 01-07-2006 14:29 ]

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Toch wel maf dat de hele machine eruit klapt. Ik wilde eerst zeggen dat je vast een verkeerde compile van cpuburn had ofzoiets. Maar dan zou alleen dat programma exit-en. Wat voor cpu heb je?

• TheZeroorez
  • Niet online
KBDE schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:27:
[...]

K7 is voor de AMD Athlon series.

In principe maakt het trouwens niet uit welke je start, de pc mag in geen van de gevallen vastlopen, resetten etc. Doet ie dat wel dan is de overclock niet 100% stabiel.
Hmm.. dat kan ook, gebruik het programma eigenlijk nooit (heb het ook niet meer..)

En dat systeem is dus trouwens niet overgeklokt..

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Pouwper schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:00:
Dit lijd mij tot de standaard GOT vraag: Wat voor voeding heb je?
(want meer hitte is meer stroom gebruik)
Met mijn vorige B-merk 235 W voeding deed hij het en met mijn nieuwe Antec 350 W voeding doet hij het ook. Maar CPUburn zou qua temperatuur niet veel verschil moeten maken ten opzichte van de Seti@Home achtige programma's die ik altijd al draai. Ik verwachtte hooguit een graad of 2 bovenop de 55 waar hij standaard op draait.
anders check de condensatoren op je mobo eens ivbm. stroom voorziening
Ik zie er niets bijzonders aan, maar ik denk niet dat dat veel zegt :). Bovendien kunnen condensatoren best brak zijn zonder dater iets aan te zien is. Maargoed, dat lijkt me hier niet het geval, want dan zou ik meer problemen moeten hebben?
John_Glenn schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:35:
Toch wel maf dat de hele machine eruit klapt. Ik wilde eerst zeggen dat je vast een verkeerde compile van cpuburn had ofzoiets. Maar dan zou alleen dat programma exit-en.
Het is in principe prima mogelijk om programma's te schrijven die een kernel panic veroorzaken of eenvoudigweg een ctrl-alt-delete achtige reboot triggeren, maar ik verwacht niet dat een CPU burn die ik vanaf de homepage download dat doet. En als'ie dat wel doet, dan verwacht ik dat met een Google search snel te ontdekken ;).
Wat voor cpu heb je?
Een XP2400+. Draait niet overgeclocked op ongeveer 55 graden onder Seti@Home load.

Pagina: 1