Ik dacht dat weer een typische zoekrvaag was, maar ik kon het toch echt niet vinden. Wat mijn probleem is; ik krijg de stock AMD cooler er niet af. Hij zit heel strak, en als ik erop druk buigt het moederbord een beetje, wat me niet goed lijkt. Hoe en wat moet ik precies doen?
De standaard koelpasta is idd een soort kauwgom.
Wat je niet moet doen is er hard aan trekken zodat je cpu met de koeler uit zn socket valt. Wat je ook niet moet doen is een buigende beweging maken, omdat je zo je cpu kan breken.
Wat je moet proberen, is de koeler te draaien op het vlak met de cpu. Als je een beetje kan draaien kan je met een scherp mesje proberen de pasta "door te snijden" zodat je hem eraf krijgt
Wat je niet moet doen is er hard aan trekken zodat je cpu met de koeler uit zn socket valt. Wat je ook niet moet doen is een buigende beweging maken, omdat je zo je cpu kan breken.
Wat je moet proberen, is de koeler te draaien op het vlak met de cpu. Als je een beetje kan draaien kan je met een scherp mesje proberen de pasta "door te snijden" zodat je hem eraf krijgt
[ Voor 58% gewijzigd door mithras op 29-06-2006 19:44 ]
Je begrijpt mijn vraag denk ik niet, maar de cooler zit nog op het moederbord vast, ik heb zegmaar nog niets gedaan.
Er zit aan de zijkant toch zo'n hendeltje.. 
edit:
Als het met deze info nog niet lukt:
Als het met deze info nog niet lukt:

[ Voor 59% gewijzigd door TheZeroorez op 29-06-2006 19:46 ]
Ow, je krijgt je koeler niet uit zn houderVerwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:43:
Je begrijpt mijn vraag denk ik niet, maar de cooler zit nog op het moederbord vast, ik heb zegmaar nog niets gedaan.
[ Voor 24% gewijzigd door mithras op 29-06-2006 19:48 ]
Wat voor socket heb je? Slot A, Socket A, 754, 939 of AM2? Of als je dat niet weet, wat voor processor heb je? Een Athlon XP of een Athlon 64?
Dit is cruciale informatie als we je wilt dat we je verder helpen
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
moet je toch gewoon een schroevendraaier achter steken en dan het hendeltje losklikken en dan draaien .. zie hierbovenVerwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:45:
Ja, maar als ik die naar beneden druk heeft dat geen nut ..
Nee, dán moet je gaan draaien. Maar daarnet zei je dat je hem niet los kreeg, dat is dus waarvoor je hem moet 'draaien'Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:45:
Ja, maar als ik die naar beneden druk heeft dat geen nut ..
Socket 754, met een AMD Athlon 64 3000+.Paddixx schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:47:
Wat voor socket heb je? Slot A, Socket A, 754, 939 of AM2? Of als je dat niet weet, wat voor processor heb je? Een Athlon XP of een Athlon 64?
Zet je computer aan, wacht een half uur (met of zonder zware CPU last) en dan haal je zo je koeler eraf dunkt me.
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Het hendeltje moet eerst los? Waar moetk rpecies iets achter steken?webfreakz.nl schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:49:
Zet je computer aan, wacht een half uur (met of zonder zware CPU last) en dan haal je zo je koeler eraf dunkt me.
Nergens iets achter steken. Gewoon doen wat webfreakz zegt, en als dát allemaal niet lukt (met draaibeweging) moet je er pas iets achter gaan steken... Maar probeer eerst dit maar 
edit:
En het hendeltje moet dus los nádat je PC aan is geweest, en alvorens je probeert je koeler te verwijderen. Let er wel op dat die 'klemmetjes' aan de zijkanten ook daadwerkelijk los hangen van die pinnetjes, anders gaat 't ook weer zo lastig...
En het hendeltje moet dus los nádat je PC aan is geweest, en alvorens je probeert je koeler te verwijderen. Let er wel op dat die 'klemmetjes' aan de zijkanten ook daadwerkelijk los hangen van die pinnetjes, anders gaat 't ook weer zo lastig...
[ Voor 43% gewijzigd door TheZeroorez op 29-06-2006 19:53 ]
Volgens mij wordt k niet goed begrepen.. Maar:
De cooler zit nog gewoon zo als hij uit de computerwinkel was. Ik heb nu een nieuwe cooler, en wil die erop zetten. Heb dus mijn PC open geschroefd, wat gewrikt met de cooler, maar krijg de stock cooler er niet af..
De cooler zit nog gewoon zo als hij uit de computerwinkel was. Ik heb nu een nieuwe cooler, en wil die erop zetten. Heb dus mijn PC open geschroefd, wat gewrikt met de cooler, maar krijg de stock cooler er niet af..
Volgens mij worden wij hier niet begrepen, want hier staan onderhand al 5x complete instructies om een koeler te verwijderen
Met een hamer past alles! gewoon ff lezen joh; er wordt hier natuurlijk geen uitgebreide tutorial met een stappenplan geschreven, maar dat wat hier boven staat is mijn ogen toch al heel uitgebreidt.
Ik zou je bijna willen aanraden om het te laten doen door iemand die er wél iets van weet, voor je eigen veiligheid, zeg maar
.
Maargoed, als je Socket A hebt, heb je een hendel met aan één kant een uitsteeksel waar je een platte schroevendraaier in steekt. Druk de hendel met de platte schroevendraaier naar beneden en vervolgens het handvat van de schroevendraaier in de richting van het koelblok, waardoor de hendel van de clips worden gehaald.
Voor Socket 939 doe je het omgekeerde van wat hier wordt uitgelegd: ::- AMD Socket-939 DIY Guide -::
Maargoed, als je Socket A hebt, heb je een hendel met aan één kant een uitsteeksel waar je een platte schroevendraaier in steekt. Druk de hendel met de platte schroevendraaier naar beneden en vervolgens het handvat van de schroevendraaier in de richting van het koelblok, waardoor de hendel van de clips worden gehaald.
Voor Socket 939 doe je het omgekeerde van wat hier wordt uitgelegd: ::- AMD Socket-939 DIY Guide -::
[ Voor 17% gewijzigd door Jaap-Jan op 29-06-2006 20:00 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Hmm back to basics:Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:53:
Volgens mij wordt k niet goed begrepen.. Maar:
Zet je pc 5 min. aan ofzo, zet hem daarna uit (de koelpasta is nu warm en dus zachter). Vervolgens druk je het ijzertje dat óver het koelblok heen loopt naar beneden en haal je m achter het haakje vandaan waar hij achter zit. Dan haal je m ook aan de andere kant los van de haakjes, en trekt de koeler eraf. Dan niet meteen aan je CPU lopen rukken als je die er evt ook ff uit wil, daar zit ook nog n hendeltje naast die je heel iets opzij en dan omhoog moet doen.
Hoop dat dit je íets verder helpt
Btw, als je het nu nog niet snapt of het lukt niet, blijf er dan met je tengels vanaf anders gaat dit ganz fout
[ Voor 9% gewijzigd door Ruben [NL] op 29-06-2006 20:01 ]
Als je pc het nog doet dan strek je de cpu koeler uit , zet je pc aan en je laat een stress test doen tot ongeveer 50 °C dan zet je pc uit en doe je het hendeltje los van de koeler en trekt er rustig aan , dan komt de heatsink losjes van je cpu af
Zo is het elke keer bij mij gelukt
Veel succes!
Zo is het elke keer bij mij gelukt
Veel succes!
post je pics maar vanuit verschillend hoeken, ejn gaan ons vertellen wat het belemmert, dan helpen we je verder DEAL?
Allemaal gedaan wat je zegt, maar ik krijg hem dus niet achter het haakje vandaan, omdat hij te strak zit.[b]G-SuPRuuB schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:59Vervolgens druk je het ijzertje dat óver het koelblok heen loopt naar beneden en haal je m achter het haakje vandaan waar hij achter zit.
Die dingen zitten strak ja, harder duwen aan het eind waar je hem los moet hebben.Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:04:
[...]
Allemaal gedaan wat je zegt, maar ik krijg hem dus niet achter het haakje vandaan, omdat hij te strak zit.
[ Voor 5% gewijzigd door Ruben [NL] op 29-06-2006 20:07 ]
Ik moet dus de cooler op het moederbord drukken, en het plastice pinnetje van de socket omhoogtrekken, om hem uit de haakjes te halen?
ik trek en ik duw met alle macht, maar steeds tevergeefs.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 20:18 ]
Ik denk dat je toch moet gaan OC'en als jij je AMD 50° C wilt laten wordenibfranky schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:59:
Als je pc het nog doet dan strek je de cpu koeler uit , zet je pc aan en je laat een stress test doen tot ongeveer 50 °C dan zet je pc uit en doe je het hendeltje los van de koeler en trekt er rustig aan , dan komt de heatsink losjes van je cpu af![]()
Zo is het elke keer bij mij gelukt![]()
Veel succes!
Plastic pinnetje van socket = van ijzer en daarmee zit je processor vast.. ik denk dat je het plastic hendeltje van je koeler bedoeltVerwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:18:
Ik moet dus de cooler op het moederbord drukken, en het plastice pinnetje van de socket omhoogtrekken, om hem uit de haakjes te halen?
Heb je ook nog aan de draaibeweging gedacht? Ik zou gewoon even teruggaan naar die PC boer en vragen of zij het even voor je willen doen. Doen ze vaak wel gewoon gratis.
[ Voor 39% gewijzigd door TheZeroorez op 29-06-2006 20:27 ]
hier heb je filmpjes van de installatie van een koeler als je die even kijkt moet het wel lukken
http://www.amd.com/us-en/...2_869_4348%5E6678,00.html
Door dat filmpje is het me gelukt. Heel, heel erg bedankt Martijn!martijn- schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:27:
hier heb je filmpjes van de installatie van een koeler als je die even kijkt moet het wel lukken
Tis al klaar zie ik...Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:18:
Denk het niet?TheZeroorez schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:25:
Ik denk dat je toch moet gaan OC'en als jij je AMD 50° C wilt laten worden...
[ Voor 20% gewijzigd door Ruben [NL] op 29-06-2006 20:32 ]
Ja, door je fan/heatsink eraf te halen
Maarja.. het ligt eraan watvoor AMD een 3700+ hier @ 2,6Ghz met Arctic Freezer 64 pro wordt 100% stressed 46° C dus...
Das geen stock koeler dunkt me...TheZeroorez schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:33:
Ja, door je fan/heatsink eraf te halenMaarja.. het ligt eraan watvoor AMD een 3700+ hier @ 2,6Ghz met Arctic Freezer 64 pro wordt 100% stressed 46° C dus...
Droogkloot.
Hier een 3000+ @ standaard 2 Ghz...2 minuten 100% stressen en evt. de fan zachter zetten en met dit weer jaag je m zo naar de 50TheZeroorez schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:33:
Ja, door je fan/heatsink eraf te halenMaarja.. het ligt eraan watvoor AMD een 3700+ hier @ 2,6Ghz met Arctic Freezer 64 pro wordt 100% stressed 46° C dus...
Hhmzz.. wist niet dat een freezer zo goed was 
In het OC topic zijn mensen iig als de dood voor 50+ 'zomaar'
In het OC topic zijn mensen iig als de dood voor 50+ 'zomaar'
beetje offtopic:The_Zeroorez schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:25:
Ik denk dat je toch moet gaan OC'en als jij je AMD 50° C wilt laten worden...
Denk het niet?Je kunt je AMD echt wel naar de 50° krijgen hoor..das nie zo moeilijk
Ik zei toch al cpu koeler uittrekken en stres test draaien , ik zou er dan wel bij blijven anders word ie te warm
Als jij cpu's kan leveren die met een stock koeler zonder dat de fan draait niet aan 50°c komen moet je me maar eens mailen
zomerse dag + athlon xp 1800+ @ stock speed + stock koeler = 55< graden waarbij de cpu nog niet eens op full load isTheZeroorez schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:25:
[...]
Ik denk dat je toch moet gaan OC'en als jij je AMD 50° C wilt laten worden[...]
Plastic pinnetje van socket = van ijzer en daarmee zit je processor vast.. ik denk dat je het plastic hendeltje van je koeler bedoelt
Heb je ook nog aan de draaibeweging gedacht? Ik zou gewoon even teruggaan naar die PC boer en vragen of zij het even voor je willen doen. Doen ze vaak wel gewoon gratis.
Hoezo OC'en
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 30-06-2006 14:48 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Via Epia en Via Eden. Die verbruiken ongeveer 5 watt stressed en zijn makkelijk passief te koelen.ibfranky schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:41:
[...]
beetje offtopic:
Ik zei toch al cpu koeler uittrekken en stres test draaien , ik zou er dan wel bij blijven anders word ie te warm![]()
Als jij cpu's kan leveren die met een stock koeler zonder dat de fan draait niet aan 50°c komen moet je me maar eens mailenwil ik wel een hebbe
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Leuk, maar da's dus al gemeld. Ik kan me echter niet voorstellen dat die standaard koeler zó brak is.. het zal dan wel een combinatie zijn van de standaard koeler + de airflow ofzo..bartgrefte schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:46:
[...]
zomerse dag + athlon xp 1800+ @ stock speed + stock koeler = 55< graden waarbij de cpu nog niet eens op full load is
Hoezo OC'en
Daar noem je dr ook zo 1Paddixx schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:47:
[...]
Via Epia en Via Eden. Die verbruiken ongeveer 5 watt stressed en zijn makkelijk passief te koelen.
Redelijke airflow hier hoor, met mn Papst fan'sTheZeroorez schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:35:
[...]
het zal dan wel een combinatie zijn van de standaard koeler + de airflow ofzo..
Je wilt ermee kunnen gamen?G-SuPRuuB schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:32:
[...]
Daar noem je dr ook zo 1...kun je nou niet bepaald mee gamen bijvoorbeeld
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| CPU Speed TDP Intel Core Solo U1300 1066 MHz 5,5 watt Intel Core Solo U1400 1200 MHz 5,5 watt Intel Core Duo U2300 1066 MHz 9 watt Intel Core Duo U2400 1200 MHz 9 watt Intel Core Duo L2300 1500 MHz 15 watt Intel Core Duo L2400 1666 MHz 15 watt Intel Pentium M 738 1400 MHz 10 watt Intel Pentium M 758 1500 MHz 10 watt Intel Pentium M 778 1600 MHz 10 watt |
En dan heeft AMD natuurlijk nog de Geode's. En dan zijn er nog een heleboel processoren die onder de 25 en 30 watt TDP zitten. Die zou je met een redelijk koelblok en een beetje airflow in je behuizing makkelijk passief kunnen koelen.
Dat filmpje had je dus zelf ook met minimale inzet gevondenVerwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:31:
[...]
Door dat filmpje is het me gelukt. Heel, heel erg bedankt Martijn!
Verder staat er in de PMG FAQ wel degelijk een stuk over hoe een koeler eraf te halen en gaat sinds deze reply dit topic helemaal nergens meer over
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()