Sweex Galaxy kast met LCD probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:30
Hey, ik zit hier met een probleempje...

ik heb een Sweex Galaxy kast met LCD display erop (een gewone ATX tower, zie
http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_7577_G.jpg )

maar nou wilde ik onlangs een coolertje (Zalman VF700-cu zonder LED) installeren op mijn videokaartje (Asus GeForce 7900GT), maar ik heb echt geen idee hoe ik deze kast open krijg 8)7

ik heb de schroefjes aan de achterkant al los gemaakt maar die zeikanten klemmen een beetje over die achterkant heen dus ik krijg mijn pc'tje er niet uit... 8)7

ik heb het idee dat je die zeikanten er af moet kunnen halen maar ik heb echt geen idee hoe want alles zit muurvast. Heeft iemand mischien dezelfde kast en weet iemand hoe ik deze kast open kan krijgen?

Alvast heel erg bedankt allemaal :Y)

(edit: sorry als mijn topic op de verkeerde plek staat)

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 29-06-2006 19:38 ]

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
kan je ze niet gewoon naar achteren schuiven?
bij mijn oude kast (een of andere highscreen kast) moest het top paneel eraf, en dan kon je de zijkanten eruit tillen.

dat zou dus ook nog kunnen

succes ;)

• Avalaxy
nee helaas gaat dat niet (zover ik weet) want ik zie bovenaan nergens schroefjes ofzo... alleen aan de achterkant van de bovenkant zitten 2 dingetjes maar dat zijn niet echt schroefjes... dat zijn van die ronde dingetjes met zo'n gaatje erin (sorry ik weet echt de naam niet :P) en die kan ik dus niet los krijgen.

Onder op de kast zitten trouwens ook van die dingetjes.

ik maak zometeen anders wel wat foto's van mijn kast, dan kunnen jullie mischien iets zien.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Waarschijnlijk moet je het zijpaneel met veel kracht naar achter trekken/duwen. Sweexkasten zijn zo krom als een hoepel en doordat de hele zaak krom is, zitten de zijpanelen muurvast. Gewoon veel kracht zetten, dus ;)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Avalaxy
@Paddixx me kast is niet scheef hoor :P maar ik zal proberen wat je zegt, lijkt me idd wel logisch aangezien ik alleen achterop schroefjes zie.

hier heb ik nog een 'paar' foto's voor jullie :P

plaatje 1
plaatje 2
plaatje 3
plaatje 4
plaatje 5
plaatje 6
plaatje 7
plaatje 8

ach zie maar wat je er mee kan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 29-06-2006 20:54 ]

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:56
Volgens mij heb je de verkeerde schroefjes los gedraaid.
Als je achter de kast staat, moet je de rechter kant los schroeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Volk op 29-06-2006 21:06 ]

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
leonpwner1 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:52:
@Paddixx me kast is niet scheef hoor :P maar ik zal proberen wat je zegt, lijkt me idd wel logisch aangezien ik alleen achterop schroefjes zie.

plaatje 1
plaatje 2
plaatje 3
plaatje 4
plaatje 5
plaatje 6
plaatje 7
plaatje 8

het lijkt me toch echt wel dat die plaat opzij moet kunnen geschoven worden.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

leonpwner1 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:52:

[..]

Ik zie dat die kast hetzelfde frame en bijna dezelfde zijpanelen heeft als een Sweexkast die ik een jaar geleden nog had. Die zijpanelen zijn echt krom en je moet gewoon veel kracht zetten om ze los te krijgen.

En natuurlijk de schroefjes van dat zijpaneel losdraaien, voor het geval dat je dat nog niet gedaan hebt. Op de pics zitten ze er in ieder geval nog in.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zit er boven/onder de voeding geen ronde knop die je kun indrukken? Dat is bij mijn vaders PC namelijk wel het geval ;)

• Avalaxy
ok ik ga het morgen even proberen :) in ieder geval bedankt voor jullie reacties ;)

kort samengevat moet ik dus die 2 schroefjes aan de zeikant op die zwarte rand losmaken (dat had ik al gedaan), vervolgens die 4 schroefjes die dat 'buisje' van mijn CPU fan die aan mijn kast vast zit los maken, en dan gewoon die plaat naar achteren proberen te schuiven. Die plaat ligt dus eigenlijk in een soort 'rails' en zit aan de achterkant vastgemaakt met 2 schroefjes zodat hij er niet zomaar uit kan 'vallen'. |:(

thx @ all :Y) (8>

Verwijderd

suc6

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 21:25 ]

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-11-2025

GJ007

:)

lijkt mij toch gwn die rechter schroevjes...

en dan gwn naar 8ter schuiven... hij lijkt ook niet aan de bovenkant vast te zitten...

signature

Verwijderd

"Sweex Galaxy kast met LCD probleem"???
wat heeft dit met een LCD te maken???.....je krijgt je kast toch gewoon niet open?! :?

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-02 13:11

meddle

:o

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 22:24:
wat heeft dit met een LCD te maken???.....je krijgt je kast toch gewoon niet open?! :?
Hij wil denk ik pimpen met z'n LCD.. 8)7 :P

specs PC

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:25
leonpwner1 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:21:
ok ik ga het morgen even proberen :) in ieder geval bedankt voor jullie reacties ;)

kort samengevat moet ik dus die 2 schroefjes aan de zeikant op die zwarte rand losmaken (dat had ik al gedaan),
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e017523beaa8aa05c47fac8512a4af4d/full.jpg

Die moeten los ja...
vervolgens die 4 schroefjes die dat 'buisje' van mijn CPU fan die aan mijn kast vast zit los maken,
Uhm, welke? Met die 2 moet je er gewoon al komen hoor...?
en dan gewoon die plaat naar achteren proberen te schuiven. Die plaat ligt dus eigenlijk in een soort 'rails' en zit aan de achterkant vastgemaakt met 2 schroefjes zodat hij er niet zomaar uit kan 'vallen'. |:(

thx @ all :Y) (8>
Jeps, klopt verder wel. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 22:24:
Ik denk dat hij bedoelt: Sweex Galaxy kast met LCD, Probleem. Beetje rare zin als topictitel iig.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

TEAMIKKE schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:55:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt: Sweex Galaxy kast met LCD, Probleem. Beetje rare zin als topictitel iig.
En wat boeit die LCD btw :+

Goedkoop bellen via VoIP

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:05

Nibbz

Postmaster General

offtopic :p:wat een brakke foto's :p, telefoon op macro/close-up stand zal al veel verbetering geven :p

Lijkt me een vrij normale kast... idd zoals hierboven verteld word, die schroeven eruit, en naar achter trekken (met veel geweld).

enigste kasten waar ik ooit moeite mee had, waren IBM kasten, maar daar werken ze ook niet met schroeven, maar met vage hendels, en een onlogische volgorde van kappen eraf halen.

13:37

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Nibbz schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:28:
offtopic :p:wat een brakke foto's :p, telefoon op macro/close-up stand zal al veel verbetering geven :p
Who cares? :z Is toch alleen maar om wat aan te geven :)?

Goedkoop bellen via VoIP

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:16
Leg de kast plat op de grond en druk gewoon hard op het uiteinde... schuivend dus als het ware zo krijg ik mijne ook pas los

[ Voor 69% gewijzigd door SmoothTweaker op 04-07-2006 21:51 ]

• Avalaxy
SmoothTweaker schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:50:
Leg de kast plat op de grond en druk gewoon hard op het uiteinde... schuivend dus als het ware zo krijg ik mijne ook pas los
dezelfde kast? of een vergelijkbare?

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 21:31

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

leonpwner1 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:01:
[...]

dezelfde kast? of een vergelijkbare?
Alle kasten zijn dezelfde van frame en zijkanten. Daardoor kan ik uit ervaring zeggen dat je gewoon de kast op z'n zijkant moet gelegt worden (met de schroeven eruit gevezen natuurlijk) en naar achter geschoven moet worden.

ik vind het trouwens sterk dat je je kast niet openkrijgt en dan al een andere koeler gaat installeren.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

W3lta schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:18:
[...]
ik vind het trouwens sterk dat je je kast niet openkrijgt en dan al een andere koeler gaat installeren.
Je zin klopt niet :P Logisch he dat eerst de kast opengaat, anders komt ie niet bij de videokaart. :P

Goedkoop bellen via VoIP

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 21:31

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

MensionXL schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:12:
[...]

Je zin klopt niet :P Logisch he dat eerst de kast opengaat, anders komt ie niet bij de videokaart. :P
offtopic:
ik bedoelde het ook niet zo. waarom beginnen met het installeren van andere koeling als je al niet de skillz hebt om de kast open te krijgen. ;)

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

W3lta schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:22:
[...]

offtopic:
ik bedoelde het ook niet zo. waarom beginnen met het installeren van andere koeling als je al niet de skillz hebt om de kast open te krijgen. ;)
Skillz zal die wel hebben :P Maar misschien een beetje bang om zn kast van een maand oud te verzieken :P?

Goedkoop bellen via VoIP

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

Kast al open gekregen??

Nu met WP, PV, EV en PC

• souderkeamer
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

Als je hem nog niet open hebt? Zit er geen handleiding bij je kast... Of kan ik hier al uit concluderen dat sweex daar te goedkoop voor is... En controleer of er aan de voorkant van de kast niet stiekem nog een schroevje zit, Daar trap ik B) altijd in met uitschuifbare panels. :X

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Sweex heeft geen handleiding

Die kast moet je gewoon los schuiven.. 100%

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
En anders hebben we altijd de Dremel nog :Y)
Pagina: 1