Toon posts:

Razer en Logitech G5 verliezen contact met usb

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het topic al aangeeft het ik een probleem met mijn muizen. Omdat ik ten einde raad ben en al 2 x 70 euro heb uitgegeven heb ik besloten dit topic aan te maken.

Het zit dus zo. Ik heb een paar geleden een nieuwe computer gekocht (moederbord abit an8 sli). Daarbij had ik een razer copperhead gekocht om lekker mee te kunnen gamen. Na ongeveer 2 maanden prettig gebruik, maakte ik een grote draai in het spel (cstrike1.6 das een fps) en toen opeens hoorde ik tudum en toen verloor mijn muis een aantal seconden de verbinding met de usb van mijn computer (lichten op muis en alles gaan uit), vervolgens dacht ik dat het eenmalig is maar het probleem bleef zich maar voordoen, constant viel de verbinding tussen muis en computer uit gedurende een paar seconden, vooral als ik veel beweeg en af en toe in windows.

Omdat dit probleem het onmogelijk maakt om goed te kunnen spelen besloot ik om een nieuwe muis te kopen, omdat ik zekerheid wou van een goede muis kocht ik dus de logitech g5. Nou heb ik daar ook een paar maanden leuk mee gespeeld, maar tot mijn grote ergenis begint deze nu ook hetzelfde probleem te vertonen. Ook hier valt vooral tijdens het gamen de verbinding tussen g5 en computer uit waardoor je even niets kan doen.

Een aantal oorzaken die ik zelf heb bedacht maar waarvan ik denk dat de meeste niet het probleem zullen veroorzaken:

- Mijn muismat is niet geschikt voor de muizen (fatality fatpad)
- Mijn moederbord sloopt op de een of andere manier de muis
- USB hertz zijn niet goed voor de muizen ( stond altijd op 100 en heb ik nu op 1000/500 gehad om te kijken of het probleem zou oplossen maar het hielp niet veel)
- Ik verander vaak de DPI van de muizen waardoor deze misschien in de war zijn geraakt ( ze zijn er wel voor gemaakt dus zou gek zijn?)

Wat ik al heb geprobeerd:

-Muis op andere computer (muis geeft nog steeds dezelfde problemen)
-Muis in andere usb poort (helpt niets)

Opzich ben ik bereid een nieuwe muis te kopen maar ik zou graag de oorzaak willen weten waarom de muis kapot gaan want straks is de nieuwe ook alweer snel stuk.:S

Het probleem doet zich dus vooral voor tijdens het gamen, waarbij de muis steeds opnieuw de connectie met de computer verliest en daarna opeens heel zwaar (lage dpi staat). Het probleem verergerd als ik geen muismat gebruik en op hout speel. Dan valt hij om de 5 seconden uit

Ik hoop dat iemand iets over dit probleem kan vertellen en mij misschien kan helpen, want ik begrijp er echt niets van!

mvg Jorrit

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 20:15 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Waarom breng je die muizen niet weg voor garantie als ze dit gedrag vertonen? Als dit ook op andere PC's gebeurt, dan is de muis het probleem. Dus dan zou je garantie moeten kunnen krijgen. Het is een beetje zonde om weer 70 euro uit te geven aan een nieuwe muis.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Inderdaad gewoon even op een andere pc proberen, dan zien kunnen we verder kijken :o.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:56:
Inderdaad gewoon even op een andere pc proberen, dan zien kunnen we verder kijken :o.
Wat ik al heb geprobeerd:

-Muis op andere computer (muis geeft nog steeds dezelfde problemen)
-Muis in andere usb poort (helpt niets)

Blij Met Wilco

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:38
Heb je al een converter van usb naar ps2 aansluiting geprobeerd? Dit was bij mijn oude computer ook de oplossing voor soortgelijke problemen(alhoewel mijn muis niet dood ging). (Bij mij lag het denk ik aan de instabiliteit van het mobo of voeding, gebeurde alleen bij zware belasting)

[ Voor 26% gewijzigd door asfaloth_arwen op 29-06-2006 20:18 ]

Specs

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11-2025

Alternativ

4 8 15 16 23 42

USB hertz zijn niet goed voor de muizen ( stond altijd op 100 en heb ik nu op 1000/500 gehad om te kijken of het probleem zou oplossen maar het hielp niet veel)
Waarom laat je de usb poort zwoegen laat het gewoon lekker standaard en heb je overigens al eens overwogen om een ps2 converter aan te sluiten?

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
Alternativ schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:14:
[...]

Waarom laat je de usb poort zwoegen laat het gewoon lekker standaard en heb je overigens al eens overwogen om een ps2 converter aan te sluiten?
hij staat alweer standaard en een ps2 converter werkt niet met de g5. Ik heb het in iedergeval geprobeerd

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 13:51
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:19:
[...]
hij staat alweer standaard en een ps2 converter werkt niet met de g5. Ik heb het in iedergeval geprobeerd
Werkt niet met de G5 :? Eeeh weet wel cker van wel..heb hier een G5 voor mn neus, hoewel hij nu op USB staat, heb ik hem ook wel eens in de PS2 poort gebruikt :)

Verwijderd

Topicstarter
G-SuPRuuB schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:25:
[...]

Werkt niet met de G5 :? Eeeh weet wel cker van wel..heb hier een G5 voor mn neus, hoewel hij nu op USB staat, heb ik hem ook wel eens in de PS2 poort gebruikt :)
je bedoelt zon groen dingetje toch? mijn muis blijft gewoon uit dan geen contact

• Ruben [NL]
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:25:
[...]
je bedoelt zon groen dingetje toch? mijn muis blijft gewoon uit dan geen contact
Ja, zo'n verloop stekkertje van USB >> PS2
Deze, bdoelde jij toch ook? :X

Verwijderd

Topicstarter
G-SuPRuuB schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:36:
[...]

Ja, zo'n verloop stekkertje van USB >> PS2
Deze, bdoelde jij toch ook? :X
jah die heb ik alleen van microsoft, zou dat de reden zijn dat het niet werkt met dat verloop stekkertje? Je krijgt er namelijk niet een van logitech bij

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 20:39 ]

• Ruben [NL]
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:38:
[...]
jah die heb ik alleen van microsoft, zou dat de reden zijn dat het niet werkt met dat verloop stekkertje?
Nee, das onzin..dat moet gewoon werken.
Je krijgt er namelijk niet een van logitech bij
Dat weetik niet meer :X Zou kunnen

Verwijderd

Topicstarter
G-SuPRuuB schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:44:
[...]

Nee, das onzin..dat moet gewoon werken.

[...]

Dat weetik niet meer :X Zou kunnen
hmm das dus ook al gek dat hij daar niet op reageert

Verwijderd

zo dat is wel vaag zeg.

zou het dit kunnen zijn?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Interferentie

lijkt me onwaarschijnlijk, maar kan niets anders bedenken :?

laat maar

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 21:29 ]

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Heb je al gekeken naar je voeding [het klinkt vreemd, ik weet het].

Probleem ken ik als een USB poort die te weinig juice genereerd. Daardoor vallen apparaten uit en bevriezen je handelingen. Helemaal high performance apparaten als Razor en Logitech game muizen. Als je ook nog eens een goede game videokaart hebt, en een stevige game, trekt die ook behoorlijk wat van je systeem.

Wat je kan doen is controleren:
- Doen je USB poorten nog voldoende hun werk?
- Hier zorg ik er altijd voor dat mijn USB poorten geen twee apparaten aangesloten zijn..[kijk even in je apparaatbeheer
- Voeding tijdelijk vervangen voor een zwaardere...

Probleem bij Razor is altijd wel dat als je van poort gaat wisselen, je opnieuw je software moet toewijzen of zelfs installeren [tenminste, dat probleem ken ik hier].

Just my 2 cents...[euro cents that is ;) ]

Mooooooeeeee......

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
Als het iedere keer na een paar maanden gebruik is dan kan het ook zijn dat je het kabeltje sloopt. Heb je er iets op staan (monitor om de kabel vast te houden oid). Het klinkt namelijk erg als een kabelbreuk in de kabel van muis naar PC.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ShadowLord schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:20:
Als het iedere keer na een paar maanden gebruik is dan kan het ook zijn dat je het kabeltje sloopt. Heb je er iets op staan (monitor om de kabel vast te houden oid). Het klinkt namelijk erg als een kabelbreuk in de kabel van muis naar PC.
Dat is het inderdaad.

De Copperhead en Diamondback van Razer staan er om bekend dat ze makkelijk draadbreuk krijgen.
Van de G5 had ik het nog niet gehoord.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
ShadowLord schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:20:
Nou ik snap niet hoe je tot die conclusie bent gekomen zo van afstand, maar je hebt gelijk. Het draadje verliest dus idd het contact met de muis bij het aansluitingspunt. Ik heb er een beetje aan getrokken en toen viel die steeds uit. Vandaar dat het tijdens het gamen ook steeds gebeurd.
Geweldige hulp en advies dus bedankt.

Maar nu vraag ik me af, zon wilde gamer ben ik nu ook niet en mijn muisdraad ligt gewoon los op het bureau (nergens onder of vast) toch zijn er twee muizen gesneuveld waarschijnlijk met hetzelfde probleem. Toch dacht ik dat ik met de logitech een degelijk muis had gekocht. En de G5 staat ook bekend om zijn degelijkheid. Denken jullie dat het enig zin heeft om te proberen mijn geld terug te krijgen of is het gewoon pech?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 00:33:
[...]

Nou ik snap niet hoe je tot die conclusie bent gekomen zo van afstand, maar je hebt gelijk. Het draadje verliest dus idd het contact met de muis bij het aansluitingspunt. Ik heb er een beetje aan getrokken en toen viel die steeds uit. Vandaar dat het tijdens het gamen ook steeds gebeurd.

Maar nu vraag ik me af, zon wilde gamer ben ik nu ook niet en mijn muisdraad ligt gewoon los op het bureau (nergens onder of vast) toch zijn er twee muizen gesneuveld waarschijnlijk met hetzelfde probleem. Toch dacht ik dat ik met de logitech een degelijk muis had gekocht. En de G5 staat ook bekend om zijn degelijkheid. Denken jullie dat het enig zin heeft om te proberen mijn geld terug te krijgen of is het gewoon pech?
Zeker voor je geld terug/vervanging gaan!

Dit soort dure muizen moeten gewoon minimaal 2 jaar meegaan, dat mag je voor 70 euro toch wel verwachten.
Dat de fabrikanten de draadjes steeds dunner maken (wat op zich fijn is voor gamen) zorgt er voor dat er eerder draadbreuk komt.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:15

Thandor

SilverStreak

Ik haal even de '[PROBLEEM]' tag uit jouw titel :)
Er zijn genoeg mensen met problemen op dit forum en het aandacht trekken met een grote (nutteloze) TAG is derhalve ook niet nodig :z

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Vuiligheid voor laser of binnenmuis? Goedkope power veranderende voeding welk moederbord flipt? USB 2.0?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2016 08:25 . Reden: vervangenden kabeltjes zijn op ebay verkrijgbaar ]

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 10:18
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 00:33:

Je zegt het zelf al, je hebt "er een beetje aan getrokken en toen viel die steeds uit". Je moet niet aan het snoer gaan trekken |:( Het is gevoelige hardware, en daar moet je dan ook met zorg mee om gaan.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Topicstarter
Payne schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 02:13:
[...]

Je zegt het zelf al, je hebt "er een beetje aan getrokken en toen viel die steeds uit". Je moet niet aan het snoer gaan trekken |:( Het is gevoelige hardware, en daar moet je dan ook met zorg mee om gaan.
Ik heb het maar heel zacht getrokken om te kijken of dit idd de oorzaak was. Normaal loop ik er niet aan te trekken natuurlijk, maar ik zal eens kijken wat ze er in de winkel van vinden. Bedankt voor de hulp

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
Als de kabel los ligt mag er geen breuk optreden, zeker niet bij de G5 kabel. Die zou 2x zo degelijk moeten zijn als een normale muiskabel. Gewoon garantie claimen idd.

Echter, omdat je 2 muizen zo hebt versleten zou ik toch even kritisch kijken naar je gebruik ervan (of gebruik door anderen). Voorkomen is beter dan genezen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Dit is wel een bekend probleem. Ik heb hetzelfde met mn eigen Diamondback gehad. Bij mij was er sprake van een draadbreuk. Op het moment dat de USB muis niet meer herkend werd kon ik door de draad aan de kant van de muis iets naar binnen te drukken de muis weer activeren. Daardoor wist ik dat de draadbreuk in de muis zat. Dat is mooi, want dit is heel makkelijk te repareren.
En hoe doe je dat dan? :?

1) Achterste teflon stickertje los peuteren, hier zit een schroefje onder. Draai deze eruit en je kunt de muis open maken.
2) Kabel er netjes uit werken en met een schaar inkorten. In mijn geval zo'n 10cm eraf geknipt.
3) Trekontlastig eraf trekken. Deze zit goed vastgelijmd, dus hier is wel wat kracht voor nodig.
4) Trek ontlasting over de draad schuiven, en het stekkertje eraan solderen
5) Muis weer in elkaar zetten (bovenkant hoeft er niet per definitie meteen weer op) en even testen of het werkt.
6) Als kabel op de plaats zit trekontlasting vastlijmen met een beetje 1-seconden lijm (kabel eerst iets naar binnen duwen, druppeltje lijm erop, en dan naar buiten trekken zodat het gelijmde deel in de trekontlasting komt)
7) In elkaar schroeven.

De operatie is betrekkelijk simpel, zeker als je wat kunt solderen. Mijn muis werkt als nooit tevoren. :D
Succes ermee. Volgens mij zijn er veel mensen die hier belang bij hebben, dus als je het gaat proberen kun je misschien even wat foto's maken, dan plaatsen we er een aparte tutorial van op GoT :*).

Orange & Red

Pagina: 1