component aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-02 13:23
Ik zit even met een vraag en hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen..

Sinds enige weken bezit ik de JVC LT26X70 lcd (HD ready) tv en heb naar de Pioneer DVR-530H-S (geen HDMI) op aangesloten.

Eerst met scart wat al mooi beeld gaf, maar sinds vandaag de component aansluiting gebruikt.
Maar klopt het dat je maar 576P als weergave krijgt?

Heeft component dan wel nut?

Wat kan ik het beste doen?
Scart (RGB) gewoon gebruiken of toch juist component

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:05
Wat voor weergave verwacht je dan van een DVD-speler? Die dingen hebben een max. output van 576p (PAL progressive). Tenzij ze upscaling hebben, maar dat moet ook in je TV zitten.

Overigens kan je over SCART RGB doorgaans geen progressive signaal gooien, alleen interlaced. Dat moet voldoende reden zijn om component te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-06-2006 19:22 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-02 13:23
Dr. Strangelove schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:21:
Wat voor weergave verwacht je dan van een DVD-speler? Die dingen hebben een max. output van 576p (PAL progressive). Tenzij ze upscaling hebben, maar dat moet ook in je TV zitten.

Overigens kan je over SCART RGB doorgaans geen progressive signaal gooien, alleen interlaced. Dat moet voldoende reden zijn om component te gebruiken.
Bedankt voor je uitleg..
Aangezien ik nog een newbie ben in deze verandering vandaar deze vraag..

Maar wat alleen jammer van component is dat de beeldformaat singaal niet word mee genomen.
Is dat ook het geval met HDMI?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:05
Component is inderdaad alleen een videosignaal. HDMI weet ik niet, maar ik vermoed dat er bij al die pinnetjes wel ruimte is voor een format signaal, net als bij SCART.

These are my principles. If you don't like them, I have others.