Toon posts:

Geen beeld meer na herplaatsen videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem de medion md8800,met daarin de nvidia 6700xl videokaart.
Tijdens het spelen van dtm race driver 3 kwamen er verschillende paarse en groene knipperende vlekken in het scherm. Ik las op internet dat dit aan de koeling van de videokaart zou kunnen liggen. Dus ik heb een zalman koeler gekocht en op de videokaart geschroefd. Maar nu kon ik dtm niet eens meer spelen dus maar weer terug naar de oude koeling.

Nadat ik de videokaart had teruggeplaatst in de pc krijg ik geen beeld meer. Na het indrukken van de powerknop draaien de fans wel en de harde schijf, maar dat is dan ook alles.

weet iemand wat ik hier aan kan doen?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
-Heb je een andere videokaart liggen? Zoja, test dat even uit, dan kan je uitsluiten of het aan je vga of iets anders ligt.
-Probeer daarna de zogenaamde CMOS clear, geschiedt over het algemeen door een jumper te verplaatsten op het mobo of snel proberen dmv de mobo batterij eruit te halen
-Met een zo kaal mogelijk systeem opstarten, alleen cpu/vid/mem erin laten zitten
-Let op zogenaamde status ledjes of moederbord piepjes tijdens het booten

etc

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Andere videokaart heb ik helaas niet.
dus is de CMOS clear misschien een oplossing, maar kan ik dit gewoon doen, ben ik dan niets kwijt?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Enigste wat je kwijt bent zijn de instellingen van je bios, die zal je handmatig weer goed moeten zetten. Elke normale bios heeft een setting zoals: Load optimized defaults. Daarmee ben jij op dat moment hopelijk dan geholpen...

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die CMOS clear gedaan en alles werkt weer zoals het moet.
bedankt voor de snelle reacties