Toon posts:

Bestellen van uit buiteland

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg me af of jullie weten hoe het zit met btw en / of import belasting als je een camera besteld via bijvoorbeld:
www.bhphotovideo.com
Als ik bijvoorbeeld een
Canon 30d + sigma 17-70 + canon 50 mm 1.8 II neem dan betaal je daar
1 831 U.S. dollar = 1 457.68649 Euro.

Doe hetzelfde in nederland en je betaalt:
1.278,00€ voor de camera + 50 1.8 lens + 319 .- voor de sigma = 1597 euro.

Scheelt toch 142 euro ...

iemand ervaring mee? Of hoef je nix extra's te betalen?

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je moet dan nog 19% btw betalen en 15 euro inklaringskosten, tenminste dit was zo met mijn processor en geheugen dat uit de VS kwam.

[ Voor 38% gewijzigd door Jckx op 29-06-2006 17:36 ]

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Dat is te weinig prijsverschil om het aantrekkelijk te maken. Je moet in ieder geval al 19% BTW aan de douane betalen over de totale waarde inclusief verzendkosten. Dan betaal je al meer dan in Nederland, en dan hebben we nog niet eens de douanekosten er bij gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
En als je iemand kent in de USA die het als "gift" bestempeld? moet het dan nog steeds?

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:14
was er laatst niet zo'n bericht dat ook Canon geen support meer leverde aan grijze import camera's?

Nikon heeft iig een policy dat producten die NIET in de benelux zijn aangeschaft, niet gesupport worden. Geen garantie, maar ook geen reparatie, zelfs al wíl je ervoor betalen. En ik dacht laatst ergens te lezen dat canon dezelfde maatregelen ging treffen omdat er veel grijze import uit japan etc. was.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:39:
En als je iemand kent in de USA die het als "gift" bestempeld? moet het dan nog steeds?
2x geprobeerd, 2x mislukt. Het is een erg groot risico. Volgens mij controleren ze de laatste tijd steeds meer op de inhoud van de pakjes, i.v.m. dreiging van aanslagen e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Toch raar,

als je naar de US gaat en je koopt het daar kan je het zo meenemen en als je het besteld meot ej 20% betalen...

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:44:
Toch raar,

als je naar de US gaat en je koopt het daar kan je het zo meenemen en als je het besteld meot ej 20% betalen...
Nou dat is ook niet waar. Je nieuwe camera zou je op Schiphol moeten aangeven bij de douane waarna je er de belasting over moet betalen. Alleen niet iedereen doet dat inderdaad....

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:14
Niets raars aan... als je daarheen gaat en terugkomt met een lens kunnen ze niet bewijzen dat je die niet al had. Of je moet een complete lijst invullen voor elke toerist die het land in gaat wat hij allemaal meeneemt, maar dat is ondoenlijk :)

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
VariX schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:42:
[...]

2x geprobeerd, 2x mislukt. Het is een erg groot risico. Volgens mij controleren ze de laatste tijd steeds meer op de inhoud van de pakjes, i.v.m. dreiging van aanslagen e.d.
Ze controleren zelfs de kleinste pakjes (contactlenzen) die kwamen altijd zonder problemen
aan, onlangs mocht ik ook btw betalen (+/- 10 euro) het vervelende is alleen dat ze er zo achterlijk lang over doen, normaal heb ik die dingen altijd in een a twee weken (gewone post) nu duurde het een maand langer (6 weken) trage gierigaards...

(of was dit niet de klaagbaak?)

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-01 10:08
Praten we hier over dozen die direct van een bedrijf af komen? Als je direct bij een winkel bestelt met de afzender het bedrijf en de doos van het bedrijf dan is je vind kans een stuk groter, dan wanneer je als afzender een gewoon adres hebt en een niks vermoende doos. Maar dat kan tegenwoordig al weer anders zijn.
btw boeken die bij Amazone bestelt worden komen die uit de states of europa en zo ja zit daar al je import stantaard op?

verdwaalde ict'er op elektro!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
RedXraD schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:51:
Niets raars aan... als je daarheen gaat en terugkomt met een lens kunnen ze niet bewijzen dat je die niet al had. Of je moet een complete lijst invullen voor elke toerist die het land in gaat wat hij allemaal meeneemt, maar dat is ondoenlijk :)
als ze vermoeden dat jij hem daar hebt gekocht ( bonnetje in eigen bagage, cam/lens ziet er nieuw uit ) dan kun je btw + importkosten betalen tenzij je kunt bewijzen dat je hem in nederland hebt gekocht.

No worries m8

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

Ik denk als je geen BTW wil betalen, zal je 'm moeten gaan halen. Ik ben nog nooit gecontroleerd (4x per jaar wel met het vliegtuig). Alleen als je wel eens bij de douane op schiphol aan de kant wordt gehaalt (omdat je binnen bepaalde doelgroepen van ze valt bv |:( ) zou ik het niet doen.

Type nummers / serienummers geven meteen de herkomst prijs. En dan kan je ook nog eens óf een schikking betalen (boete) of het wordt in beslag genomen.

Meteen ook een tip voor als je een legale geimporteerde camera/lens weet ik veel wat mee naar het buitenland neemt even je (kopie) inklaringsbewijs meenemen. Mocht je toch aangehouden worden en je hebt die niet bij je ben je alsnog de klos.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Deze discussie is al erg veel gevoerd, je moet invoerrechten en BTW betalen en natuurlijk verzendkosten, dat is al met al vaak duurder dan in NL halen. Bovendien is er nog de issue met garantie, Canon heeft garantie per continent, dus een US model krijg je hier in NL niet onder garantie gerepareerd. Dan moet hij terug naar de VS en tsja, da's duur he? :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.