Toon posts:

Foutje in artikel over DirectX 10 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In dit artikel staat
Er zijn maar drie zaken die aan de hardwarefabrikanten worden overgelaten, vertelt Blythe: het aantal samples voor multisample antialiasing, het blenden van 32bit floating-point render targets ofcolor buffers, en het texture-filteren van 32bit texture formats, want het is erg duur om daar hardware bij te bouwen.
En dat zou dus denk ik software moeten zijn.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dan denk je dat verkeerd, bovendien horen dit soort reacties in Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 17 (.edit: hoewel het discutable is of het een tikfout of een inhouds-fout is, dus soit) :)

Software bouwen is niet duur, en met software kun je die features niet afvangen omdat ze in hardware geimplementeerd zijn. Als d3d10 zou eisen dat die features altijd aanwezig zijn (en met features bedoel ik dus bepaalde blend modii en texture filtering modii), moeten de hardware vendors er voor zorgen dat de hardware het ook ondersteunt. In plaats daarvan vereist d3d10 niets en kun je als programmeur opvragen welke features wel en niet ondersteund worden.

[ Voor 68% gewijzigd door .oisyn op 29-06-2006 17:41 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Weinig aan het verhaal van .oisyn toe te voegen. Vooruit, een kwootje uit de bron dan:
The big deal is, doing 32-bit floating-point processing inside the texture processing unit or the blend unit is a relatively large hardware cost. So not every hardware vendor wanted to build that.
:)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik begin het een beetje te snappen, het wordt aan de IHV's overgelaten of ze het wel of niet doen want het is zo duur.