ADSL-model probleem

Pagina: 1
Acties:

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-04 22:04
Ik heb al ruim 2,5 jaar ADSL Lite (analoog) van KPN zonder problemen ondervonden te hebben.
Sinds een paar weken is m'n snelheid niet meer zoals die zou moeten zijn. Als ik naar de Thomson Speedtouch 510 scherm ga (via 10.0.0.138) kloppen de snelheden niet meer; Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 512 / 2656.
De downloadsnelheid klopt niet want die zou zoals eerst 3000 Kbit moeten zijn. Ik heb de modem al enkele keren gereset en van de laatste firmware voorzien. Het aparte is als ik de modem uitzet en deze daarna weer inschakel er steeds een andere downloadsnelheid komt te staan (bijv 1543 Kbit of 2412 Kbit of weer iets heel anders, speedtest geeft dezelfde snelheden). Ik krijg dus steeds verschillende snelheden maar ik kom maar niet aan de vereiste 3000 Kbit. De modem maakt daarnaast ook een piepend geluid. Het lijkt me dus een modem probleem en niet zozeer een kabel probleem of iets dergelijks.

Heeft iemand enig idee want het probleem zou kunnen en hoe dit op te lossen?

Verwijderd

lijkt me dat je modem bijna naar de kloten is

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:47
Probeer eerst maar eens je modem direct aan je ISRA te zetten. Denk dat het wel in je bekabeling zit...

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:33
Die Speedtouch dingen verslijten wij hier ook bij het leven, we zijn gestopt met vervangen en installeren nu Drayte 2800's. Die dingen hebben nog totaal geen problemen gegeven. Zeker als het ding piept zou het een kapotte condensator kunnen zijn o.i.d. Daar doe je verder niet veel aan behalve vervangen en na 2,5 jaar hoef je ook niet meer op garantie te rekenen...

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 08:57
Hier datzelfde probleem, leg je erbij neer of koop een nieuw modem. Deze is gewoon versleten.

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-04 16:53
neem idd een draytek =D, wij hebben een 2500 we staan. Doet het prima, ook al jaag je er 500 gig per maand doorheen })

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-04 21:19
Je hebt het sissende speedtouch probleem, ik zou KPN bellen, dan ruilen ze hem zonder discussie om.

zie: [rml][ speedtouch] irritante piep en andere kwalen[/rml]
keesheid schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:35:
Hier datzelfde probleem, leg je erbij neer of koop een nieuw modem. Deze is gewoon versleten.
2,5 jaar en versleten? :Z

[ Voor 39% gewijzigd door Arnout op 30-06-2006 12:47 ]

Verwijderd

als je bekabeling tussen de isra en de modem langer is dan 20 mtr, krijg je ook dergelijke problemen. en ik zou zowiezo een andere modem halen. speedtouch zijn wel de meest snelle in reactie. maar je moet ze gewoon eens in het jaar vervangen. wil je je snelheid en reactiesnelheid behouden

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat is daar mis mee? Die dingen zijn passief gekoeld, vaak in nauwelijks geventileerde omgeving en staan 24 uur per dag aan. Soms zijn er nu grenzen aan apparatuur.

Als je argument is dat een concurrent het wel beter doet, dat is wat anders. Een ander punt is wel dat die Speedtouch dingen echt overal voor komen en andere typen modems een stuk minder.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Hetzelfde probleem hier gehad. gewoon nieuwe modem gekocht enz. Lag niet aan het isra punt of iets. Gewoon naar de klote. Mijn oude speedtouch heb is nu helemaal kapot geen firmware enz. meer.. maar had inderdaad het zelfde probleem. En ik maar denken dat ze mij niet een snelheidsverhoging wouden geven

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Deze ST510 is inderdaad defect (aan het gaan). Hij zal eerst trager worden, instabieler en uiteindelijk helemaal stoppen. Slechte condensatoren gebruikt door Thomson in die tijd in een heel groot deel van die modems uit ergens 2004.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-04 22:04
Ik heb in de tussentijd contact opgenomen met KPN. Ik krijg 50% vergoed aangezien het modem al ruim 2,5 jaar oud is. Deze vergoeding wordt verekend met m'n telefoonrekening.

Kortom, het valt het niet tegen dat ik toch nog wat vergoed krijg van KPN.

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 08:19

Brupje

3D nerd

kun je niet een nieuw abbonement afsluiten bij een kpn dochter, krijg je modem weer kado toch? ;p

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Pagina: 1