Toon posts:

Beeld in de pc kast.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een keer een foto gezien, waar iemand een schermpje (Ongeveer ter grote van een 5,25" bay) op zijn pc had gemonteerd. Dit functioneerde als een 2e monitor.
< Hij speelde dus NFS:MW. Dit zag je op de CRT monitor, en op het schermpje in zijn pc kast. >

Graag wil ik dit zelf ook maken want het lijkt me heel erg mooi, en mijn 5,25" plastic prulletjes hebben jaren geleden het loodje gelegd doormiddel van enige agressie die in me opkwam 8) En die ruimte wil dus opvullen, het liefst met iets leuks.
Ik weet er verder niet veel vanaf, maar hoe moet ik zoiets aan gaan pakken?
Wat moet ik kopen, en is het moeilijk om te bouwen?
Het gaat me niet zo zeer om het monteren van het schermpje, of ik het nou op een plank vastplak en dit vastboor met 300 schroeven, of dat ik hem met dubbelzijdige plakband monteer, of hem doormiddel van een schuifsysteem naar voren laat komen en hem omhoog kan klappen. Het gaat me meer om de elektronica die erachter zit.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 17:20 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat had je zelf al gezocht :? GoT-search op "LCD in PC inbouwen" levert me slechts 168 hits op. D'r zijn er dus al meer voor je geweest. Kwestie van lezen, bestellen en gewoon mee aan de slag gaan dus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 21:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Daar is al een topic over: [HOWTO] ps one lcd in pc

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:45
Makkelijkste methode is meen ik een PSone schermpje

Verwijderd

Topicstarter
Jezus dat ziet er wel moeilijk uit moet ik zeggen.
[rml][ HOWTO] ps one lcd in pc[/rml]
Is dit te doen voor iemand die er geen verstand van heeft?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 21:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:23:
Jezus dat ziet er wel moeilijk uit moet ik zeggen.
[rml][ HOWTO] ps one lcd in pc[/rml]
Is dit te doen voor iemand die er geen verstand van heeft?
Nee.

-
-
-
-

Je kan iig een begin maken. Als je ergens niet uit komt of vast loopt kan je het altijd in het desbetreffende topic posten.
Ik zou zeggen, maak een begin en heel veel succes ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:19:
Wat had je zelf al gezocht :? GoT-search op "LCD in PC inbouwen" levert me slechts 168 hits op. D'r zijn er dus al meer voor je geweest. Kwestie van lezen, bestellen en gewoon mee aan de slag gaan dus :)
Eh, als ik bij pagina 5 ben dan zijn er ineens 8 pagina's, dan ineens 21, dan weer 42.. Die ga ik niet allemaal doorspitten aangezien het er steeds meer worden en ik geen fatsoenlijk iets heb gevonden.
Ik zie telkens topics van 2001/2002 waar de foto's / websites niet meer werken. Dat schiet natuurlijk niet op. Dat PS1 idee is wel leuk natuurlijk, maar ik denk wel dat het te moeilijk is voor mij. Ik zie ook mensen met TFT schermpjes die gewoon via de tv-out werken. Het probleem is dat alles dood loopt, topics die ineens geen leven meer hebben, websites die niet werken, links die dood zijn, foto's die dood zijn, dat schiet toch niet op :? Daarom vraag ik het ook in een nieuw topic.
Het maakt niet uit hoe of wat, ik ben verkeerd als ik een nieuw topic open omdat er genoeg over te vinden is.
Ik ben ook verkeerd als ik reageer op topics die 2 weken oud zijn.
Een 13" TFT monitor lijkt me iets te zwaar voor de voeding. Ik wil het een beetje energiezuinig houden iig.
Draagbare dvd spelers, is dat niet iets? Soms verkrijgbaar bij de blokker ofzo voor 99,-
Als ik daar het scherm uit kan slopen en het kan aansluiten op een beetje een makkelijker manier.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Draagbare dvd spelers, is dat niet iets? Soms verkrijgbaar bij de blokker ofzo voor 99,-
Als ik daar het scherm uit kan slopen en het kan aansluiten op een beetje een makkelijker manier.
Het probleem van die dingen is dat ze meestal een custom aansluiting hebben speciaal voor dat apparaat alleen. Die dingen gaan niet in een PC werken.

Is misschien een grafisch LCD niet wat ?

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:39
probeer anders eens zo'n 7 inch touchscreen van de pda's (of zonder touch als het lukt), dan kan je dat inbouwen?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem van die dingen is dat ze meestal een custom aansluiting hebben speciaal voor dat apparaat alleen. Die dingen gaan niet in een PC werken.

Is misschien een grafisch LCD niet wat ?
Als deze de optie heeft om fatsoenlijk films weer te geven, en games ..
Zoekresultaten op google : http://www.htvision.com/product_images/101.jpg
Zoiets wil ik dus niet, of is dat een verkeerd plaatje? Het moet een LCD/TFT schermpje zijn waar ik op zou kunnen gamen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 21:24 ]

• PilatuS
  • Niet online
Het probleem is altijd de aansluiting, die 7" touchsreens zijn meestal ook custom dus kan je ze niet aansluiten op een PC.

Je moet iets hebben dat aan de TV-out of VGA poort kan of in het geval van LCD's USB of de LPT poort.

Edit : Als je echt iets wil voor films en games is een ps one scherm het enige dat ik weet dat kan.

Een laptop scherm kan dus helaas ook niet, of je hebt er een erg dure kaart voor nodig.

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 29-06-2006 21:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:24:
Het probleem is altijd de aansluiting, die 7" touchsreens zijn meestal ook custom dus kan je ze niet aansluiten op een PC.

Je moet iets hebben dat aan de TV-out of VGA poort kan of in het geval van LCD's USB of de LPT poort.

Edit : Als je echt iets wil voor films en games is een ps one scherm het enige dat ik weet dat kan.

Een laptop scherm kan dus helaas ook niet, of je hebt er een erg dure kaart voor nodig.
Ja dat leek me ook het makkelijkste, iets wat ik zo in kan pluggen op de TV-out of VGA poort. Dan hoef ik in feite alleen nog maar het beeld "eruit te halen" en ergens in de pc monteren. Dat PS One scherm is voor mij veel te moeilijk, alleen al dat er word gesproken over weerstandjes en OHM ofzoiets :P Als iemand me realtime kon helpen zou ik het liever nog niet doen. Dat in elkaar gesoldeerd printplaatje hang ik liever niet aan mijn net nieuwe pc met een 6600GT, en ik heb het ergens gelezen dat er dergelijke schermpjes zijn die bijv. ook via de S-video kunnen. Een TFT monitor zuipt te veel stroom, en is te zwaar. Als ik bijv. een 10/13 inch TFT/LCD schermpje in kan bouwen , hoef ik als ik naar vrienden ga ook geen 17" monitor mee te slepen.
En het gaat mij dus puur om de "bling bling" dus reacties dat ik beter m'n monitor meer kan slepen kun je achterwege laten.

• PilatuS
  • Niet online
Kijk af en toe eens in vraag en aanbod, soms worden daar van die ps one schermpjes aangeboden die al gebruikt en dus gesoldeerd zijn. Dan is het gewoon plug and play.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:38:
Kijk af en toe eens in vraag en aanbod, soms worden daar van die ps one schermpjes aangeboden die al gebruikt en dus gesoldeerd zijn. Dan is het gewoon plug and play.
1 : V&A werkt bij mij niet.

2: Ik hang nog liever mijn zelf geknutselde PS One scherm aan m'n pc. Zie ook mijn post iets naar boven.

Kijk eens,

http://www.mp3playerstore...need/special/IN-700VG.htm

Zoiets zou ideaal zijn! Of werkt zoiets niet? Het is wel een beetje prijzig.

Volgende;

http://www.picco.nl/produ...23aea36f1aa1cb17c1f9f6098

Nu ben ik op dreef :+ De 2e is wel wat goedkoper, maar nog iets te duur. Ik zoek verder, als iemand mij ondertussen kan zeggen of zoiets werkt als een 2e monitor.

http://www.nickl.de/Start.htm?Products.Displays.ST6V;Lang=Gr

Slijm :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 21:47 ]

Pagina: 1