[f1 challenge 99-02] Spontane vastlopers hele systeem

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem wat ik alleen heb bij deze game.

Ik heb daarop de uitbreiding RH04 en RH05 geinstalleerd ook, maar denk niet dat dit de oorzaak kan zijn.

Na een aantal rondjes gereden te hebben, wat varieerd overigens, blijft het geluid hangen in een luide PIEP-toon.
De computer reageert verder ook nergens meer op.
Het enige wat overblijft is de computer een harde reset geven met de aan-uit-knop.

Na het opnieuw opstarten lijkt het wat langer goed te gaan, maar de laatste tijd komen die lockups steeds vaker en sneller voor.
Terwijl ik met andere games, zoals NFS Underground 2, geen enkel probleem heb. Deze kan ik achter elkaar spelen.

De systeemlogs geven geen melding over dit probleem.
Mijn AMD Athlon is tijdens het spelen zo'n 50 graden, wat ik best netjes vind.

Verder sluit ik alle achtergrondprogramma's af, zoals MSN, Outlook en IE, maar het helpt allemaal niets.
Geluidskaartdrivers ook al geupdate naar de laatste versie, maar ook dit biedt geen uitkomst.

Wat kan dit probleem zijn? Is er iemand met een oplossing voor me?

Systeem:

AMD Athlon XP 2400+
1024MB geheugen
Geforce FX5200LE 256MB met NVIDIA driver 77.77
SB Audigy
Logitech Momo Force racestuur

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
zjin er geen updates voor het spel, want hij is geloof ik neit gemaakt voor XP, dan kan het best zijn dat er in de tussentijd updates zijn verschenen die problemen moeten verhelpen.

Zoals ik het hier lees ligt het niet aan je computer zelf maar gewoon aan het spel.

Dat zeg ik....

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Biobakker schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:48:
zjin er geen updates voor het spel, want hij is geloof ik neit gemaakt voor XP, dan kan het best zijn dat er in de tussentijd updates zijn verschenen die problemen moeten verhelpen.

Zoals ik het hier lees ligt het niet aan je computer zelf maar gewoon aan het spel.
Spel is gewoon voor XP gemaakt, en heeft ook altijd zonder enige problemen gefunctioneerd. Kon het uren achter elkaar spelen...

Nu is na een minuutje of 10 de koek wel op.

Heb trouwens nog een game die vastloopt... EA Fifa 2003.
Deze is ook gewoon voor XP, maar loopt ook vast na een half uurtje gespeeld te hebben...

Waar kan de oorzaak inzitten?
Heb gedefragmenteerd, register opgeruimd, dus ik zou het niet weten.

Videokaartdriver 77.77 is toch wel een van de betere zoals ik had gelezen op dit forum...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 14:09

hbsJR

All rounder

ik herken jouw probleem. Overigs heb ik dit ook gehad met verschillende spellen bij oude systemen.

Ik raad sterk aan om de nieuwste DIRECT-X te downloaden. Ook doen als je denk dat je een up-to-date versie heb. Verkrijgbaar bij: http://www.microsoft.com/windows/directx/default.mspx
Indien je problemen blijft krijgen kan ik je aanraden om voor alles de nieuwste drivers even op te zoeken en te instaleren.

Over mijn probleem vroeger: ik speelde warcraft 3 of een ander spel liep ie ineens vast en kon ik alleen maar rebooten. na het geheel updaten van mijn drivers had ik plots geen problemen meer. En bij verschillende systemen was dit probleem opgelost na het downloaden en draaien van direct-x.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
hbsJR schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:18:
ik herken jouw probleem. Overigs heb ik dit ook gehad met verschillende spellen bij oude systemen.

Ik raad sterk aan om de nieuwste DIRECT-X te downloaden. Ook doen als je denk dat je een up-to-date versie heb. Verkrijgbaar bij: http://www.microsoft.com/windows/directx/default.mspx
Indien je problemen blijft krijgen kan ik je aanraden om voor alles de nieuwste drivers even op te zoeken en te instaleren.

Over mijn probleem vroeger: ik speelde warcraft 3 of een ander spel liep ie ineens vast en kon ik alleen maar rebooten. na het geheel updaten van mijn drivers had ik plots geen problemen meer. En bij verschillende systemen was dit probleem opgelost na het downloaden en draaien van direct-x.
Daar kan ik alleen een Engelstalige versie downloaden.
Dat maakt verder niets uit dus?
Dat is namelijk een versie uit 2006 ?

Als ik kijk op de Nederlandse website, dan krijg ik een versie uit 2004, welke 9.0c is. En ik denk dat ik die dus al heb...

Ik heb de Nederlandse versie van Windows XP met SP2

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 14:09

hbsJR

All rounder

Zover ik zie is het geen probleem dat je engelse drivers instaleert voor direct-x. Jawel, met sp2 heb je direct 9.0C, maar probeer toch even de update te runnen. Het is alleen voor je grafische drivers dat je engelse teksten en termen ziet ;)

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Update inmiddels gedaan, maar heeft niets opgelost.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

freddyathlon schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:50:
Na een aantal rondjes gereden te hebben, wat varieerd overigens, blijft het geluid hangen in een luide PIEP-toon.
De computer reageert verder ook nergens meer op.
Het enige wat overblijft is de computer een harde reset geven met de aan-uit-knop.
Audigy Screech of Death

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1