Op een Red Hat 9 bak hebben we spamassassin draaien. Eigenlijk heeft deze al een tijd zonder problemen zijn werk gedaan. De laatste tijd kreeg ik echter veel klachten dat bepaalde spam door kwam. Ik wilde sa deze spam dus leren door sa-learn, maar besloot spamassassin eerst via yum te updaten naar de laatste versie. Echter na de update krijg ik van verschillende mensen klachten dat bij bepaalde mail het spam report in de body van de e-mail staat in plaats van in de header.
voorbeeld:
Na wat googlen kwam ik op report_header toevoegen in local.cf:
Wat er voor zou moeten zorgen dat spamassassin niet in de body report maar in de header (zoals eigenlijk altijd zo was).
Een vervellende bijkomstigheid is ook dat in sommige gevallen de HTML tags worden afgedrukt. De mail wordt dus in plain tekst afgeleverd wanneer het report is toegevoegd in de body.
Wat overigens opvalt is dat het spam report vaak wordt toevoegd als NO_REAL_NAME wordt geklassificeerd. Kan alleen niet vinden wat dit zou moeten betekenen.
Hoe zorg ik er voor dat spamassassin de inhoud van het bericht nooit aanpast en alleen headers toevoegd?
voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| .....
Onderwerp: *****
NO_REAL_NAME,UNPARSEABLE_RELAY autolearn=no version=3.1.3
X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.1.3 (2006-06-01) on *****
Return-Path: *****@*****.NL
Geachte *****,
..... |
Na wat googlen kwam ik op report_header toevoegen in local.cf:
code:
1
2
3
4
5
6
| required_hits 5 report_safe 0 report_header 1 rewrite_header Subject [SPAM] lock_method flock |
Wat er voor zou moeten zorgen dat spamassassin niet in de body report maar in de header (zoals eigenlijk altijd zo was).
Een vervellende bijkomstigheid is ook dat in sommige gevallen de HTML tags worden afgedrukt. De mail wordt dus in plain tekst afgeleverd wanneer het report is toegevoegd in de body.
Wat overigens opvalt is dat het spam report vaak wordt toevoegd als NO_REAL_NAME wordt geklassificeerd. Kan alleen niet vinden wat dit zou moeten betekenen.
Hoe zorg ik er voor dat spamassassin de inhoud van het bericht nooit aanpast en alleen headers toevoegd?