Mijn domein wordt gebruikt voor spam

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mijn domein (zie sig) wordt gebruikt voor spam. Dat merk ik aan de tientallen (!) mailtjes die ik terugkrijg met de melding "niet afleverbaar / niet door spamfilter / wil je deze mail verifieren dat het geen spam is" etc (en dan in het engels).

Nu ben ik niet zo goed met mails, bouncen etc. Ik neem aan dat mr. Spammer niet via een corrupt script ofzo via mijn domein verstuurd? De afzender is nl steeds een naam die nergens op slaat.

Hoe kan ik dit tegengaan? Moet ik alle adressen @domein.nl (dus niet gespecificeerd) dan maar opheven? Ontstaat er dan niet een heen-en-weer gemail dat email niet afgeleverd kan worden?

Zijn er nog extra mogelijkheden (zoals het analyseren van de header) die wat zouden opleveren?

Zoals je ziet, weet ik er wel iets vanaf, maar niet zoveel. Daarom stel ik de vraag in dit topic. Hopelijk kunnen een paar betweters (positief bedoeld :) ) me wat snelle antwoorden geven, zodat ik niet een uur lang zit te zoeken.

==
hoi

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:09

Smoke

Maverick Reploid

Toevallig is bij mij precies hetzelfde aan het gebeuren,en van wat ik terug heb gekregen(mailservers die het originele mailtje inclusief headers terugzenden als attachment) heb ik kunnen opmaken dat die zooi via een botnet verstuurd wordt. De kans is groot dat bij jou hetzelfde aan de hand is, maar dat kun je dus op dezelfde manier controleren.

Mijn host biedt gelukkig de mogelijkheid om mails te discarden als ze binnenkomen(Geen bounce, ze worden gewoon stilletjes gewist) dus op die manier was het nog een beetje in te dammen. Misschien dat jouw host hetzelfde heeft?

Denk trouwens dat een beetje mailserver niet aan mailtennis gaat doen als je ze laat bouncen door de server, dus dat zou geen probleem moeten geven.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Heb je een formmail oid op je domein staan? Of een PHP script wat kan mailen? Grote kans dat dit de veroorzaker is. Anderzijds kan je email adres ook gespoofd zijn. Zorg iig dat je de catch-all uitzet en bv. alleen nog maar eusebius@, info@, postmaster@ en abuse@ ontvangt. Dat scheelt al weer in de "failure notice" mailtjes.

.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb je ergens op je site een formulier welke een e-mail (al dan niet naar jouw) verstuurd? Het kan nl zo zijn dat je last hebt van mime type injection.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Dit kun je momenteel niet tegengaan, dan moeten we met zn alle (mailproviders) met SPF gaan werken.

• Eusebius
  • Niet online
CrashOne schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:59:
Heb je ergens op je site een formulier welke een e-mail (al dan niet naar jouw) verstuurd? Het kan nl zo zijn dat je last hebt van mime type injection.
Er staat een Joomla site op, het mail formulier heb ik niet werkend gekregen. Het kan natuurlijk zijn dat een spammer dat wel heeft gekregen. Eigenlijk heb ik daar niet zoveel verstand van. Hoe herken ik misbruik van een mime type injection? Kan ik dat in de logs terugvinden?

==
hoi

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet gewoon eerst eens kijken waarvandaan die e-mail gestuurd worden. Als dat een ip-adres van jezelf is dan is er iets mis bij jou. Als dat ip-adres niet van jou is dan hoef je ook niet te kijken maar formulieren, spambots (die bij jou draaien), etc.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Je hebt ook AkoBook draaien. Ik heb daar problemen mee gehad op SPAM niveau. Zelfs met CAPTCHA kwamen ze erdoor. Misschien zit daar iets in dat je moet bekijken.

Om het een en ander te blocken heb ik HexIP draaien. Hierin kun je IP-Adressen blokeren op je site.

[ Voor 25% gewijzigd door bolke op 29-06-2006 18:19 ]

http://www.hroling.nl

• Eusebius
  • Niet online
Heb ik al gedaan. Slechts na het blocken van 2 adressen geen spam meer gehad (kan natuurlijk elke dag veranderen). Maar hoe akobook = spam genereren? En dan vooral met willekeurige adressen?

==
hoi

Pagina: 1