Is het wat die nieuwe Duitse electronica gigant Saturn?

Pagina: 1
Acties:
  • 18.260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Topicstarter
Er is een nieuwe electronica gigant op de markt gekomen de Duitse elektronicagigant Saturn.

Afbeeldingslocatie: http://www.zibb.nl/food/artimg/a20061530194533.jpg
Eerste Saturn opent in Rotterdam-Zuid

ROTTERDAM - De eerste vestiging van de Duitse elektronicagigant Saturn opent op 29 juni de deuren in Rotterdam-Zuid. De keten gaat in Nederland aan de slag met de reclameleus 'Gierig maakt Gelukkig'.

Saturn is een zusterorganisatie van het al in Nederland actieve Media Markt en ook onderdeel van de Duitse retailgigant Metro. Dit bedrijf is in Nederland ook bekend van de groothandels Makro en Lucas Klamer. De winkels van Saturn lijken uiterlijk erg veel op die van Media Markt, evenals de agressieve vormen van marketing.
Beide ketens gaan elkaar echter wel gewoon beconcurreren. Met deze strategie verwacht het moederbedrijf sneller marktaandeel te kunnen winnen. De beide ondernemingen moeten gezamenlijk een marktaandeel van 20 procent veroveren. Saturn moet uiteindelijk een landelijk netwerk van 25 vestigingen gaan bevatten, terwijl Media Markt uiteindelijk veertig megawinkels in Nederland wil hebben.

Publicatiedatum: dinsdag 20 juni 2006
Bron: RTL Z/Zibb Retail
Auteur: Joep Meijsen
Overkoepelende organisatie: Metro AG Holding > Media Markt, Saturn, Makro, Lucas Klamer en Kaufhof (En wie weet wat nog meer?).

http://www.saturn.nl/vestigingen/vestiging.php3

Vandaag voor het eerst open dus. :/

[ Voor 43% gewijzigd door Youri Carma op 29-06-2006 16:08 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:01
Ik kom vaak bij Saturn in Düsseldorf en Kleve. De uitstraling is wat meer upscale dan MediaMarkt, maar de prijzen zijn net zo laag. Saturn is net wat gelikter ingericht, en heeft bij met name de electronica vaak net wat duurdere dingen in huis dan de MM.

Beiden erg prettige winkels :)

Overigens staan er ook al een hoop aanbiedingen op de site. Zitten wel geinige dingen tussen, een 19 inch breedbeeld TFT voor 189 euro :)

[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-06-2006 15:18 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:29
Ik ben er in Duitsland ook wel eens geweest (Kleve) en het is een leuke winkel! :) Mooie prijzen, mooi aanbod, kortom erg ok! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwaliteit van de Duitse Saturn is goed te noemen. Goede service en toch lage prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39

Piggen

Lekker bakkie

Ik las in het Nintendo DS-topic in ieder geval al dat de Media Markt in Rotterdam-Alexandrium de prijs ervan had verlaagd in verband met de komst van Saturn. Dat begint dus al goed.

Hopelijk zijn er ook plannen om er eentje in (de buurt van) Tilburg te openen.

[ Voor 5% gewijzigd door Piggen op 29-06-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Was het niet zo dat de MediaMarkt eigenlijk duur is? Er wordt door middel van een klein aantal zeer goedkope (vaak gedateerde) producten een goedkoop imago neergezet. Door dit goedkope imago krijg je veel mensen in je winkel die uiteindelijk niet met het goedkope (en vaak gedateerde) model naar huis gaan maar met een up-to-date appartaat wat elders goedkoper is.

Dezelfde strategie zal ook wel op gaan voor Saturn.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 08:52

Spoooky

Core temp 37°C

Postadres:

Media Markt - Saturn Holding Nederland BV
Postbus 84002
3009 CA Rotterdam

Dus net zo goed/slecht als de Mediamarkt waarschijnlijk...

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:51

sjaakaq

It might get loud

Ik zie op die site de nieuwest CD's van Keane en de Peppers (allebei niet echt goede CD's, maar wel "bekend en groot") voor €8,-. Geen geld dus.

Overigens zie ik ook veel "HatsiflatsiTM" apparaten. "Chili" speakersets, een "Videoseven" TFT, een "Denver" autoradio, mp3-spelers van "Trekstor" en "Inovix" etc.

[ Voor 52% gewijzigd door sjaakaq op 29-06-2006 15:31 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Was het niet zo dat de MediaMarkt eigenlijk duur is? Er wordt door middel van een klein aantal zeer goedkope (vaak gedateerde) producten een goedkoop imago neergezet. Door dit goedkope imago krijg je veel mensen in je winkel die uiteindelijk niet met het goedkope (en vaak gedateerde) model naar huis gaan maar met een up-to-date appartaat wat elders goedkoper is.
Volgens mij is dat een verhaaltje dat verspreid wordt door chagrijnige concurrenten. Om te beginnen verkoopt MM zeker geen gedateerde modellen. Niet gedateerder dan er bij de BCC of RAF staan in elk geval. Mijn TFT scherm (Acer Al2051W) was eerder bij de MM beschikbaar dan enige andere winkel in Utrecht. Voor een scherpe prijs en mét mogelijkheid tot ruilen in geval van pixelproblemen (waar ik ook van gebruik heb gemaakt). Voor CDs en DVDs zijn ze wat mij betreft onverslaanbaar, m.u.v. leuke aanbiedingen bij de FRS. En voor doorsnee electronica... tja, ik kijk altijd goed rond als ik wat nodig heb en dan komt MM bijna altijd als goedkoopste uit de bus.

Bij webwinkels kan je wel goedkoper slagen, maar dat is niet echt een eerlijke vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:04
Domain name saturn.nl (next domain)
Status active

Registrant Media Markt
Schorpioenstraat 57
3067 GG ROTTERDAM
;)

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik ken de Saturn in Karlsruhe redelijk goed.

Het is een copy-paste van de MM, net als de Music Store en copy-paste van de free recordshop is.

(Trouwens, ook dezelfde eigenaar)...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 16-09 16:39

Piggen

Lekker bakkie

"Saturn is een zusterorganisatie van het al in Nederland actieve Media Markt"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturn is ontstaan uit de gedachte dat mensen vaak meerdere zaken bezoeken alvorens ze tot een koop overgaan. Door een andere - maar met dezelfde eigenaar - winkel te openen verhoog je de kans dat de consument alsnog bij je gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Topicstarter
Ja, wat is beter dan met jezelf te concurreren...
http://www.ad.nl/economie/article437314.ece

[ Voor 32% gewijzigd door Youri Carma op 29-06-2006 16:02 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ben een paar jaar geleden in Keulen geweest, en heb daar wat leuke cd's voor vrij weinig gekocht (amerikaanse underground import-hiphop cd's die hier aardig prijzig waren').

Was ook erg veel keus, ik geloof dat men het toentertijd zelfs had over de grootste van (west-?) Europa...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Youri Carma schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:49:
Ja, wat is beter dan met jezelf te concurreren...
Kun je legaal prijsafspraken met jezelf maken ;)

Maar ik heb het foldertje van de Saturn eens bekeken en ze zijn zeker niet slecht van prijs. Ik ga in ieder geval een keertje kijken als ik in de buurt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Voor zover ik begrepen heb gaat Saturn meer B-producten verkopen (die dus goedkoper zijn) en zo proberen ze veel klanten te scoren. Op zich slim, aangezien Rotterdam-Zuid nou niet echt bestaat uit heel koopkrachtige bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik kom al jaren bij Saturn en ik vind ze tien keer beter dan Mediamarkt of Cosmos. Ik koop er vooral kleine dingen. Kabeltjes, cdtjes, dvdtjes, dat soort dingen. Geen idee of ze dus meer B-rommel verkopen. Mijn high-end dingen koop meestal online (objektieven bij Amazon.de bijvoorbeeld!).

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
MarcoZ20 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:25:
Voor zover ik begrepen heb gaat Saturn meer B-producten verkopen (die dus goedkoper zijn) en zo proberen ze veel klanten te scoren. Op zich slim, aangezien Rotterdam-Zuid nou niet echt bestaat uit heel koopkrachtige bewoners.
In Duitsland is dat alvast niet zo. Lijkt me sterk dat ze van die formule gaan afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Werkbouwtuig schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:54:
[...]

Kun je legaal prijsafspraken met jezelf maken ;)

Maar ik heb het foldertje van de Saturn eens bekeken en ze zijn zeker niet slecht van prijs. Ik ga in ieder geval een keertje kijken als ik in de buurt ben.
Dat hoeft niet, die zijn er impliciet. Namelijk: ze hanteren de zelfde verkoopvoorwaarden qua beste prijsgarantie. Oftewel: als je het ergens anders goedkoper ziet, krijg je het bij hen voor de zelfde prijs.
Heb het al een paar keer gehad dat ik de MM in Den Haag en A'dam zo mooi tegen elkaar uit speelde :)
En aangezien Saturn dezelfde garantie bied als de MM, heb je dus gewoon bij beide dezelfde prijs. Wil niet zeggen dat ze anders geprijsd zijn, maar voor daling kan 1 telefoontje genoeg zijn ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Laatst online: 23:03

Steffie

Opaque

NSTM >> SG

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:18
Toch mooi dat dit soort zaken Nederland nu interessant genoeg vindt :)
Aanbiedingen zien er niet gek uit! Nieuwe cd's voor 8 euro bijvoorbeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door marteltor op 29-06-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Saturn is in Duitsland kwalitatief erg goed.
Beter dan MM imho, dus ik ben erg blij met de komst van Saturn in Nederland.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LuNaTiC schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:50:
Ben een paar jaar geleden in Keulen geweest, en heb daar wat leuke cd's voor vrij weinig gekocht (amerikaanse underground import-hiphop cd's die hier aardig prijzig waren').

Was ook erg veel keus, ik geloof dat men het toentertijd zelfs had over de grootste van (west-?) Europa...
Bedoel je de "platenzaak" Saturn ? Is dat dezelfde keten :?
Ik ben er al vele jaren niet meer geweest, maar zo'n muziekaanbod heb ik nooit meer ergens gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door AlterEgo op 29-06-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik sleepte, al is het jaren geleden, veel CD's weg bij SATURN die in NL niet of nauwelijks te koop waren of vaak voor het dubbele over de toonbank gingen. Een enorm assortiment. Het filiaal in Stuttgart had indertijd meerdere verdiepingen vol met bakken CD's waarbij het huidige aanbod van Media Markt in Rotterdam Binnenwegplein niets voorstelt.

Ik vind het niet vreemd dat juist in Rotterdam-Zuid een filiaal is geopend op loopafstand van het Metrostation. Veel mensen uit Voorne Putten, de Zuid-Hollandse eilanden en Zeeland hoeven nu niet langer meer naar Rotterdam Centrum of Alexandrium maar kunnen aan hun kant van de Maas blijven. Het scheelt relatief veel reistijd én als je oplet bent kun je gratis parkeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 29-06-2006 23:05 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

ik kom vaker bij de Saturn in Aachen/Aken.
leuke overzichtige winkel. veel keuze in allerlei soorten elektronica. meer dan de MM zelfs.
ook een groot games/film/muziek aanbod.

- fijne winkel dus. alleen jammer dat het zo ver weg voor mij is. naar Aken op en neer is nog altijd dichterbij :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 17:43
ik kom zeker 2 x per jaar bij de Saturn in Graz (Oostenrijk) erg fijne winkel en beter personeel dan bij een gemiddelde Nederlandse Mediamarkt. gewoon kundiger, en vooral klantvriendelijker.

CD's, zijn er erg goedkoop en de aanbiedingen zijn er erg scherp. Voor de rest is het wel wat al eerder gezegd is een regelrechte copy-paste van een MM alleen rood = blauw en wit = zwart.

In Duitsland en Oostenrijk is de slogan trouwens "Geiz is Geil! "
Afbeeldingslocatie: http://www.saturn.at/images/topnav/sat_logo_final.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Guardian Angel schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:03:
Ik sleepte, al is het jaren geleden, veel CD's weg bij SATURN die in NL niet of nauwelijks te koop waren of vaak voor het dubbele over de toonbank gingen. Een enorm assortiment. Het filiaal in Stuttgart had indertijd meerdere verdiepingen vol met bakken CD's waarbij het huidige aanbod van Media Markt in Rotterdam Binnenwegplein niets voorstelt.

Ik vind het niet vreemd dat juist in Rotterdam-Zuid een filiaal is geopend op loopafstand van het Metrostation. Veel mensen uit Voorne Putten, de Zuid-Hollandse eilanden en Zeeland hoeven nu niet langer meer naar Rotterdam Centrum of Alexandrium maar kunnen aan hun kant van de Maas blijven. Het scheelt relatief veel reistijd én als je oplet bent kun je gratis parkeren.
Nu heb ik jarenlang gewerkt op Zuidplein, maar kan me geen plek in de buurt bedenken waar je gratis kan parkeren, of je moet hem bij de Kuip neerzetten en dan met de tram willen gaan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Als je voor het Ikazia bent kun je 50 meter doorrijden en kun je gratis parkeren evenals in de straten rechtsachter het Ziekenhuis. Je zit dan in de wijk achter het Shellstation op de Vaanweg.

Het parkeerterrein voor het Verzamelgebouw is betalen maar als je om het gebouw rijdt is het vanaf de zijkant gratis evenals alle andere straten daar. Dan zit je binnen 500 meter afstand van het Zuidplein.

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 30-06-2006 09:18 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hmm ze hebben best mooie aanbiedingen (zoals Digicam's binnen mijn budget zal wel niet veel zijn maar dan nog moio voor in de rugzak) Maar ik ben bang dat die er niet meer zijn als ik zondag aan kom hobbelen :'(

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Guardian Angel schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:18:
Als je voor het Ikazia bent kun je 50 meter doorrijden en kun je gratis parkeren evenals in de straten rechtsachter het Ziekenhuis. Je zit dan in de wijk achter het Shellstation op de Vaanweg.

Het parkeerterrein voor het Verzamelgebouw is betalen maar als je om het gebouw rijdt is het vanaf de zijkant gratis evenals alle andere straten daar. Dan zit je binnen 500 meter afstand van het Zuidplein.
_/-\o_
Had verwacht dat ze die straten inmiddels ook wel aangepakt hadden. Als je je plekjes kent, ken ook 1 straat in Rotterdam waar het na 13:00 op zaterdag gratis is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik koop vele producten bij Saturn in Aken. Fijne en zeer grote zaak met uitgebreid assortiment en inderdaad ook luxere apparatuur te verkrijgen dan bij de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:45
Saturn word een soort super mediamarkt. Mediamarkt zoekt een wat 'hoeriger' publiek qua image, zie de reclames met van gaal en patty brard. Saturn zoekt een wat 'hoger' publiek. Saturn word wel een stuk groter qua assortiment als de mediamarkt (kan dat? schijnbaar :P ) Je zult ook minder Saturns uiteindelijk in NL hebben als mediamarkten, maar dat was al in de startpost te lezen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:34
Saturn bestaat toch echt al langer hoor :')

Die zaten al een hele tijd in Aken, heb er vaker spul gekocht, nooit problemen gehad en hebben goede prijzen.

[ Voor 59% gewijzigd door De_Bastaard op 30-06-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 09:29

Pubbert

random gestoord

Hopelijk denken ze ook bij een nieuwe winkel aan de Cirkel Noord Limburg.

Er waren plannen voor een MM filiaal in Venlo, maar dat is afgeblazen (waarom weet ik niet)

Nu werk ik zelf in Duitsland naast de Mediamarkt in Krefeld, dus nog geen groot probleem, maar vanuit mijn woonplaats moeten we altijd 50km rijden voor een Mediamarkt (Eindhoven 50km, Krefeld 55km, Heerlen 80km)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 09:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Thund3r schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:48:
Hopelijk denken ze ook bij een nieuwe winkel aan de Cirkel Noord Limburg.

Er waren plannen voor een MM filiaal in Venlo, maar dat is afgeblazen (waarom weet ik niet)
Voor zover ik weet gaat MM zelf ook nog uitbereiden tot meer dan 40 filialen in NL.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
De_Bastaard schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:42:
Maar niet in NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 15-09 13:37
In Duitsland staat de Mediamarkt bekent als de rode formule en de Saturn als de blauwe formule. Zelfde eigenaar, zelfde soort winkels, maar het verschil zit hem in de lokatie van de winkels. De Mediamarkt is over het algemeen aan de rand van een stad te vinden, en heeft iets lagere prijzen. De Saturn zit over het algemeen in het centrum (of dichtbij het centrum) en heeft iets hogere prijzen. Op deze manier bedien je de luie mensen die snel in het centrum iets willen halen, en de mensen die voor de lagere prijs gaan en daar meer reistijd voor over hebben.

Het probleem is dat ik in Nederland minstens 1 mediamarkt ken ( die in Utrecht) die netjes naast het centrum zit, en erg goed bereikbaar is met OV. Dus ik zou niet weten of ze met dezelfde formule in Nederland aan de gang gaan. Of er komt gewoon geen Saturn in Utrecht :P.

Maar het zijn eigenlijk dezelfde winkels. Iemand die bij de MM gewerkt heeft in Nederland kan zonder problemen met het kassa systeem van een Duitse Saturn overweg. Precies dezelfde software. En de indeling van de winkels zijn verder ook zo goed als hetzelfde. Gaat leuk worden hier in Nederland, waar elke Nederlander voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

In Rotterdam zit de MM midden in het Centrum, midden in een zeer groot winkelcentrum annex woonboulevard in Rotterdam-Oost en nu dus de Saturn oip hét winkelcentrum op Zuid, het Zuidplein.

Drie locaties in drukbezochte centra.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

In Groningen gaan de geruchten ook al een hele tijd dat er een Saturn in het oude gebouw van Ikea zou komen. Als dat waar is zou het wel een ENORME winkel worden (veel groter dan de Media Markt iig). Hij zou iig wel mooi precies aan de andere kant van de stad zitten als de Media Markt.

[ Voor 7% gewijzigd door Moartn op 01-07-2006 12:29 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Jivecar schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:32:
Saturn is in Duitsland kwalitatief erg goed.
Beter dan MM imho, dus ik ben erg blij met de komst van Saturn in Nederland.
Ik ben het helemaal met je eens, de Saturn is een stukken betere winkel dan de MM. Een groter assortiment, mooiere winkel, duidelijkere indeling. Ja, ik mag graag in de Saturn rondlopen, de MM daar en tegen heb ik helemaal niks mee.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Exirion schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:50:
[...]

Voor zover ik weet gaat MM zelf ook nog uitbereiden tot meer dan 40 filialen in NL.
Klopt, dat was laatst in het nieuws, de filialen worden over heen Nederland verspreid, in iedere grote stad was het in ieder geval de bedoeling dat er een Saturn kwam.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Jammer dat er voor de opening maar een echte knaller was en die was al snel uitverkocht (de xbox voor 85) verder niet echt bijzondere dingen gezien. Wel even blijven kwijlen bij de hdtv plasma en vooral de hdtv projectieschermen. Die 70" Sony projectie is wel ubergeil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Guardian Angel schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:03:
Hou er rekening mee dat dit verschil voor een groot deel te maken heeft met het verschil in de muziekmarkt in de twee landen. In NL is het de Top40 en consorten (tegenwoordig vooral door MTV/TMF/The Box vertegenwoordigd) die de markt bepalen, daarbuiten is er zowat niets behalve 'grijze' import en obscure nichewinkeltjes.

In DE is de mainstream veel diverser, daar kom je Rammstein, Helmut Lotti, een of andere rapper en de Bayreuth Festspiele vrolijk naast Britney Spears en consorten tegen in de top 10. Daarom zal een mainstream winkel als MM/Saturn vanzelfsprekend ook een veel diverser assortiment hebben in DE :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dus blijven (voor mij) de kleinere shops over. Velvet Music, Plaatboef en consorten + die knakkers die soms bij bij concerten van wat minder bekende groepen staan. Trouwens leuker om direct van een van de bandleden een CD te kopen ook.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

De_Bastaard schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:42:

Die zaten al een hele tijd in Aken, heb er vaker spul gekocht, nooit problemen gehad en hebben goede prijzen.
:|

Ben laatst nog naar de Saturn in Keulen geweest. Daar zijn het 2 gebouwen, eentje ter grote van een Nederlandse MediaMarkt alleen maar voor cd/dvd's. Aan de andere kant van de straat staat een gigantisch gebouw voor de overige electronica.

Al zullen ze vast niet zo groot uitpakken in Nederland aangezien Keulen een grote stad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Hun telefoon is echter wél slecht. 37 minuten in de wacht gestaan! En ik had geen zin om een kut eind te rijden voor een 350D als die misschien op was... Zit nu dus zonder 350D :/ Erg jammer, want het imago van dit bedrijf is bij mij dus direct: slecht.

Niet eens iemand weten te ritsen die niet binnen een half uur de telefoon op kan pakken, even kan zeggen "ik kijk het even voor je na". Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Waarschijnlijk was het personeel volledig bezet met het verkopen van Eos 350D's en xboxen en had de telefoon een lagere prioriteit.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:00

MJV

*kick*

Sinds woensdag zit er in Tilburg een vestiging van Saturn.

Voor zover ik kan zien zitten ze met aanbiedingen aardig onder de prijzen van de Pricewatch.

Canon 400D bv. voor €444,-
pricewatch: Canon 400D Kit

Qua prijsniveau van het normale assortiment liggen de prijzen voor zo ver ik gezien heb ook laag, maar niet veel lager dan laagste prijs in de PW.

Nog meer mensen die er al geweest zijn of ervaring hebben met Saturn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
DutchBlood schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:51:
*kick*

Sinds woensdag zit er in Tilburg een vestiging van Saturn.

Voor zover ik kan zien zitten ze met aanbiedingen aardig onder de prijzen van de Pricewatch.

Canon 400D bv. voor €444,-
pricewatch: Canon 400D Kit

Qua prijsniveau van het normale assortiment liggen de prijzen voor zo ver ik gezien heb ook laag, maar niet veel lager dan laagste prijs in de PW.

Nog meer mensen die er al geweest zijn of ervaring hebben met Saturn?
Wel even rekening houden met eventuele cashback acties. In de pricewatch rekenen ze die niet mee (80 tot 100 euro) en bij de Saturn wel!

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
zegato heeft er net een externe maxtor voor me opgepikt van 500 gig.

Dus ik ben wel benieuwd naar zijn ervaringen, zal hem op de stellen van deze topic.

[ Voor 39% gewijzigd door Utopist op 20-03-2008 16:38 . Reden: dit is ook geen HK :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
-Utopist- schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:36:
zegato heeft er net een externe maxtor voor me opgepikt van 500 gig.

Dus ik ben wel benieuwd naar zijn ervaringen, zal hem op de stellen van deze topic.
Vandaag ben ik dus even de Saturn gaan checken in Tilburg en voor Utopist de bovengenoemde hdd meegenomen. Het concept is eigenlijk precies hetzelfde als de MediaMarkt. De winkel ziet er ook hetzefde uit, alleen hebben ze het klaargespeeld om het nóg lelijker te maken :')

Verder is het gewoon massa. Veel klanten, veel verkopers, veel spullen en ongezellig maar verder wel prima prijzen. Wat service betreft kan ik weinig zeggen, maar bij de MediaMarkt was dat altijd wel in orde. :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
tis onderdeel van de media markt las ik ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
-Utopist- schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:57:
Op wel 20 plaatsen in dit topic volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:26

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mediamarkt Antwerpen versus Saturn Antwerpen.

Bij Saturn is er meer keuze aan USB-kaartjes, geluidskaartjes,... Wegens het feit dat ze nieuw zijn en wat exotische producten uitproberen. Bij Mediamarkt het assortiment beetje gekrompen. Wat doe je als je een rek vol Terratec neerzet en de grootste deel van de consumenten grabbelt naar Creative kaartjes?

Aan de andere kant is de fotolabo bij Mediamarkt voor mij interessant, ze doen nog aan ontwikkelen en afdrukken. Saturn doet enkel aan printing, bovendien is het niet bepaald interessant om 2 goedkope fotolabo's te runnen. Alles op 1 punt centraliseren.

Bij Mediamarkt liggen er meer oudere/afgeprijste games wegens het feit dat ze langer in Antwerpen bestaan.

Saturn Wilrijk is ietsje goedkoper dan Saturn Antwerpen, op USB-kaartjes van ongeveer 20 euro, scheelt dat 1 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Hmmm, ik heb een lens gekocht bij de Saturn. De registratieformulieren waren reeds ingevult en de vingers zaten al op de lens. Deze ging dus mooi terug. Gelukkig wel geld terug gekregen.

Verder wat geheugenkaarten meegepakt en een zonnekapje. Die zijn (uiteraard) in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hanteren blijkbaar verschillende prijzen, hier in Hoofddorp hebben ze de 400D ook in de aanbieding maar wel 460 euro (dacht ik, iig niet 444,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Prijzen kunnen verschillen tussen de verschillende saturns. (ja, net zoals bij de mediamarkt heeft elk filiaal z'n eigen prijsbeleid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:31:
Ze hanteren blijkbaar verschillende prijzen, hier in Hoofddorp hebben ze de 400D ook in de aanbieding maar wel 460 euro (dacht ik, iig niet 444,-)
Het viel me ook op dat men 1D Mk3 en 1Ds Mk3 modellen op voorraad had. Evenals een 70-200 f/2.8IS. Vrij ongebruikelijk, zeker als je bedenkt dat ze net als alle andere camera's gewoon zonder vitrine opgesteld staan.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

-Utopist- schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:57:
Andersom dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Nederland wordt per locatie gekeken wat ze in gaan zetten, danwel Saturn, danwel Mediamarkt. Hier in Brabant heb je eigenlijk een mooi spreidingsprincipe. Breda en Eindhoven hebben een Mediamarkt, dus heeft Tilburg een Saturn gekregen.

Of de zaak overigens blauw of rood is maakt me niet zoveel uit, het blijven ruimgesorteerde winkels met een te schreeuwerige uitstraling en imago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:22:
In Nederland wordt per locatie gekeken wat ze in gaan zetten, danwel Saturn, danwel Mediamarkt.
Nog wel maar ik heb begrepen dat ze elkaar in de toekomst gewoon gaan beconcurreren om uiteindelijk in heel Nederland een zo groot marktaandeel te krijgen. Zo werken Gamma en Karwei ook, zijn beiden van hetzelfde bedrijf (Intergamma) maar zitten regelmatig in dezelfde plaats. Hier in Hilversum zitten ze zelfs op minder dan 300 meter van elkaar.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de regel zouden ze een ander publiek aan moeten trekken. Veel mensen prikken niet door het feit heen dat ze van dezelfde eigenaar zijn. Die strategie werkt dus ook gewoon. Al zouden ze naast elkaar zitten, mensen denken toch wel dat ze naar 'de concurrent' gaan.

In de keukenwereld is het niet anders met De Mandemakers Groep. Je denkt naar onafhankelijke zaak X te gaan, maar die is onderdeel. Dan ga je naar een grotere keten, die is ook onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegato schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:08:
[...]

Vandaag ben ik dus even de Saturn gaan checken in Tilburg en voor Utopist de bovengenoemde hdd meegenomen. Het concept is eigenlijk precies hetzelfde als de MediaMarkt. De winkel ziet er ook hetzefde uit, alleen hebben ze het klaargespeeld om het nóg lelijker te maken :')

Verder is het gewoon massa. Veel klanten, veel verkopers, veel spullen en ongezellig maar verder wel prima prijzen. Wat service betreft kan ik weinig zeggen, maar bij de MediaMarkt was dat altijd wel in orde. :)
Ik ben ook in deze winkel geweest en vond het zeker niet onaangenaam, waarschijnlijk kwam dat vooral door het feit dat ze de producten die ik zocht nog op voorraad hadden en dat de prijzen zeer vriendelijk waren. Mijn meest recente ervaring is dat ik bij de Saturn beter geholpen wordt dan bij MyCom. Het enige nadeel vond ik dat het zo! verschrikkelijk druk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ben zaterdagmiddag ook in de buurt geweest. Mocht helaas niet naar binnen aangezien het te druk was. (10 man eruit 10 man erin zeg maar) De kortzichtigheid van de graaiende mensch was weer geweldig aangwezig.... Toen ik de roltrap opliep om maar weer naar buiten te gaan had ik een noob voor me die wist uit te kramen : 'Wat een rotzooi zeg, hier hadden ze toch ook wel rekening mee kunnen houden?' Het komt niet vaak voor, maar ik heb iemand recht in zijn gezicht uitgelachen.... ;) (intern that is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Laatst online: 03-05 16:42
Eerder vanavond ook even bij de nieuwe Saturn in Tilburg binnengelopen. Ik had een 2,5" HD nodig voor mijn notebook. Ik had vooraf gegokt dat er 50% kans was dat men dit niet in het programma had. En inderdaad heb ik het niet kunnen vinden. USB externe disken waren er natuurlijk genoeg (allemaal A-merk en dus hoge prijzen).

Verder is de winkel voor Tilburg een mooie aanwinst. Er is hier niet zo heel veel bijzonders op elektronica gebied.

Wat ook wel grappig is! Er staat een plasma TV van 3x2 meter. Netjes full HD tv en een perfect beeld (met de demo die men liet zien). Klein probleempje, het ding kost €80.000,00. Het staat er dus alleen als eye catcher want bedrijven-mensen die een dergelijk scherm kopen zullen dat zeker niet bij Saturn doen. Maar WAUW wat een beeld!

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gewoon naam maken. Want jij loopt wel op verjaardagen te verkondigen dat de saturn vet is want daar staat een tv die niet normaal door een deur kan. Betere reclame kan je niet hebben.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 17:30

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Nope, ze zijn beide dochters van Metro A.G.

(Net als Real, Makro, Lukas Kramer, etc etc )

http://www.metrogroup.de/...enu/1000090_l1/index.html

[ Voor 14% gewijzigd door Coach4All op 03-04-2008 16:07 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Pagina: 1