Toon posts:

Zwart scherm bij inloggen op Windows XP Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 665 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe pc en zit met het volgende:

Wanneer ik mijn pc opstart krijg ik gewoon beeld, maar wanneer ik op het punt kom om in te loggen krijg ik een zwart scherm. Mijn beeld heeft wel gewoon een signaal alleen het lijkt alsof hij uitgeschakeld staat. Want ik kan namelijk wel gewoon inloggen, althans, als ik mijn wachtwoord intyp en op enter druk, hoor ik mijn pc laden. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? (Opstarten in veilige modus werkt niet)

• Goros
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 12:08
start te pc een keer op zonder de videokaart.

steek vervolgens de videokaart er opnieuw in. wat doet ie dan?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

benverkroost schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:54:

Ik denk het ook niet.

Zoals ik het lees staat je resolutie te hoog voor je scherm.

Kun je niet in veilige modus met VGA (640x480) opstarten?

[ Voor 52% gewijzigd door CodeCaster op 29-06-2006 14:57 ]

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
benverkroost schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:54:

Dat is werkelijk onzin. De kaart was al geinstalleerd, en bij het opnieuw erin prikken wordt dezelfde driver met exact dezelfde settings weer geactiveerd > geen beeld.

Tijdens het booten: F8. Dan VGA modus. Dan je displaysettings openen, de resolutie instellen zoals je wilt, en in geval van een TFT monitor de refreshrate op 60Hz zetten (of hoger indien de monitor dat ondersteund). Hou vooral rekening met de maximale resolutie en refreshrate van je monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik VGA-modus kies krijg ik ook een zwart scherm. Hij heeft het trouwens wel gedaan, alleen er was iets mis met de driver dus die wilde ik toen opnieuw installeren alleen daarin is iets mis gegaan denk ik.

Edit:

Is er niet een manier om, buiten windows om, de driver te verwijderen zodat hij weer goed geinstalleerd wordt als ik mijn pc opstart?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 16:01 ]

• Goros
Rataplan_ schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:12:
[...]

Dat is werkelijk onzin. De kaart was al geinstalleerd, en bij het opnieuw erin prikken wordt dezelfde driver met exact dezelfde settings weer geactiveerd > geen beeld.
depends als de kaart niet goed in de sleuf is geduwd zal hij weinig doen vrees ik. Hij zegt dat het een nieuwe pc is. uit zijn eerste post kon ik niet opmaken ofdat hij hem zelf heeft gebouwd of dat het door iemand anders is gebeurd. dus: uitlstuiten. Misschien is fysiek de kaart niet goed geinstalleerd.

verder als hij een onboard videokaart heeft kan hij met deze de pc opstarten en de oude drivers verwijderen. dit kan evt ook met een ander merk videokaart.

stroomkabel zit lijkt mij gewoon netjes in de kaart?
tis jammer dat er in de eerste post niet staat welke drivers je gebruikt. welke hardware je hebt. welke versie van windows je draait en dergelijke.
de drivers kan je verder voor zover ik weet niet buiten windows om verwijderen.

[ Voor 58% gewijzigd door Goros op 29-06-2006 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de pc niet zelf gebouwd, gewoon volledig gekocht en daarna Windows XP Pro erop gezet. Toen werkte alles gewoon goed. Alleen op de één of andere manier was er een verkeerde driver geinstalleerd voor mijn beeldscherm. Op de nog vreemdere manier kon ik deze driver niet opnieuw installeren. Toen heb ik een beetje aan lopen kloten en ik daar moet iets mis bij zijn gegaan. Het vreemde is wel dat wanneer ik mijn pc opstart ik wel gewoon beeld heb, maar wanneer windows geladen is, hij het beelscherm uitschakeld ofzoiets.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:45:
Heb de pc niet zelf gebouwd, gewoon volledig gekocht en daarna Windows XP Pro erop gezet... blah blah...
Dus de is de kaart gewoon goed aangesloten. :P

Gooi XP er is opnieuw op? Dan heeft ie weer de standaard drivers en ben je toch je data niet kwijt?

Goedkoop bellen via VoIP

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
PCI kaartje erin en driver verwijderen, die dingen vind je overal voor een paar euro. Anders opnieuw formateren lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem maar geformateerd ja, alles werkt nu goed.

thanks,

• Goros
wellicht heb je je plug & play drivers overschreven met de slechte nvidia drivers. ik heb dat zelf ook eens gehad. je kan dan absoluut niet meer in windows komen. een herinstallatie is dan de enige optie idd.

Verwijderd

Of tegen de pc gezegd dat er 2 monitors opzitten oid. Had ik ook een keer, en dan doet het inlogscherm het alleen op de " andere" monitor, die er dus niet was. Zeer irritant :P
Pagina: 1