[XP] 'Stand-alone' WebDAV-client - bestaan die?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Kent iemand een aparte WebDAV-client? Dus eentje die niet geïntegreerd is in een ander programma (waarvan de WebDAV-client in IE natuurlijk de bekendste is).

Het liefst een gratis programma natuurlijk. Ik wil het gebruiken om WebDAV-servers te troubleshooten. Die client van IE is niet echt duidelijk in wat er precies fout is gegaan als je niet kan connecten... Wel gezocht op download.com, tucows, enz. maar eigenlijk geen enkele 'stand-alone' WebDAV-client gevonden.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

XS4ALL is er ook mee aan het experimenteren voor gebruikers en hebben zelf een applicatie

http://www.xs4all.nl/allediensten/experimenteel/webdisk.php

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Tnx :) Die ken ik (en heb ik al wel gehakt trouwens :P) maar die is niet erg verbaal. Ik zoek eigenlijk een client die mij vertelt wat hij van de server te horen krijgt. Telnet is net een beetje teveel van het goeie.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Ik vind het ook vreemd dat die clients allemaal zo vreselijk veel geld kosten.

Die van XS4ALL is ook niet echt goedkoop, moet anders kunnen. Weinig te vinden alleen :(

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:34
Kijk eens naar Novell Netdrive, misschien kan je daar wat mee

Verwijderd

Speedener schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:34:
Kijk eens naar Novell Netdrive, misschien kan je daar wat mee
Dat kan wel eens wat zijn. Ik was al bezig met Ifolder. Ifolder kan alleen (nog) niet Encrypted Data wegschrijven.

Je hebt ook wel oplossingen als Ahsay.com maar ik snap niet dat die bedragen zo hoog blijven daar.

Verwijderd

Ik ben ook opzoek gegaan naar OpenSource SFTP programma's maar deze blijken ook heel dun bezaaid.

Ik kan me haast niet voorstellen dat er niet een OpenSoruce variant van de XS4ALL versie bestaat, of desnoods een SFTP prog dat een drivemapping aanmaakt.

Ik ben uren aan het zoeken geweest, en dan ook heel goed gezocht.

Fullsync is een mooi programma, alleen zo buggy als het maar zijn kan.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Ik zie wel SftpDrive (voor $39) en WinSCP is gratis en werkt best aardig volgens mij maar kan alleen geen drives mappen (en refereert naar SftpDrive :D)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Verwijderd

MTWZZ schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:10:
Ik zie wel SftpDrive (voor $39) en WinSCP is gratis en werkt best aardig volgens mij maar kan alleen geen drives mappen (en refereert naar SftpDrive :D)
Ja OK, mooie oplossing. De vraag is: stel een bedrijf zou zoiets willen ? Die gaan geen 39 dollar per stuk, per user betalen.

Ik probeer altijd wat verder te kijken dan alleen de consument, dit interresseert me namelijk ook wel.

bedrijven en OpenSource, moet hierin toch ook wel samen gaan.

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:23:
[...]
Ja OK, mooie oplossing. De vraag is: stel een bedrijf zou zoiets willen ? Die gaan geen 39 dollar per stuk, per user betalen.

Ik probeer altijd wat verder te kijken dan alleen de consument, dit interresseert me namelijk ook wel.
Het ligt er dan echt aan wat je wil. Een SFTP server als drive mappen dat gebeurt niet vaak (volgens mij) en dan kun je beter iets anders verzinnen ala WebDAV, wat Microsoft al standaard heeft, of FTP.
Ik zou zelf voor een andere oplossing kiezen en een VPN naar die server bouwen als dat mogelijk is en er sprake is van een omgeving waarbij veel mensen bij die remote server moeten kunnen.

Verwijderd

Waarom zou je dan voor VPN kiezen bij veel connecties ?

Stel je zou iedere gebruiker zijn eigen map op een en dezelfde server geven, ik ga even uit dat er een Linux-machine draait, zou je dan SambaShares willen uitdelen als iemand met een VPN connect ?

Ik zou sowiezo de data per gebruiker willen encrypten op de disk SFTP programma's kunnen dit soms, een webdav client meestal niet.

Ik zou VPN juist lastig vinden omdat je van die VPN afhankelijk bent. Ik zou eerder voor een tool gaan die altijd en overal kan installeren. Een Webbased Java-applicatie via https lijkt me ook geen goed idee.

Blijft een beetje weinig over zo.

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Als je nergens afhankelijk van wil zijn moet je ook niet hopen op een web-based java toepassing.
Wat je dan wel zou kunnen doen is een volledige web-based applicatie maken die via de browser werkt maar dan ben je alsnog beperkt qua gebruiksvriendelijkheid en bestandsgroottes om maar wat te noemen.
Volgens mij ondersteunt WebDAV ook SSL/TLS en als je bestanden per gebruiker wil crypten zou ik dat aan de serverkant op willen lossen en niet in een client.

Verwijderd

MTWZZ schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:12:
Volgens mij ondersteunt WebDAV ook SSL/TLS en als je bestanden per gebruiker wil crypten zou ik dat aan de serverkant op willen lossen en niet in een client.
Opzich het slimste, je kan de encryptie-key dan ook lokaal bewaren op de server.

Verwijderd

Ik ben hier nog steed in geinteresseerd dus kwam ik op het volgende idee.

Je kan in Windows gewoon een webdav drive mounten door een nieuwe netwerk share aan te maken.

Zou het niet een goed idee zijn om dit via een simple programmaatje te laten verlopen ? Een of ander Visual Basic toolte dat http shares aan kan maken ?

Die script die zijn er opzich wel, alleen wordt http:// in de netwerknaam vaak niet ondersteund.
Pagina: 1