[VisualStudio2006] Nieuwe gegevens toevoegen aan SQL

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• zwartemerel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02-2025

zwartemerel

uhm.. niets aparts te melden

Topicstarter
echt een beginners vraagje.

nadat ik de tutorials op http://msdn.microsoft.com...arp/learning/default.aspx gevolgd heb, heb is het gelukt om gegevens uit een database te laten zien en te wijzigen als ik op een button klik, dit doe ik door het Update commando.

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

BindingSource1.EndEdit()

Dim rowsAffected As Integer = 0

rowsAffected = KlantenTableAdapter1.Update(Database1DataSet1.Klanten)

MessageBox.Show(rowsAffected.ToString())

End Sub

de tekstvakken koppel ik door bij de property`s -> data bindings -> tekst, en daar kies ik voor de Bindingsource, en vervolgens het veld wat ik wil laten zien.
Maar hoe kan ik nu nieuwe data toevoegen, ik heb bijv, een database met namen, en nu wil ik een nieuwe naam toevoegen.

na wat zoekwerk kom ik uit dat dit kan met het Insert Commando.

Insert Commando

Maar dit kan ik toch niet zomaar in mn script zetten, om dat ik geen "lege" invoer velden heb. want in de velden die ik heb staat de data die al in de database staat.

dus de vraag in het kort, hoe koppel ik lege invoervelden aan het insert commando, zodat ik wat kan toevoegen.

--->--> www.zwartemerel.nl <--<---

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

TeeDee

CQB 241

Dat webform dien je zelf te maken.
Je zou ook het e.e.a. door Visual Studio (is 2006 al uit???) kunnen laten genereren.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:04
Dit topic gaat niet over VS (het development environment), maar over VB.NET. Verder bestaat VS 2006 ook niet.

Data in een DB invoegen, kan je idd met een SqlCommand doen waar je een INSERT query aan hangt. Een data-adapter heeft ook een InsertCommand property waar je een SqlCommand met een INSERT query kunt aan toekennen. Dit commando zal uitgevoerd worden voor iedere DataRow in je DataTable waarvan de RowState DataRowState.Added is. Je moet er wel voor zorgen dat je je Parameters goed bind.
Dit is echter iets redelijks basics wat je in ieder boek of in vrijwel iedere tutorial die over ADO.NET handelt, moet kunnen terugvinden.

https://fgheysels.github.io/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:04
Nog ff een toevoeging:

Als je een nieuwe DataRow maakt voor die Table uit je DataSet ( Database1DataSet1.Klanten.NewRow() of ...Klanten.NewKlantRow() -oid, afhankelijk of het een typed dataset is, en hoe je spullen allemaal heten), en je zorgt ervoor dat die nieuwe Row de row is die getoond wordt in je WebForm, dan zullen je tekstvelden dus de informatie tonen van die nieuwe Row.
Maw, je tekstvelden zullen leeg zijn. Je kan daar dan je informatie in ingeven, en eens je dat gedaan hebt, voeg je die nieuwe DataRow toe aan je DataTable (mbhv de Addxxx member method van je DataTable).
Als je dan de Update method uitvoert van de data-adapter, dan zal de DataAdapter er voor zorgen dat het InsertCommand voor die Row uitgevoerd wordt.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.